Cilleron Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er ingen ugler i mosen her dessverre Systemet mitt består av: -Arctic Cooling Silentium T1 midiTower m/350W PSU (som er feig) -MSI 865PE NEO2-PFISR hovedkort -P4 Prescott 2.8 GHz (som er veldig klokkevillig ser det ut som) med en Thermalright kobberkjøler på nærmere en halv kilo -2X512MB Corsair PC-3200 DDR og 2X256MB Siemens DDR -To vifter som blåser varm luft ut gjennom PSU som er montert nede. -To vifter som blåser varm luft ut helt øverst der PSU vanligvis sitter Disse fire viftene fulgte med kabinettet og er svært stillegående -En Papst 32dB 92mm vifte som blåser herlig romtemperert luft rett på prosessoren gjennom min ugly fandukt. -En Papst 26dB 120mm vifte som suger inn luft i bunnen av kabinettet mot skjermkortet -En papst 11dB 80mm vifte som blåser luft rett på skjermkort-kjøleribbene (på bildene er ikke denne montert enda. -Totalt blir dette åtte vifter som lager en liten storm i kabinettet mitt. De er kontrollert med en Nexus viftekontroller. Har prøvd å få til bilder så dere kan se http://folk.uio.no/henrima/Pc-bilder.htm Håper dere er fornøyde nå... da har vi relativt likt system, men min OC stopper før jeg når 3.4GHz... Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 da har vi relativt likt system, men min OC stopper før jeg når 3.4GHz... Pussig det der... Testa med SiSoft Sandra Pro Benchmark for CPU nå, og den var nesten ferdig, men så kræsja det Dette er ingen stabil OC, men nå er temp på 50-60 grader. Hvis jeg kaldstarter testingen så kanskje det blir bedre. Med vannkløling er jeg sikker på at det går Har tenkt litt på rammen også. De to små brikkene er lusen ram tror jeg... Har dem bare for å ha MASSE ram Skal prøve å ta dem ut, kanskje det fikser biffen? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har drevet og klokket og styra med min nye vannkjøling nå, alt gikk egentlig veldig bra helt til jeg ikke klarte å stille vcore høyere enn 1.6v. Gjør jeg det starter maskina aldri opp skikkelig, og bare summer av gårde uten at noe skjer. Noen som kan hjelpe meg med det problemet her? Føler systemet mitt har lyst til å treffe 4Ghz midt i panna! Slenger med en screen fra cpu-z på høyeste stabile frekvens. Specs: Chill 510W PSU TT Bigwater Asus HK p4c800 deluxe (flashet opp til multiplikator-unlock) prescott 3.2ghz cpu 2x512 Corsair XMS 3200C2 Powercolor 9800Pro Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har drevet og klokket og styra med min nye vannkjøling nå, alt gikk egentlig veldig bra helt til jeg ikke klarte å stille vcore høyere enn 1.6v. Gjør jeg det starter maskina aldri opp skikkelig, og bare summer av gårde uten at noe skjer. Noen som kan hjelpe meg med det problemet her? Føler systemet mitt har lyst til å treffe 4Ghz midt i panna! Slenger med en screen fra cpu-z på høyeste stabile frekvens. Specs: Chill 510W PSU TT Bigwater Asus HK p4c800 deluxe (flashet opp til multiplikator-unlock) prescott 3.2ghz cpu 2x512 Corsair XMS 3200C2 Powercolor 9800Pro Du kommer kansje lenger hvis du setter multiplikatoren på standard, ser den er satt til 14. 3.2 har x16 org. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) P4 prescott 3,0GHz @ 4,5GHz , stabilt i prime95 (hadde det på i en time).. Vcore er satt til 1,6V i bios. Av en eller annen grunn, ville den ikke starte opp med mer volt... Specs: 1GB Twinmos Valie PC3200 (3:2 divider) P4P800SE i865PE Vapochill PE http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=9279 Vil bare si at systemet bråker noe infernalsk for at jeg skal kunne kjøle nok til å kunne oppnå 4,5GHz Så jeg kjører nok bare på 4,0 til vanlig... Endret 31. mars 2005 av kazaa Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Pussig det der... Testa med SiSoft Sandra Pro Benchmark for CPU nå, og den var nesten ferdig, men så kræsja det Dette er ingen stabil OC, men nå er temp på 50-60 grader. Hvis jeg kaldstarter testingen så kanskje det blir bedre. Med vannkløling er jeg sikker på at det går Har tenkt litt på rammen også. De to små brikkene er lusen ram tror jeg... Har dem bare for å ha MASSE ram Skal prøve å ta dem ut, kanskje det fikser biffen? Har kjørt litt tester i dag og lavere temp var løsningen. Kræsja ikke en eneste gang Har ikke giddet å ta ut RAM-brikkene enda. Kjørte Aquamark3: http://folk.uio.no/henrima/[email protected] Kjørte 3dMark03 http://folk.uio.no/henrima/PC-overklokking...20Toppscore.jpg Kjørte SisOft Sandra Pro CPU arithmetic benchmark http://folk.uio.no/henrima/PC-overklokking...%20%20CPU-Z.jpg Temp lå mellom 30 og 45 grader under testene (hadde åpent vindu på rommet så rom-temp var 15-16 grader ) 8-ball: Jeg har en stabil OC, men trenger ny kjøling for å komme høyere Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Den var valid Men neste gang du kommer med benchmarks, gi oss compare link Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du kommer kansje lenger hvis du setter multiplikatoren på standard, ser den er satt til 14. 3.2 har x16 org. Får jeg ikke bare lavere frequenzy på Bus speed da? Tror jeg har mistforstått poenget med å endre på multiplikatoren. Jeg starta jo egentlig å klokke med en gammel bios, men det gikk ikke over 4ghz så da sjekket jeg biosupdate. De gjorde like bra etter det jeg kan huske, men da kjørte jeg på en lavere Bus Speed(under 1000 mot over 1100 nå). Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du kommer kansje lenger hvis du setter multiplikatoren på standard, ser den er satt til 14. 3.2 har x16 org. Får jeg ikke bare lavere frequenzy på Bus speed da? Tror jeg har mistforstått poenget med å endre på multiplikatoren. Jeg starta jo egentlig å klokke med en gammel bios, men det gikk ikke over 4ghz så da sjekket jeg biosupdate. De gjorde like bra etter det jeg kan huske, men da kjørte jeg på en lavere Bus Speed(under 1000 mot over 1100 nå). Ja, men det kan være hovedkortet som stopper FSB overklokkingen når du kjører lavere MP, prøv med 15x Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) garbageguy: Jeg har mye høyere i CPU testen i sandra enn deg, Sandra Hvis jeg husker riktig var dette på samme frekvens som deg, med samme cpu Endret 31. mars 2005 av Terje82 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) da har vi relativt likt system, men min OC stopper før jeg når 3.4GHz... Pussig det der... dette har kansje noe med at du skrev 2.8GHz, mens du har 3.2GHz...., da var OC'n din litt mer troverdig... Endret 31. mars 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ja, men det kan være hovedkortet som stopper FSB overklokkingen når du kjører lavere MP, prøv med 15x Hovedkortet skal tåle en fsb fra 100-400 står det, men vet ikke helt hva jeg kan forvente. Uansett, så har jeg også vært borti tanken på å sette opp mp til 15, men jeg kan ikke finne ut hvor jeg gjør det. Har lett gjennom biosen etpar ganger nå, og det eneste jeg finner er at jeg kan velge "unlock cpu lock", og det finner jeg 2 steder i bios! Ser ikke helt poenget med å ha det 2 steder, men sånn er det nå. Hvor jeg setter MP finner jeg ikke. Jeg kan velge enable\auto\disable, har ikke testa auto enda, men enable gir meg bare mp=14. edit: ttryykklleeiiff Endret 31. mars 2005 av Vu-caN Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ja, men det kan være hovedkortet som stopper FSB overklokkingen når du kjører lavere MP, prøv med 15x Hovedkortet skal tåle en fsb fra 100-400 står det, men vet ikke helt hva jeg kan forvente. Uansett, så har jeg også vært borti tanken på å sette opp mp til 15, men jeg kan ikke finne ut hvor jeg gjør det. Har lett gjennom biosen etpar ganger nå, og det eneste jeg finner er at jeg kan velge "unlock cpu lock", og det finner jeg 2 steder i bios! Ser ikke helt poenget med å ha det 2 steder, men sånn er det nå. Hvor jeg setter MP finner jeg ikke. Jeg kan velge enable\auto\disable, har ikke testa auto enda, men enable gir meg bare mp=14. edit: ttryykklleeiiff Du kan sette en fsb til 400 ja, det kan omtrent alle kort, men de fleste p4 kort klarer maks 280-300fsb, så 400fsb tror jeg du bare kan glemme :!: Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Dette er kanskje litt off-topic, men: Jeg hadde jo en prescott 3.2e, som jeg kan kjøpe for 800kr så snart han fyren får kjøpt seg nytt, bør jeg kjøpe den ? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette er kanskje litt off-topic, men: Jeg hadde jo en prescott 3.2e, som jeg kan kjøpe for 800kr så snart han fyren får kjøpt seg nytt, bør jeg kjøpe den ? Spørs jo egentlig mest på behovet ditt. Synes det er litt i seineste laget å investere i en 32bits prosessor selv om den kan klokke heftig. Etter det jeg har erfart, så synes jeg ytelsesforskjellen på en cpu klokka til 3.6 gir liten endring til en klokka til 4.0. Jeg ville spart pengene ... Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg endrer multiplier i bios? Har gitt opp å lete, får den bare til å stå på 14(unlocked) eller 16(locked-standard). Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Spørs jo egentlig mest på behovet ditt. Synes det er litt i seineste laget å investere i en 32bits prosessor selv om den kan klokke heftig. Etter det jeg har erfart, så synes jeg ytelsesforskjellen på en cpu klokka til 3.6 gir liten endring til en klokka til 4.0. Jeg ville spart pengene ... Denne klokker ikke i nærheten av 3,6 stabilt engang, 3,2 er den stabil på.. Litt benchmarks til sammenligning: P4 2.8c @ 3,5 5:4 2.5-3-3-8 | P4 3.2e @ 4.0 5:4 2.5-3-3-8. Superpi: 40sec | 35 sec Am3: 68k | 74k 3d01: 22,2k | 24,7k Den var raskere til alt mulig egentlig.. skjermkortet var uklokket (500/500) Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) da har vi relativt likt system, men min OC stopper før jeg når 3.4GHz... Pussig det der... dette har kansje noe med at du skrev 2.8GHz, mens du har 3.2GHz...., da var OC'n din litt mer troverdig... Aber NEIN!!! Puss briller eller skjermen! Min P4 Prescott er 2.8GHz. Ingen ugler her! Er det så vanskelig å bli trodd her på forumet? Jeg tjener jo ikke noe på å juge! proof: http://folk.uio.no/henrima/PC-overklokking...MHz%20CPU-Z.jpg Endret 4. april 2005 av garbageguy Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Aber NEIN!!! Puss briller eller skjermen! Min P4 Prescott er 2.8GHz. Ingen ugler her! Er det så vanskelig å bli trodd her på forumet? Jeg tjener jo ikke noe på å juge! proof: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=9527 Poster du en CPU-Z valid link er det ingen som kan si noe Fixed btw. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Aber NEIN!!! Puss briller eller skjermen! Min P4 Prescott er 2.8GHz. Ingen ugler her! Er det så vanskelig å bli trodd her på forumet? Jeg tjener jo ikke noe på å juge! proof: http://folk.uio.no/henrima/PC-overklokking...MHz%20CPU-Z.jpg sorry, min leif, det var snakk om flere oc'er om hverandre her.... og så ser jeg at du har prescott, jeg har nortwood, de har kansje litt forskjellige oc-egenskaper? Endret 4. april 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
eXa Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) 2.4 prescott kjører normalt 3.06 vcore1.375 men prøvde litt isted og kom opp til 3.492 vcore 1.4625 men da var fsb på mine stakkars tvinmos brikker på nesten 250mhz på 3.5 ghz viste bios ca 42grader, det er 7-8 grader lavere enn når jeg hadde cpu på standard hastighet men med boxed kjøler! systemet ser man i siggen... Endret 11. april 2005 av eXa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå