OldMan Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvis din cpu har en veldig dårlig imc er det ikke sikkert den klarer 2400. Men du kan prøve å gi litt mer VCCSA og se om det hjelper. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Lurer på om jeg klarer 4,2 GHz med i5 760... Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hvis din cpu har en veldig dårlig imc er det ikke sikkert den klarer 2400. Men du kan prøve å gi litt mer VCCSA og se om det hjelper. Skal prøve, så får vi se Har 5Ghz stabilt til en viss grad nå, skal teste meir, håper eg kan gå litt ned på v-core siden den er rundt 1.52 nå.. Øket VCCSA en del, fra 0.9**** til over 1.2 uten å klare 2400mhz.. (svart skjerm) Kan det ha noko å seie att dei er 1.65v i staden for 1.5v? Mulig det er eit veldig dumt spørsmål.. Endret 14. november 2012 av ThaBear Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Tror det blir Haswell på meg til våren. :3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Skal prøve, så får vi se Har 5Ghz stabilt til en viss grad nå, skal teste meir, håper eg kan gå litt ned på v-core siden den er rundt 1.52 nå.. Øket VCCSA en del, fra 0.9**** til over 1.2 uten å klare 2400mhz.. (svart skjerm) Kan det ha noko å seie att dei er 1.65v i staden for 1.5v? Mulig det er eit veldig dumt spørsmål.. VCCSA styrer spenningen til System Agent, dette er relevant om du driver med overklokking av base clock. VCCIO derimot, styrer spenningen til den integrerte minnekontrolleren. Denne kan kanskje gi bedre resultater om du prøver høyere multipliere for minnet. Tror det blir Haswell på meg til våren. :3 Javel? Noen spesiell grunn? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Har hatt den overklokket til 4,2GHz en stund nå, men lurer på en liten ting. Har testet prosessoren i diverse CPU tester, og har i det siste lagt merke til at temperaturen har en tendens til å være i det litt sære hjørnet. Med èn gang jeg setter på en test (på sekundet) så hopper temperaturen opp til rundt 70c på hver kjerne, mens når jeg skrur den av igjen, hopper den ned til normalen på rundt 30c. Dårlig temperatursensor eller noe slikt? Har aldri opplevd noen problemer/BSoD, men lurte i grunn bare på hva det var, da systemet kjører stabilt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Har hatt den overklokket til 4,2GHz en stund nå, men lurer på en liten ting. Har testet prosessoren i diverse CPU tester, og har i det siste lagt merke til at temperaturen har en tendens til å være i det litt sære hjørnet. Med èn gang jeg setter på en test (på sekundet) så hopper temperaturen opp til rundt 70c på hver kjerne, mens når jeg skrur den av igjen, hopper den ned til normalen på rundt 30c. Dårlig temperatursensor eller noe slikt? Har aldri opplevd noen problemer/BSoD, men lurte i grunn bare på hva det var, da systemet kjører stabilt. Temperatursensorene på en CPU blir mer nøyaktige jo nærmere maks temp du kommer, det er en grunn. Noe annet du må tenke på er at det er ekstremt effektive kjøleløsninger i bruk her, du kjøler bortimot 100W med en kontaktflate på ca 1 cm^2 og får bare 50°C forskjell fra romtemperatur til tross for at godt over halvparten av denne differansen kommer av grensesnittet mellom CPU og vannet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Javel? Noen spesiell grunn? Selvfølgelig er det en grunn til det ja, villig til å høre den? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Nå er det jo ikkje sikkert haswell kommer før høsten 2013, og det er lenge til... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Selvfølgelig er det en grunn til det ja, villig til å høre den? Var liksom meninga å spørre om hvorfor ja Som Nizzen påpeker kan det være en god stund til Haswell kommer ut, men jeg tror ikke den kommer etter andre kvartal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Nå er det jo ikkje sikkert haswell kommer før høsten 2013, og det er lenge til... Trodde det var våren den skulle bli sluppet ut? Hvis det er såpass lenge til så blir det IB så klart. Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Min i7 3770k rigg ligge på ca 70 grader på 4.2 GHZ med 1.250v og ca 76 grader på 4.6 GHZ med 1.260v Kjøre med dette 24/7 på 100 prosent load Med H70 kjøling Endret 17. november 2012 av pc`baby Lenke til kommentar
kvmmvk Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Har bygget meg ny pc. Gikk for Asus P9x79 deluxe og 3930k som jeg har tenkt å overklokke så langt det går. Problemet er at iforhold til samtlige jeg leser om på div forum så trenger min MYE mer spenning i forhold. Jeg er på 4.7 og må da gi 1.48 vcore. Da kjører jeg intel burn på standard og high. Ligger på vel 6 og 18 sek. Tempen er oppe i 91c og kjøleren er H100. Kjører også div andre tester, men ikke kjørt noe lenge med OCCT. Hvis jeg går en notch ned på vcore så er det bsod etter noen sek. Noen som kan tenke seg hvorfor jeg må ha så høy vcore. Er det bare chippen, eller er det en annen innstilling i bios. Endret 17. november 2012 av kvmmvk Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Det kan være din chip ja, nå har ikke jeg store peiling på 2011, men ingen chipper er like dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er nok chipen din. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) VCCSA styrer spenningen til System Agent, dette er relevant om du driver med overklokking av base clock. VCCIO derimot, styrer spenningen til den integrerte minnekontrolleren. Denne kan kanskje gi bedre resultater om du prøver høyere multipliere for minnet. Ikke helt riktig det du sier der. Les f.eks her: http://www.overclock...uide-ivy-bridge. Hvis du sjekker GSkill sine XMP profiler for de fleste 2133 og kjappere ram kits vil du se at de legger inn ganske høy VCCSA spenning. Endret 18. november 2012 av OldMan Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jess 5400mhz superpi stabilt på alle kjernene Vært 5464mhz på ein kjerne superpi stabilt. Meeeen tok ikke skjermdump på den. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jess 5400mhz superpi stabilt på alle kjernene Vært 5464mhz på ein kjerne superpi stabilt. Meeeen tok ikke skjermdump på den. 1.720 volt er jo ganske mye selv på Ln2 Bra resultat uansett. Ikkje alle som får 54 MP Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 hehehe max volt, hadde den gått høyere så hadde eg kaaansje sett 5500 tallet Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 hehehe max volt, hadde den gått høyere så hadde eg kaaansje sett 5500 tallet pen klokk! hvorfor ikke full info med cpuz? ingen ser hva slags cpu det er! trenger bare vann eller fasekjøling nå så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå