**dp** Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 tester en i3 530 nå.. disse er faktisk ganske så morsomme luftkjøling (true 120 alu) med stillegående vifte. cpuen kostet meg 930kr. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Mye futt for pengene. Gadd du å kjøre den så lenge i Prime at du kan si om den er stabil? Hvor høyt tror du den kunne la seg klokke stabilt med et billighovedkort, som f.eks. Gigabyte GA-P55-UD3? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Mye futt for pengene. Gadd du å kjøre den så lenge i Prime at du kan si om den er stabil? Hvor høyt tror du den kunne la seg klokke stabilt med et billighovedkort, som f.eks. Gigabyte GA-P55-UD3? den har kjørt prime i 3 timer nå. tester litt 06 med 5870 nå.. ser ut som man har veldig god fps i 3dtestene . vet ikke hvor mye bedre dette M3E kortet er, men 200Mhz bclk skal vel ikke være noe stress selv på billigkort? siden dette er en 2/4 core så trekker den lite strøm også. 50% overklokk på cpuen stabilt er digg. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Svaaarte... Prøvde meg på 4,45Ghz - 1.31vcore, kom inn i windows og skulle til og trykke screenshot-knappen, så får jeg blåskjerm. Orka ikke styre noe mer, så satt tilbake til 4ghz, for å være sikker på stabilitet kjører det nå på 1.29 i bios. Litt stort sprang fra 4,0ghz til 4,45ghz.. prøv noe midt i mellom? Det får du sikkert til Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Har et ASUS P6T SE, noen som har peiling eller erfaring med dette korte? Lurer på om jeg kan gå over 4GHz. Har prøvd men pc'en bare bluescreener. EDIT: Kjører 4GHz nå med Vcore på 1.35V, C1/C0 stepping. Endret 7. juni 2010 av Crytek91 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Crytek: Har selv aldri klokket i7. Men hørt noe om at man kan øke pcie frekvensen til 105mhz, kan jo se om det hjelper? Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Selv har jeg kjørt i7 920 C0 steppingen min på 4,21 Ghz i noen måneder nå. Stabilt! Har P6T Deluxe V2 og 6GB med Dominator RAM. 1600 Mhz. Hva skjer om jeg dobler minnemengden, blir det noe vanskeligere å holde klokken på prosessoren? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Crytek: Har selv aldri klokket i7. Men hørt noe om at man kan øke pcie frekvensen til 105mhz, kan jo se om det hjelper? pci-frekvensen hjelper når du klokker høyt eller kjører flere gpuer ( kan hjelpe, ikke noe fasit ). Men alene så er ikke pci-e nok til og klokke. anbefaler deg og søke I7 oc-guide på google så får du opp masse gode artikler som gjør at du garantert klarer og få den klokket litt:) Seb: Det skal gå helt fint, du må kanskje stille noe verdier...men klokken skal du klare og beholde ja Endret 8. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Da har jeg kjørt dette i en ukes tid med forskjellig bruk, sier meg tålelig fornøyd all den tid jeg kjører luft og viftene knapt høres. Har sett 76 grader som max temp etter et LinX-pass, ikke så aller verst Kjøling er Thermalright Venomous X med 2 stk Scythe Slipstream 1600RPM i push/pull, AS5 som TIM. Har 2 stk 1900RPM Slipstream pluss MX-3 som skal på over helga, samt at jeg skal flytte hele riggen inn i et Obsidian 700D, så jeg får vel prøve å komme litt høyere Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ser bra ut Duran Hva syns du om Rex3? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg er veldig fornøyd. Ser ikke ut til at mitt kort er plaget med høy NB/SB-temp heller, og med upåklagelig BIOS-support fra XS sammen med et stort community/mange brukere er det et veldig bra kort. Har ikke fått testet max BCLK eller ROG Connect enda, men det blir så fort jeg er ferdig med eksamen. Kjørte en stund på 223 BCLK, men da sliter rammen min litt på 6-6-6-20, fikk bedre båndbredde med 211. Minuset med kortet må vel være prisen, men i forhold til Classified og UD9 kan man vel ikke klage Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Da har jeg kjørt dette i en ukes tid med forskjellig bruk, sier meg tålelig fornøyd all den tid jeg kjører luft og viftene knapt høres. Har sett 76 grader som max temp etter et LinX-pass, ikke så aller verst Kjøling er Thermalright Venomous X med 2 stk Scythe Slipstream 1600RPM i push/pull, AS5 som TIM. Har 2 stk 1900RPM Slipstream pluss MX-3 som skal på over helga, samt at jeg skal flytte hele riggen inn i et Obsidian 700D, så jeg får vel prøve å komme litt høyere Anbefaler deg sterkt å skifte ute slipstream med eventuelt Gentletyphoon, zalam zm-f3 eller andre vifter med bra static pressure, slipstream viftene har veeelding lite static pressure. Endret 8. juni 2010 av hans2k Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Slipstream-viftene kom godt ut på en test jeg leste som gjaldt push/pull på Megahalem. Har sett litt rundt omkring etter 120mm hos norske webshoper, og har ikke funnet det helt store egentlig. Vurderer å bestille fra Petras Tech Shop i USA, men jeg har vel bestemt meg for å gå vannkjøling i september så det blir ikke lange bruken. Lurer på om vi har noen ZM-F3 på jobb, har vi det får jeg låne dem litt Takker for tipset Hans! Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) fikk meg dualchannel ram til i3en min nå, og jammen primer den ikke på 4.6Ghz Endret 8. juni 2010 av **dp** Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 fikk meg dualchannel ram til i3en min nå, og jammen primer den ikke på 4.6Ghz Var ikkje rare rammen du hadde sett i der, må clocke opp den også, men fin clock på cpu kva du kjøler med? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Får vell slå meg til følge her også. Holder på med å få min i7 920 stabil på 4ghz, til nå har det ikke en så lenge vært noe crash(2døgn) Så man får se. Hadde den oppe i 33 dager for stund siden, på 4ghz men etter en stund gikk begynnte dne å crashe vet ikke helt om det var clock`n eller noe, sannsynelighvis atm går det godt. Har hatt den oppi 4.2 med volt på 1.3. gikk bra til den crashed etter 3 timer. Der også må jeg sikkert ha mere volt etc å prøve meg fram der. Regner med blir å prøve det i den nermeste framtid å se hvor langt jeg kan gå før det stopper på Noctuaen. Har hatt i gang både Intelburntest å prime95, under load 71ish max grader. Bruker en Noctua NH-d14 til dette. Under spill ligger rundt 55ish (bc2). *Edit* For di som ikke gidder å trykke på bildet kan jeg jo bare si cpu volt er 1.26 QPI volt 1.25 Multi x21 Bus speed 191. Ram som benyttes er Corsair Dominator tripple 1600mhz xms3 CL8-8-8-24. Kan komme med flere bios settings hvist ønskelig. ivan Endret 24. august 2010 av Ivan83 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 koser meg med min E8500@ 4600 Ghz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 koser meg med min E8500@ 4600 Ghz Hvor stabil er den og hva slags volt bruker du? Min e8600 som er pensjonert til serverbruk gikk greitt opp til 4500mhz. Noe mere enn det så måtte volten alt for høyt. Alt over 1.4 volt på denne er for mye synes jeg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 De beste chippene greier 4.6-4.7 på luft, men er greit å få "bevis" på det når det er såpass høyt. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 En riktig så vanlig overklokk på i7-en, men en lidderlig god 24-7-klokk nevertheless! Fornøyd med denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå