Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel første gang jeg starter med min nåværende CPU (Celeron D 356) men hittil er den nokså stabil på 5 Ghz på 1.42 i volt (dropper til ca. 1.37 under load)

Legger vel screenshot med SuperPI

post-103104-1180612352_thumb.jpg

Jeg kan nok klare ganske mye mer, ikke stabilt seff.

Lenke til kommentar
Nice. Er CPuen stabil i orthos?

*sjekker WR*

7516 mhz var den visst på. du har vel vannkjøling?

Kva med å sette opp spenninga å sjå om du får screen på 5,5 ghz?

8748249[/snapback]

Ja, testet i sted, den er minst 15 min stabil med ortos stress. Jeg slo den av selv. Dette var på 1.4 volt i BIOS, men reell var ca. 1.34-1.35, så god CPU ;)

PS: Jeg har den CPUen som den WRen er satt på. Kjøpte den av stoolman for en billig penge :p Måtte ha noe å leke meg med siden jeg skal selge min E6600.

Den var egentlig nokså varm da. 55-60 grader load på så lav volt som 1.35 på 5 Ghz.

Jeg tror at jeg må voltmodde HK for å klokke mer på dette HKet, siden det virker ikke som det liker så høye CPU frekvsenser selv om FSB bare er 200. Jeg må nemlig opp i 1.7 volt på NB, som er nesten maks for HKet mitt.

Maks klokk hittil som jeg har fått validert er 5469 Mhz. Fikk den på over 5.5 Ghz også, men den valideringsfilen ble litt fucka. Hadde da Vcore på 1.6 i BIOS.

Jeg skal nok benche litt mer når det blir kaldere, men med 21 grader ute, og enda varmere inne, så er det ikke ideellt til å prøve seg på maks klokk.

EDIT: Skal teste litt 3DMark for å se hvor stor forskjellen er på denne og min E6600

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Tørr du å ta volt mod då? :p ^^

Hehe, neidå.

det er ikkje heilt lurt når det er så varmt nei. Men det kan jo hende at det blir kaldare om natta :)

Men uansett, ganske bra, men det kunne jo ein tippe når det var stoolman som hade den :tease:

8749151[/snapback]

Ja :p sant det, men enda mer fordi det var denne CPUen han brukte til å klare 7.5 Ghz, så det er en WR CPU. Men er fornøyd med 5Ghz stabil på såpass lav volt, og nei :p jeg gidder ikke voltmodde. Er ikke så alt for stor risk, men dette er jo bare en venteCPU til quad-core faller i pris.

Uansett, kjørte nettop 3DMark06 på 5Ghz og fikk nesten halvert min score i forhold til min score med E6600 på 3.6 Ghz! Skal teste 05 etterpå.

Screenshot:

post-103104-1180619450_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du har berre 300 poeng meir enn meg, har X1950XTX :p

8749377[/snapback]

Dvs. noen skikkelige CPU begrensninger ja :D Men regner med at forskjellen vil bli mindre hvis jeg setter opp oppløsning/AA/AF.

Fikk forresten 11744 i 3DMark05, som også er ekstremt fvakt for 8800GTS SLI

EDIT: Men hva gjør det når man har en CPU som klarer 5 Ghz stabilt? :p

I følge CPU Queen testen i Everest ultimate er min Celeron 356 ca. halvparten så god som C2D på 2.6-2.7 Ghz. Dette er også omtrent det resultatet jeg fikk fra SuperPi og 3DMark.

EDIT2: På 5 Ghz får jeg mellom 29.1 og 29.3 sekunder i SuperPI 1M. Dette er med minnet på 1000Mhz 4-4-4-12. Hadde jeg bare kunnet stille ned multiplier kunne jeg fått mer båndbredde på L1 og L2 cache, men den er låst til 25 i BIOS.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Neh, det er allerede en jukseselvmordscreen det der (clockgen).

Men jeg sliter litt med varmen på den. Trodde det var kjøleren som ikke fikk god kontakt. Men det ser ikke ut som om det var det heller. Så jeg byttet/fylte opp vannkjølingen på ny for jeg viste det var litt luft i radiatoren. Det hjalp heller ikke.

Men nå etter å testet en annen E4300 i maskinen så tror jeg saken er at jeg må ta av heatspreaderen. Det var hele 7 grader i forskjell på lik volt/klokk. Og da er den varmeste planslipt! Så jeg må få i noe tynt og skarpt for å ta av heatspreaderen og se om det blir noe gang på det.

Men når det er sagt så lurer jeg litt på om det er en "fsbvegg" som gjør at jeg ikke kommer lengre med den. På multiene 6-7-8 så er max fsb 380. Så jeg synes nå det burde være en på multi 9 ett sted i nærheten.

Merklig hvordan alle avsnittene mine begynner med men.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her har vi 24/7 klokken min. Er dønn stabil her. Kommer ikke noe særlig lengre grunnet PSU er for svak. Får se hva jeg får til når jeg oppgraderer til en skikkelig PSU. Er foresten luftkjølt med en Scythe Ninja. Hovedkortet er ett P5W DH Deluxe.

Edit:

La til hovedkort type også.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Ikke så veldig mye, men har ræææva minne.

Noen som har noen bra tips til OC med E6600 og Abit AW9-D MAX?

Kan du validere den eller poste screens av de andre eks. memory, SPD etc. etc. ?

På samme CPU og HK fikk jeg til http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=144065

8887271[/snapback]

Oi se her ja! Det var clocken sin!

Måtte clocke ned min igjen etter 12 timers stresstest på CPUen. Den klarte stresstesten helt fint, men skype taklet den ikke:P Reboot etter 30 sekunder med webcam oppe.

Skal kjøre validation senere i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...