Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en grei førsteklokk det der ;)

Det gjorde jeg og, med en gang jeg fikk sammen min maskin (se specs i sigg) og da var det rett opp på 3 Ghz. Etter det har jeg krøpet meg oppover, litt og litt, og er havnet på 3.6 Ghz stabilt, som jeg syntes er en grei 24/7 klokk. Kunne sikkert presset enda lengre, men gidder ikke atm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Min første overklokk og jeg havnet på 3006 mhz (e6600). Kjører på 1,43 volt, men burde vel klare det på mindre. Tror jeg er langt ifra maks, men er litt pyse siden maskinen er en uke gammel og at dette er første gang

7984228[/snapback]

Jeg kjører samme klokk som deg, på 1,3125V. Burde jeg minske volten?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Satt å pusla litt med min nye E6300 ^^

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171240

FSB: 525

Klokk: 3675Mhz

:woot:

EDIT: Skrev 6375, i stede for 3675 XD

EDIT2: Dette var med luftkjøling på CPU (Scythe Ninja), og standard passiv på chipset ^^ Skal nevnes at det foregikk ute i garasjen da :p Møtte desverre en FSB wall på 525 :( Ville ikke POSTe på noe høyere. Mulig at jeg prøver igjen når jeg får meg nytt RAM ^^

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

hei :)

Asrock 4coredual775VSTA og Intel E6300 klokket til 2.1ghz. har ikke klokket noe mer, tør liksom ikke heeelt enda å tyne såpass nytt utstyr ^^

men ryktene på nettet sier at den klarer 340 fsb, og er stopp der..

har ikke tenkt å prøve så høyt enda før jeg finner ut hvordan det henger sammen med PCI-E speed, DDR2 kontra DDR1 og hvor agp spiller inn i dette..er redd for å svi noe :S

Lenke til kommentar

Har fått meg nytt hovedkort, så nå fikk jeg klokka litt også.

E6300 @ 2.8GHz

CPU-Z

Har en TwinMOS DDR2 PC4200 brikke som jeg har lurt på å hive ut. Mistenker denne for å holde meg igjen.

Corsair Value-S PC5300 brikka burde vel klare mer vil jeg tro.

Syns jeg har helt syke timings. 4-7-7-20. Men finner ikke instillingene for dette i biosen..

Er et Gigabyte GA-965P-DS3 hovedkort.

Har også noen syke verdier i SpeedFan, innimellom viser den at CPU-kjøleren (stock) kjører 60-70.000 RPM. Og +12V=3.3V -12V=-16.97V. Men det viser normalt i bios så jeg får stole på biosen.

EDIT: Har forresten latt bios stille volt og slikt, tenkte jeg skulle øke volten noe til minnet og cpu. Men er det bare å øke et hakk på hver av dem og prøve på nytt til det virker? Hvor høyt er max på CPU/RAM?

Må få meg en ny kjøler snart også tenker jeg.

Endret av Stitch626
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Core 2 Quad Extreme QX6700 @ 2.66Ghz klokket opp til 3.35Ghz, men veit den har mer å gi. Skal eksperimentere litt til. HK er Asus P5W DH Deluxe.

FSB= 1341 MHz

vCore=1.33V (Men skal prøve å justere ned, for her blir det varmt!)

Lenke til kommentar
Sitter og klokker en E6600 nå. Har kommet til 3,4GHz nå og kjører helt stabilt.

Screenshot

8199408[/snapback]

Syns ikke dette helt hører sammen :p Det er noe du gjør i øyeblikket, samtidig som du vet at det er stabilt. Jeg er ikke sikker på om min overklokk er stabil, før etter en heftig runde i orthos, eller bare ved erfaring (tar lang tid :p Bare kjører systemet hele tiden ^^)

EDIT: Uansett, en pen klokk ;)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Sitter og klokker en E6600 nå. Har kommet til 3,4GHz nå og kjører helt stabilt.

Screenshot

8199408[/snapback]

Syns ikke dette helt hører sammen :p Det er noe du gjør i øyeblikket, samtidig som du vet at det er stabilt. Jeg er ikke sikker på om min overklokk er stabil, før etter en heftig runde i orthos, eller bare ved erfaring (tar lang tid :p Bare kjører systemet hele tiden ^^)

EDIT: Uansett, en pen klokk ;)

8199447[/snapback]

Kanskje litt feil formulert, men jeg holder på å klokke CPUen min, og kjører foreløpig på 3,4GHz stabilt. Prøver nå å få den høyere. Har som mål å komme til 3,6:P

Lenke til kommentar

Hm. Sliter litt med å få min E6600 opp på 3.6, vtt'en står på max, nb på 1.45v, og jeg blir ikke grilla av den.

Har hittil ikke prøvd mer enn 10 timer med orthos, men det var dønn stabilt.

Har tatt en liten blyant vDroop mod på hovedkortet også, om det skulle ha noe å si.

Noen som har noen forslag til noe jeg må stille opp for å komme til 3.6?

Atm så er det vtt: 1.55v, SB: 1.5v NB 1.45, cpu=1.38v, tempen er heller ikke et problem enda, i alle fall ikke på cpu, og har dessuten fått festet en 40MM vifte på NB'en.

Alle tips om hvordan jeg skal få den opp på 3.6Ghz mottas med stor takk!

3.4 validation btw: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=180449

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Her er mitt oppsett på 3,6ghz. Kunne nok senka vcore et hakk til også. Men hk er ikke som ditt, det er Abit QuadGT. 3,6ghz er egentlig ikke så vanskelig på de fleste, kjører du stock mp er det x9 og 400fsb.

Ta og senk multiplier din et hakk og test der han er stabil på 400fsb med x8 eller x7. Kan være hk, hvis det går greit er det nok vcore som må justeres litt, påss på å ha minnet slappt nok på timingene når du tester så ikke det tuller for deg.

post-42959-1174698146_thumb.jpg

Hva har du hatt på den cpun din?

Lenke til kommentar

400FSB går glatt.

Når jeg kjører 3.4 ghz kjører jeg med 425FSB og multien til 8, volten står da på 1.33 ca. Har ikke gått over 40-45C maxload på nb enda, og cpu'en har ikke gått over 40C med 10 timer orthos.

Tror jeg skal prøve å sette opp NB volten til 1.5, for å se om det hjelper noe.

Jeg har også etter tips fra Kuunak sin post på extremesystems satt CPU VTT på 1.55v, noe som ifølge han skal hjelpe til å boote opp høye FSB'er.

Skal nå prøve å boote 3.6 med økt spenning på cpu og NB, så får vi se.

Jeg prøvde nå å boote 400X9, med 1.50vcore, linked ram@1000MHZ 5-5-5-15 2t@2,35v uten videre suksess. NB sto på 1.5v, samme med SB, Cpu VTT stod til 1.55v.

Lurer på hva problemet mitt er, det er jo ikke hovedkortet, for det klarer jo helt fint å boote 400FSB.

Jeg tenkte nå, nok en gang at PSU'en kan være problemet (hiper 580w), men jeg har da sett en annen forumbruker bruke den til sitt [email protected]. Så det kan vel ikke være problemet. Eller? Dette o toøegg til 3x 120MM vifter og 1x 80MM vifte i kabinettet.

Når jeg tar PSU calculator på opsettet mitt(HW kan sees i profil), så får jeg beskjed om at jeg trenger 630W(Dette med Single GTX og [email protected]).

Dette betyr vel at jeg blir nødt til å spare til en 1000W psu eller noe lignende for å få bootet 3.6GHZ, noe jeg synes blir litt merkelig, men det er vel mlig at det er den eneste utveien.

Om hvilken kjøling jeg bruker har noe å si, så kjører jeg med AS5 under de passive kjøleribbene over hele hovedkortet, og på NB har jeg skrudd fast en kraftig 40MM vifte som kjører på fullt, på CPU kjører jeg en Thermaltake Big Typhoon.

post-63413-1174740996_thumb.png

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@khaffner:

Merkelig dokumentasjon.. for å si det mildt (CPU-Z mangler jo vesentlig info) :hmm:

Og ja,.. det er *mange* som har "pressa ræva av en Celeron" ganske mye lengre enn du viser her (hvilken modell er det? 352?).

De som har giddet å klokke en Celeron "Cedar Mill" greier som regel over 5Ghz.

Her er mitt resultat.. så langt:

post-40756-1174821172_thumb.jpg

post-40756-1174821243_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...