Cortinarius rubellus Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Bilder er det man bruker til og "skryte" Så det har ikke noe med å ikke stole på deg, har noe med at det er null problem og si noe;) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Vel, kan poste bilde av 4,4 nå, men ikke 4,9, da jeg ikke har det (lengre, probably). Men som sagt, jeg brukte et Rampage Formula, så kan hende det går om jeg får ett nytt sånt istedet for det jævla DFI-kortet. Klarer ikke en dritt med det Hvor mye har egentlig HK å gjøre med overklokking, Fluesopp? Siden jeg klarte IALLEFALL 4,4 (som jeg har proof på) med ett. Hva er sjansen for at jeg ikke klarer mer enn det med det nye? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvis du får tak i et Rampage Formula er det jo bare å prøve. Her er det en fyr som har fått det til å kjøre med en fsb på 590mhz: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=194404 Og det HK-et er ikke noe dårligere enn Maximus Extreme som han jeg linket til tidligere brukte - E8400 4,9ghz på 1,36 vcore: http://hwbot.org/community/submission/940004_devilek_cpu_z_core_2_e8400_3.0ghz_4925_mhz Jeg gjetter på at det er individuelle forskjeller på hovedkort også, i likhet med prosessorer. En annen ting noen kanskje mener noe om her: Hvor vanskelig er det å Photoshoppe skjermbilder for å pynte på resultatene? Har noen blitt tatt i å jukse med bilder? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 På 775 så har hk en god del, Rampage, Gigabyte UD3P, DFI DK P45 er gode kort. Men Dfi har jeg hatt noen gode erfaringer med, spess. X48 kortet. Men du må tweake mye, det er kluet med Dfi...litt desverre siden folk som kanskje ikke har klokket så mye gir opp:( Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Vel, kan poste bilde av 4,4 nå, men ikke 4,9, da jeg ikke har det (lengre, probably). Men som sagt, jeg brukte et Rampage Formula, så kan hende det går om jeg får ett nytt sånt istedet for det jævla DFI-kortet. Klarer ikke en dritt med det Hvor mye har egentlig HK å gjøre med overklokking, Fluesopp? Siden jeg klarte IALLEFALL 4,4 (som jeg har proof på) med ett. Hva er sjansen for at jeg ikke klarer mer enn det med det nye? 4,4ghz er ikkje noe evig klokk. Men 4,9 er konge... Jeg klarte jo 4,67 med en gammel e8500 og det var c0 og på luftkjøling. Vantage stabil Endret 26. april 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Q9400 @ 3,64ghz med kun 1,112 vcore... Har nå kjørt i 40 min i Prime 95 uten feil. Hvordan er dette mulig? Kan det være noen feilkilder her? Kan hovedkortet rapportere feil vcore og at det egentlig er høyere spenning? Jeg innbiller meg at jeg har tøyet FSB-en til dette hovedkortet til bristepunktet, og likevel trengs det ikke mer spenning. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 hva har du satt i bios da? Skal litt til for at cpu-z viser volt veldig feil, da er det over-volting eller under-volting. Men beste måten er og bruke måle det på egen hånd. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Mitt hovedkort klarte 4GHz før som daglig bruk-klokk. Men nå klarte det ikke 3,4GHz på Q9400en engang. Pluss at det låser seg i BIOS når jeg går inn, og ellers i temperatur monitoren. Så hovedkortet er nok dødt. Eller DOA faktisk. Var samme HK før, bare et annet liksom Altså samme merke og modell, men et anna. Så om jeg er så heldig at jeg får Rampage Formula (da får jeg også 16X på CF bedre enn 8X uansett, selv om det ikke er mye) Jeg hadde et håp om 5GHz. 4,9 er nært nok, men 5 er magisk. Har egen RAM for å klare det ffs! 9600-ram. Så vi får se om tre uker når Komplett har sendt meg nytt Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Ja, da sitter jeg og surrer med 4,36ghz 24/7 med en D0-stepped I7-920. Chippen er villig til å gjøre hva som helst for å nå sinnsyke høyder, men hovedkortet mitt derimot klarer ikke mer enn 212fsb stabilt.. det er ikke nok med 21x multiplier da.. Alt er riktignok luftkjølt, prime stable (1time) og game stable. Maxtemp 69c med noctua D14.. Venter på to nye xfx HD5870 som ligger på jobb klare til å betales ut.. Har som dere ser et HD5970 fra før av ;D Min gamle E8500 som var den siste intel prosessoren jeg hadde før denne klarte jeg 4,7ghz på luft med.... måtte bare nevne det når dere snakker om disse gode "gamle" dobbelkjernene:) Endret 28. april 2010 av SLiks Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Jimbola: Trenger hket jeg har liggende da...670fsb på luft Hva slaks HK har du Sliks? Endret 28. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jimbola: Trenger hket jeg har liggende da...670fsb på luft Hva slaks HK har du Sliks? JG: har Rampage2Ex.. Noen tips, mener du snakka i at du hadde dette tidligere? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Har du satt opp pci-e? Hvis ikke så prøv 105. Ellers så lønner det seg og prøve forskjellige minnedividers, samt voltene da:) Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 har ikke forsøkt det med pci-E.. volt og og minne har jeg også prøvd. forsøkt veldig mye, men finner ikke løsningen for å komme over 212fsb.. vil klare 220....... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Da bør du prøve pci Endret 28. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Mitt hovedkort klarte 4GHz før som daglig bruk-klokk. Men nå klarte det ikke 3,4GHz på Q9400en engang. Pluss at det låser seg i BIOS når jeg går inn, og ellers i temperatur monitoren. Så hovedkortet er nok dødt. Eller DOA faktisk. Var samme HK før, bare et annet liksom Altså samme merke og modell, men et anna. Så om jeg er så heldig at jeg får Rampage Formula (da får jeg også 16X på CF bedre enn 8X uansett, selv om det ikke er mye) Jeg hadde et håp om 5GHz. 4,9 er nært nok, men 5 er magisk. Har egen RAM for å klare det ffs! 9600-ram. Så vi får se om tre uker når Komplett har sendt meg nytt Denne venter jeg litt spent på, 4.9 er ikke UMULIG, men du har en av de beste i verden om den greier å prime en stund på den hastigheten, hvertfall. Tålelig sikker på at min E8700 greier det, hvertfall på vannkjøling. Og den har bevist hva den er god for på nitrogen hvertfall. Komplett har aldri sagt noe til meg om at de kan la kunden bestemme returkort på den måten du ønsker, som mannen i kundeservice sa da jeg spurte: "vi har ikke noe system for sånt". Men du skal aldri si aldri, du hører mye rart fra enkelte i kundesupport Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Intel Core i5 750 @ 4Ghz. 1600mhz OCZ Platinum CL7, 1,65V. Vcore på 1.23 i BIOS. H50 med standardvifta i et Antec p180 Mini. Kjørte ikke prime lenge, men kjørte i 3 timer istad, kom aldri over 62C på core0. Ikke spør meg hvorfor realtemp ikke viser kjerne den fjerde(core3) kjernen. :S Fikk oppsettet i går, så gidder ikke styre med det, så lenge alt er stabilt og flott Pic: Ninjaeditg: Kommer nok lengre på samme volt, men føler at 4Ghz holder i massevis. Fått en fin og lite voltkrevende chip tror jeg. Ser folk på 1.38 osv på samme hastighet. Har også forøvrig Asus Maximus III Gene mATX hovedkort. Endret 23. mai 2010 av gent0805 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fikk Rampage Formula, men sliter med Q9400en min. Orker ikke bytte CPU nå, slet med kortslutning i noen dager før jeg fikk PCen igang :S Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Har kjørt denne E8500 i 2 år med stabilt 4.46ghz nå. Endret 24. mai 2010 av Moozoren Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Klokket i7 920 til 4GHz, slet med å få den dit men håper at den er 100% stabil Endret 24. mai 2010 av Crytek91 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Svaaarte... Prøvde meg på 4,45Ghz - 1.31vcore, kom inn i windows og skulle til og trykke screenshot-knappen, så får jeg blåskjerm. Orka ikke styre noe mer, så satt tilbake til 4ghz, for å være sikker på stabilitet kjører det nå på 1.29 i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå