Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg ei MSI p35 Platinum fjøl og en C2D 8400 chip her om dagen. Putta den under vann og må si jeg ble overasket over potensialet. Gikk rett på 4 ghz uten å mokke, økte volten litt og den er stabil. Kom inn i windows på 4,5 ghz, men må gi den ganske mye volt. Men litt av en chip får en si :thumbup:

 

post-71377-1201810693_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Putta inn den gamle E6300 min i kveld for å bare sjekke om den fortsatt klarer høy fsb. Hk mitt er vmodda med vdimm,vdroop og vcore, men ikke vmch ennå...blah..lol

Er nok det som gjør at det stopper rundt 580fsb, skal modde ferdig og kjøre en liten "minifase" på nb så mulig 600fsb er innenfor rekkevidde...

Blir litt oldschool å klokke E6300 i dag :p

 

162345.jpeg

 

Karnsje den trives bedre på et Foxy MARS hk... skal testes, når jeg får tid

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke noe imponerende klokk så langt, har bare såvidt prøvd meg frem litt her. Grunnen til at jeg ikke har klokket mer enda er fordi cpu kjølinga mi er ødelagt. Har festet den med gaffateip, gavepakkebånd, og t o skrujern som står i spenn. Likevel fungerer dette greit nok inntil vannkjølingen kommer. :D

 

utennavngm4.th.jpg

 

CPU: E6850

HK: Asus P5N-E SLI

Minne: Mushkin DDR2 800

 

Men da jeg dro den opp i 3,7ghz fikk jeg voldsomme problemer, det fungerte helt fint i en halvtime ved vanlig bruk før den plutselig frøys. Etter dette peip og ula den i hytt og pine, resatte cmos men fremdeles prøvde jeg sikkert 50 ganger før jeg klarte å loade windows. Dette skjeddde også ved 3,5ghz, bare at da førys PC-en sjeldnere og det var bare en restart som skulle til. Kjørte med vore på 1,46 noe som sikkert bør være nok. Klokka også tilbake til stock og også da klikka den, fant ut at hovedkortet gav for lite spenning til cpu ved standardinnstillingene, så dette er fikset nå. Kjører for øyeblikket på stock og skjønner ikke hva som feiler driten.

 

Hvorfor skjer dette? Hadde minnet på unlinket og spesifisert det til 800mhz, som også er stock hastighet på minnet. Og økte FSB derifra, økte den til 1650. Økte vore til 1,46v ca, hipsettspenninga til 1,7v, og minnet på 2,2v. Er det noe jeg glemmer å stille på, eller hva er problemet? Og ja, dette er første oppsettet med intel jeg har prøvd å klokke, har masse erfaring fra amd men har aldri prøvd intel før. Kjenner jeg lengter tilbake til amd allerede. :p

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jaja, ikke mye respons, men jeg har nå funnet ut av problemet. Tipper det var noe tull med minnet som laget dette oppstyret. Tvangsstyrte timings til minnet i biosen, samt økte volten til brikkene, og i tillegg økte jeg hipsettspenninga til 1,7v. Vcore er på 1,44v, og jeg kjører 3,7ghz dønn hakke stabilt. Tør ikke klokke mer før ny kjøling ankommer om ikke lenge nå, har rundt 61-63 grader under load, alt etter temperaturen i rommet.

 

Men jeg har hørt at hovedkortet mitt ikke er så veldig samarbeidsvillig når det kommer til klokking, stemmer dette bra? For når den nye kjølinga kommer har jeg planer om 4ghz ++. Har tenkt å klokke så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Den vil ikke brenne opp, men lite vits å klokke den, tviler på at det er noen instillinger for det i BIOS også, evnt en pin mod om det er noen ute å går.

 

 

k, takk

 

Den vil ikke brenne opp, men lite vits å klokke den, tviler på at det er noen instillinger for det i BIOS også, evnt en pin mod om det er noen ute å går.

 

 

k, takk

 

Den vil ikke brenne opp, men lite vits å klokke den, tviler på at det er noen instillinger for det i BIOS også, evnt en pin mod om det er noen ute å går.

 

 

k, takk

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Skulle bare meddele en erfaring med Q6600 her!

 

Overklokka en kompis sin Q6600 Quad fra 2.4GHz (originalt) til 3.42GHz. Helt uproblematisk. Volten endret jeg fra 1.3 til 1.4. Under full load i prime95 i 15min , var høyeste temp på en av kjernene 72grader. De andre lå på litt under 70.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Klokka en E6750 til 3.5 GHz^^ Kjører 1.44V i bios, men ser ut til at det er overkill her ;S har 57C under load i Prime95 og 34 i idle på luft som virker helt kurant for min del. Så lenge cpuen blir for varm har vel ikke spenning noe særlig å si med mindre man pumper ut helt syke spenninger, rite?

 

Unlinka RAMen og bare øket FSB (p5n-e sli).

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...