in-pectore Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hei da var det min tur til og spørre og grave. Lurer egentlig på om det er noen der ute som vet hvilken prossesor som egner seg best til streaming og spilling, da tenker eg på om det er AMD sine eller Intell sone prosssorer som er best. Pr dags dato har eg en AMD 8350 trur eg den heter, den har 8 kjærner som kjøres på 4ghz. og har cache på 8 trur eg det var ikke helt sikker. Men når eg starter å streame så blir streamen ukonsis og laggete, spillet dropper fps. Burde vell kanskje nemne att det gjelder csgo og Arma3. Men her kommer det underfundige problemet, når eg streamer og spiller ser eg på prossor bruken og den viser att det ikke blir brukt mer en 70% av prossesoren. Linja mi er det heller ikke ettersom den er 30 opp og 30 ned, Mbs altså! Har googla meg grønn å blå men finner ikke ut att det kan være noe annet en att AMD sine prossesorer suger villt balle til og streame med. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 FX 8350 er ikke noe bra til spilling generielt, men kan være greit å nevnte hva du eventuelt kjører av programmer for steaming, eventuelt skjermkort. Nå er det vel en grunn for man bruker pcen til spilling, og ikke spiller på en server gjennom internett, det er jo klart best å ha maskinen direkte tilkoblet skjermkortet. Lenke til kommentar
in-pectore Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Eg bruker OBS og eg har skermkorte XFX Radeon HD7950 Hydrocell 3GB Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Finner ikke så veldig mye informasjon, men virker ikke ut som programmer støtter særlig mere en 4 kjerner, så en i5 4670K vil ikke gi noe særlig mere ytelse, selv om den er overklokket. Nå er vel https://obsproject.com/ i beta men det trenger ikke å si det er grunnen, men det er ofte problemer å konverte data fra minnet og prosessor til video uten å gå ut over kvaliteten. Man bør vel komme over 60 bilder per sekund også. Lenke til kommentar
in-pectore Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 hmm, ja eg vett ikke eg heller. Ser bare på andre streamers, det streamer som regel med en Intel prossesor og det ser ut som de streamer uten realtivt store problemer. Mens det er ganske skjeldent att du finner en streamer med AMD prossesor. Er det kanskje noe med hvordan AMD sine prossesorere er bygd opp i forhold til Intell sine ? Tenker på teknologien og måten de behandler data da. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Skyt meg gjerne om jeg ikke skjønner, men til hva slags type enhet streamer du til? Og hvordan er nettverket her? Og hvordan er resten av maskinen (skjermkort etc.. er jo det som faktisk gjør det tyngste arbeidet)? Og hvordan glir spillet når du ikke streamer (kun kjører på lokal maskin)? 30Mbps opp/ned hørtes ganske lite ut i denne sammenhengen. Hos meg så mener jeg det ble en del bedre å gå fra 100 Mbps til 1000 Mbps. Dette var da naturligvis også på samme nettverket. Det spiller ingen rolle hva slags nettlinje du har, om du altså ikke streamer ut på nettet. Da er det hastigheten du har ut til routeren, og tilbake til den andre enheten som har noe å si. Og hva slags program bruker du til å streame? Ja, det er ganske mye jeg lurer på, men det er fordi det er ganske mange faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar
in-pectore Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Skyt meg gjerne om jeg ikke skjønner, men til hva slags type enhet streamer du til? Og hvordan er nettverket her? Og hvordan er resten av maskinen (skjermkort etc.. er jo det som faktisk gjør det tyngste arbeidet)? Og hvordan glir spillet når du ikke streamer (kun kjører på lokal maskin)? 30Mbps opp/ned hørtes ganske lite ut i denne sammenhengen. Hos meg så mener jeg det ble en del bedre å gå fra 100 Mbps til 1000 Mbps. Dette var da naturligvis også på samme nettverket. Det spiller ingen rolle hva slags nettlinje du har, om du altså ikke streamer ut på nettet. Da er det hastigheten du har ut til routeren, og tilbake til den andre enheten som har noe å si. Og hva slags program bruker du til å streame? Ja, det er ganske mye jeg lurer på, men det er fordi det er ganske mange faktorer som spiller inn. Eg bruker OBS og eg streamer til Twitch.tv, Spiller eg csgo ligger fps på en 250-300, men hvist eg streamer detter det ned til 70fps. Skjermkorte eg har heter XFX Radeon HD7950 Hydrocell 3GB Prossesoren er en AMD 8350 16 gig med 1600 ram å et Sybertooth v2 hovedkort. Når det gjelder linja til routeren har eg vertfall 30mbs +++ Eg skal streame det eg spiller direkte på pcen, ikkje noe overgang til noe capturecard eller noe av den sorten. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Ahhhh, da forstår jeg. Nei, da er jeg på en helt annen planet.Trodde du streame selve spillet, men det du gjør er at du bare streamer en video/opptak av at du spiller. Ja, men da blir saken en helt annen. Og akkurat det har jeg generelt lite erfaring med. Vet dog at Nvidia har blitt svært flinke til å utnytte selve GPUen for å ta opp slikt (via. Geforce experience), slik at man ikke stresser CPUen eller trenger dedikert maskinvare for å få ting til å gli godt. Husker godt når man prøvde å ta opp video via Fraps, så slukte det ressurser av CPU, da den trengte å komprimere massive mengder data. Kombinert med en CPU som er relativt svak, så tviler jeg ikke på at prosessoren raskt blir en flaskehals når du i tillegg skal spy ut noen hundre bilder i sekundet i CS. (ikke at skjermen din kan vise noe i nærheten av så mange), så at man bare har over 150 FPS er helt uproblematisk. Dog, så kan nok 70 bli i minste laget ja. Endret 1. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 hmm, ja eg vett ikke eg heller. Ser bare på andre streamers, det streamer som regel med en Intel prossesor og det ser ut som de streamer uten realtivt store problemer. Mens det er ganske skjeldent att du finner en streamer med AMD prossesor. Er det kanskje noe med hvordan AMD sine prossesorere er bygd opp i forhold til Intell sine ? Tenker på teknologien og måten de behandler data da. Dette kommer nok litt an på streameren selvfølgelig, men veldig mange av de som streamer til twitch.tv bruker integrert video-enkoder i GPUen (Shadowplay eller AMDs tilsvarende løsning i Gaming Evolved-appen) eller i CPUen (Quicksync for Intel, ingenting for AMD.) Noe du kan prøve for å øke ytelsen i OBS spesifikt (ettersom den ikke støtter integrert AMD-enkoder) er å senke oppløsningen/kvaliteten du streamer i/med, og sørge for at bitraten du laster opp med er minst 5 Mbps lavere enn båndbredden din. Sørg for å bruke veryfast CPU-preset og bilinear filtering. Jeg vil også anbefale deg å installere "AMD Gaming Evolved"-appen, og prøve streaming-løsningen i denne appen selv om den ikke er så avansert. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Finner ikke så veldig mye informasjon, men virker ikke ut som programmer støtter særlig mere en 4 kjerner, så en i5 4670K vil ikke gi noe særlig mere ytelse, selv om den er overklokket. Nå er vel https://obsproject.com/ i beta men det trenger ikke å si det er grunnen, men det er ofte problemer å konverte data fra minnet og prosessor til video uten å gå ut over kvaliteten. Man bør vel komme over 60 bilder per sekund også. Ehh, En intel kjerne er mange ganger bedre enn en Amd kjerne, Så ville vært endel forskjell. Lenke til kommentar
Christrr Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Kjøpte du ny cpu? Skal oppgradere selv og har lyst å begynne å streame litt spel selv. For spillene sin skyld er i5'en god nok, men har funnet litt tvetydige svar på om man 'må' ha i7 for å streame uten at dette har innvirkning på spillet, så ville vært interessant med litt first hand knowledge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå