Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Dessverre har jeg en E0 stepping av Intel P4 Presscott 3.2 Ghz, som er den minst klokkevennlige (socket 478) :( Så min maks er 3.85 Ghz på luft med dårlig minne, men da ville den ikke komme inn i BIOS. maks stabile overklokk er 3.6 Ghz med 1.5125 volt, og ca. 65 grader LOAD temp. Venter på en ny E6600, får se hva den klarer ;) *håper på en god stepping*

7495175[/snapback]

E0 var den beste steppingen på disse cpuene. Antagelig HK ditt som ikke klarer å levere nok/stabil strøm til cpu.

mvh r.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre har jeg en E0 stepping av Intel P4 Presscott 3.2 Ghz, som er den minst klokkevennlige (socket 478) :( Så min maks er 3.85 Ghz på luft med dårlig minne, men da ville den ikke komme inn i BIOS. maks stabile overklokk er 3.6 Ghz med 1.5125 volt, og ca. 65 grader LOAD temp. Venter på en ny E6600, får se hva den klarer ;) *håper på en god stepping*

7495175[/snapback]

E0 var den beste steppingen på disse cpuene. Antagelig HK ditt som ikke klarer å levere nok/stabil strøm til cpu.

mvh r.-

7498355[/snapback]

Du snakkar om stabil straum ja. Har eit p5wd2-E premium hk med D 930. Klokka CPUen til 3,9 ghz med 1,56V. Over alt dette med uansett volt klarte ikkje CPUen å vere stabil. SÅ fant eg ein Vdroop mod med "pencil" og tok den. spenninga gjekk opp med 0,1V og er utruleg stabil! Nå går CPUen på 4,2 ghz utan nokon problem... Så det der med stabile spenningar er viktig...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

YOHOOOO....3802mhz på den lille E6300 min :!: ...det nye Asus P5B E Plus er bare Konge..umodda.

Merker selv om jeg kun har vannkjøling at E6300 ikke vil ha så mye vcore,hadde vel ca 1,5v i bios.....noe som virkelig er rett over 1,45v....... Nå blir det voltmodding,har ikke hatt tid ennå............. og så har jeg snakka med Mr.Overklokk,tror det blir en liten SS på meg.........sweet :dribble:

post-42959-1168374012_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må vel komme med en liten oppdatering ja ;) 3960 Mhz er min høyeste klokk hittil. Kan benche på 3920, men HKet holder igjen på høyere frekvenser.

CPU-Z

EDIT:

svarte h....... dender var sykt klokket må jeg si :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

han haret Asus P5WD2-E    er det et bra hk?

7607636[/snapback]

Hehe :) Men det der er ikke verdensrekorden. Den er på litt over 7400 Mhz! Nesten 100% overklokk på den høyest klokkede Intel CPUen noen gang (3.8 Ghz)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
8 ghz er rekorden :whistle:  Det er også på ein intel CPU...

7911131[/snapback]

Ok? Gi meg link da, for alle stedene jeg har sett ranking, der er den på noe med 7.4 Ghz.

7911188[/snapback]

Link

Så du kan umulig ha sjekket "alle steder".. særlig med tanke på at du selv deltar på Hwbot.org. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...