Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis din cpu har en veldig dårlig imc er det ikke sikkert den klarer 2400. Men du kan prøve å gi litt mer VCCSA og se om det hjelper.

Skal prøve, så får vi se :thumbup:

Har 5Ghz stabilt til en viss grad nå, skal teste meir, håper eg kan gå litt ned på v-core siden den er rundt 1.52 nå..

Øket VCCSA en del, fra 0.9**** til over 1.2 uten å klare 2400mhz.. (svart skjerm) Kan det ha noko å seie att dei er 1.65v i staden for 1.5v?

Mulig det er eit veldig dumt spørsmål..

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Skal prøve, så får vi se :thumbup:

Har 5Ghz stabilt til en viss grad nå, skal teste meir, håper eg kan gå litt ned på v-core siden den er rundt 1.52 nå..

Øket VCCSA en del, fra 0.9**** til over 1.2 uten å klare 2400mhz.. (svart skjerm) Kan det ha noko å seie att dei er 1.65v i staden for 1.5v?

Mulig det er eit veldig dumt spørsmål..

VCCSA styrer spenningen til System Agent, dette er relevant om du driver med overklokking av base clock.

VCCIO derimot, styrer spenningen til den integrerte minnekontrolleren. Denne kan kanskje gi bedre resultater om du prøver høyere multipliere for minnet.

Tror det blir Haswell på meg til våren. :3

Javel? Noen spesiell grunn?

Lenke til kommentar

2584463.png

Har hatt den overklokket til 4,2GHz en stund nå, men lurer på en liten ting.

Har testet prosessoren i diverse CPU tester, og har i det siste lagt merke til at temperaturen har en tendens til å være i det litt sære hjørnet.

Med èn gang jeg setter på en test (på sekundet) så hopper temperaturen opp til rundt 70c på hver kjerne, mens når jeg skrur den av igjen, hopper den ned til normalen på rundt 30c.

Dårlig temperatursensor eller noe slikt? Har aldri opplevd noen problemer/BSoD, men lurte i grunn bare på hva det var, da systemet kjører stabilt.

Lenke til kommentar

2584463.png

Har hatt den overklokket til 4,2GHz en stund nå, men lurer på en liten ting.

Har testet prosessoren i diverse CPU tester, og har i det siste lagt merke til at temperaturen har en tendens til å være i det litt sære hjørnet.

Med èn gang jeg setter på en test (på sekundet) så hopper temperaturen opp til rundt 70c på hver kjerne, mens når jeg skrur den av igjen, hopper den ned til normalen på rundt 30c.

Dårlig temperatursensor eller noe slikt? Har aldri opplevd noen problemer/BSoD, men lurte i grunn bare på hva det var, da systemet kjører stabilt.

Temperatursensorene på en CPU blir mer nøyaktige jo nærmere maks temp du kommer, det er en grunn.

Noe annet du må tenke på er at det er ekstremt effektive kjøleløsninger i bruk her, du kjøler bortimot 100W med en kontaktflate på ca 1 cm^2 og får bare 50°C forskjell fra romtemperatur til tross for at godt over halvparten av denne differansen kommer av grensesnittet mellom CPU og vannet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nå er det jo ikkje sikkert haswell kommer før høsten 2013, og det er lenge til...

Trodde det var våren den skulle bli sluppet ut? Hvis det er såpass lenge til så blir det IB så klart.

Lenke til kommentar

Har bygget meg ny pc. Gikk for Asus P9x79 deluxe og 3930k som jeg har tenkt å overklokke så langt det går.

Problemet er at iforhold til samtlige jeg leser om på div forum så trenger min MYE mer spenning i forhold. Jeg er på 4.7 og må da gi 1.48 vcore. Da kjører jeg intel burn på standard og high. Ligger på vel 6 og 18 sek. Tempen er oppe i 91c og kjøleren er H100. Kjører også div andre tester, men ikke kjørt noe lenge med OCCT. Hvis jeg går en notch ned på vcore så er det bsod etter noen sek.

Noen som kan tenke seg hvorfor jeg må ha så høy vcore. Er det bare chippen, eller er det en annen innstilling i bios.

Endret av kvmmvk
Lenke til kommentar

VCCSA styrer spenningen til System Agent, dette er relevant om du driver med overklokking av base clock.

VCCIO derimot, styrer spenningen til den integrerte minnekontrolleren. Denne kan kanskje gi bedre resultater om du prøver høyere multipliere for minnet.

Ikke helt riktig det du sier der. Les f.eks her: http://www.overclock...uide-ivy-bridge.

Hvis du sjekker GSkill sine XMP profiler for de fleste 2133 og kjappere ram kits vil du se at de legger inn ganske høy VCCSA spenning.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...