Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Tenker jeg går opp til 4,0 GHz snart. Kjørt 3,8 GHz i 3 uker snart og ingen problemer. Var kun en gang det skjedde men det er noe herpa med lydkortet mitt på hovedkortet. Kjører jeg Logitech G35 så får jeg null problemer men hvis jeg kobler speakersene til hovedkortets lydkort så vil det henge seg opp. Prøvde det på lydkortet til tastaturet og da fikk jeg null problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kommer bare med eit kjapt forsøk på å komme over 5ghz grensen. Ny personlig rekord, men litt høg v-core..

Mindre v-core gir blue screens i "Intel Burn Test", mulig det er noen andre innstillinger som eg har glemt, er ny på z77 / i7.

2571563.png

Edit, tok en runde super pi også. første gang sub 10 xD

post-211940-0-35043000-1352163127_thumb.jpg

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Kommer bare med eit kjapt forsøk på å komme over 5ghz grensen. Ny personlig rekord, men litt høg v-core..

Mindre v-core gir blue screens i "Intel Burn Test", mulig det er noen andre innstillinger som eg har glemt, er ny på z77 / i7.

2571563.png

Det er ikke en veldig god test av stabilitet når du kjører med så lite ram og med gamle linx rutiner uten avx, men det var kanskje ikke meningen?

Lenke til kommentar

Hmm, på extreme systems så viste en kar 70Gflops ved 5.2ghz... så rekner tror ikkje dette er så gale.. Mulig andre programmer gir andre resultater? grunnet annen test metode eller noko.

arni90: kva er AVX? :)

AVX = Advanced Vector eXtensions

Problemet med IBT er at man må manuelt sette 8 tråder og ha Service Pack 1 installert på Windows 7 for å få korrekt belastning på en i7-2600k//3770k

Lenke til kommentar

2571563.png

5 / 3,4 ghz ~ 1,47 --> 47 %

4,05 / 2,67 ~ 1.51 --> 51 %

i5en min ser ut til å klokke greit :) Kjører stabilt på den klokken, kunne noe tatt et par hakk til.

post-47230-0-51001100-1352312431_thumb.jpg

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Det er ikke en veldig god test av stabilitet når du kjører med så lite ram og med gamle linx rutiner uten avx, men det var kanskje ikke meningen?

Eg ville bare sekke kva Gflops eg låg på, da eg har sjekket medan eg øket frekvensen.

i5en min ser ut til å klokke greit :) Kjører stabilt på den klokken, kunne noe tatt et par hakk til.

Ikkje gale :) Men kan ikkje samanlikne dette, eg jo mangen faktorer som spiller inn, samt eg har så og si ingen ide åssen man overclocker SB.. øker multipiler og v-core.. thats it :p

Hadde eg satt meg ned å sett over kva som spiller en rolle, og kanskje kunne gitt meg en lavere v-core på samme frekvens kunne eg kommet lenger mest sansynlig.

Føler bare att 1.5v+ er litt vel mykje..

Eller går 1.5v til 24/7? Vet ikkje om eg tror intel's skjema som sa 1.52 max..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Den kan du værtfall ta noen hakk til. ;)

Har storebroren i5 760 @4,0 GHz. :)

Lenke til kommentar

Testet litt meir OC i kveld, med ny bios, da eg tenkte eg kanskje skulle klare litt til..

Men nå er eg oppe på 5Ghz igjen, men super pi bruker over 2 sekunder ekstra på 1M i forhold til før..

Finnest det logiske forklaringer på dette?

Klarte 5.2ghz var nok ikkje mer stabilt enn att super pi gikk.

En annen ting som er litt rart er att eg ikkje klarer å kjøre minnet på 2.4Ghz, er jo tross alt oppgitt at det skal klare den frekvensen. Har da stilt volt manuelt til 1.65. Valgt minne profilen som er oppgitt til 2.4ghz, men dette gir meg "overclocking failed" ved boot, vist eg bare går inn i bios og "quit without saving" så fryser pcen ved windows loading.

Hovedkortet skal takle denne frekvensen (ved OC) trodde ikkje det skulle vere så komplisert, mulig eg har missforstått.

Noen som vet?

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...