8-Ball Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Den var helt stabil på 1,48v natta over dual prime95, ble aldri ferdig med å teste den, så det ble bare 4ghz, før jeg bytta tilbake til 2.8crap.det er et asus p4c800-e deluxe kort, som jeg har et spørsmål om. Vannkjøling med TDX og BIX2 og Eheim compact 600. Spørsmål om asus kortet: Er det normalt at det lager små pipelyder under load og vanlig bruk? det gjør nemlig det avhengig av hva jeg gjør, de lydene reagerer på ting jeg gjør på pc-en. Stemmer det at det kommer små/lave pipelyder så kjapt at det nesten høres ut som en kjapp og lav faxlyd. Lyden kommer fra en av komponentene rett over cpu på kortet. Og det er helt normalt. Grunnen til at jeg spurte hvilket kort du har, er at med asus P4C800E-dlx kortet kan du med den siste bios´en forandre på multiplikatoren på 3,2 prescott. Som da gjør denne cpuén din kan bli ganske kjekk med et killer minne. Masse alternativer.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Den var helt stabil på 1,48v natta over dual prime95, ble aldri ferdig med å teste den, så det ble bare 4ghz, før jeg bytta tilbake til 2.8crap.det er et asus p4c800-e deluxe kort, som jeg har et spørsmål om. Vannkjøling med TDX og BIX2 og Eheim compact 600. Spørsmål om asus kortet: Er det normalt at det lager små pipelyder under load og vanlig bruk? det gjør nemlig det avhengig av hva jeg gjør, de lydene reagerer på ting jeg gjør på pc-en. Stemmer det at det kommer små/lave pipelyder så kjapt at det nesten høres ut som en kjapp og lav faxlyd. Lyden kommer fra en av komponentene rett over cpu på kortet. Og det er helt normalt. Grunnen til at jeg spurte hvilket kort du har, er at med asus P4C800E-dlx kortet kan du med den siste bios´en forandre på multiplikatoren på 3,2 prescott. Som da gjør denne cpuén din kan bli ganske kjekk med et killer minne. Masse alternativer.. Jupp, jeg har spurt litt rundt, og fant ut at det kunne gjøres med 3.2e C0 SL7B8 steppingen, som har 14x multiplieren åpen, litt synd Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 jeg har gjort det med andre enn den. Og de som jeg prøvde gikk nesten like langt som 2,8 nwén min. Men med dårligere ytelse enn 2,8 nw. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 jeg har gjort det med andre enn den. Og de som jeg prøvde gikk nesten like langt som 2,8 nwén min. Men med dårligere ytelse enn 2,8 nw. hmm,den jeg hadde var ikke opplåst ihvertfall. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Spørsmål om asus kortet: Er det normalt at det lager små pipelyder under load og vanlig bruk?det gjør nemlig det avhengig av hva jeg gjør, de lydene reagerer på ting jeg gjør på pc-en. Mitt P4C800-E lager ingen som helst pipelyder. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Prøvde litt mer i dag.. Nei denne er ikke fake som det lille bildet over (paint skills? ) Som dere ser så var cpu nær det maksimale, jeg prøvde ett hakk til på clockgen, da reboota den.. Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 8-ball: Har bare viftekjøling He, he! P4 2,8@3920MHz. (viftekjøling...hah!) FSB 280MHz Vcore 1.45V 2XCorsair 512Mb 2.80V AGP 1.55V Temp: Idle: 38C Max:58 (under spilling ved 3.7GHz i en halvtime + litt @ 3.920GHz) Har fandukt til CPU-vifta, så den får herlig romtemperert luft rett på seg, hett tips til de som sliter med varme kabinetter og CPUer Ved 3,9GHz gikk NFSU2 helt uten lagging (har ræææva AGP pga tom lommebok). Funka i fem minutter, så begynte grafikken i spillet å vise noe det ikke skulle gjøre. Måtte bare avslutte spillet, men windows skrudde seg ikke av. Klokka en Hz FSB til og da kom den snille blåskjermen! Kunne godt tenkt meg og sett noen screenshots av denne klokken.. Med den lave vcore på en 2,8 hadde det vært kjekt å sett screen av cpu-z + temp visning. Har ikke noen side som er oppe akkurat nå, så jeg får ikke postet bilde. Men Vcore er ikke mer enn 1,38V. Har en PSU som ikke er helt topp Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har ikke noen side som er oppe akkurat nå, så jeg får ikke postet bilde.Men Vcore er ikke mer enn 1,38V. Har en PSU som ikke er helt topp hva slags kjøling har du? vannkjøling? aktiv? det systemet ditt skulle jeg likt å sett... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har ikke noen side som er oppe akkurat nå, så jeg får ikke postet bilde.Men Vcore er ikke mer enn 1,38V. Har en PSU som ikke er helt topp hva slags kjøling har du? vannkjøling? aktiv? det systemet ditt skulle jeg likt å sett... Ugler i mosen her ja.. Trenger ikke side for å poste screens her på forumet, kan jo bare legge ved bilde. Har liten tro på dette men, han må gjerne overbevise meg hvis han kan. Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Har ikke noen side som er oppe akkurat nå, så jeg får ikke postet bilde.Men Vcore er ikke mer enn 1,38V. Har en PSU som ikke er helt topp hva slags kjøling har du? vannkjøling? aktiv? det systemet ditt skulle jeg likt å sett... Ugler i mosen her ja.. Trenger ikke side for å poste screens her på forumet, kan jo bare legge ved bilde. Har liten tro på dette men, han må gjerne overbevise meg hvis han kan. Det er ingen ugler i mosen her dessverre Systemet mitt består av: -Arctic Cooling Silentium T1 midiTower m/350W PSU (som er feig) -MSI 865PE NEO2-PFISR hovedkort -P4 Prescott 2.8 GHz (som er veldig klokkevillig ser det ut som) med en Thermalright kobberkjøler på nærmere en halv kilo -2X512MB Corsair PC-3200 DDR og 2X256MB Siemens DDR -To vifter som blåser varm luft ut gjennom PSU som er montert nede. -To vifter som blåser varm luft ut helt øverst der PSU vanligvis sitter Disse fire viftene fulgte med kabinettet og er svært stillegående -En Papst 32dB 92mm vifte som blåser herlig romtemperert luft rett på prosessoren gjennom min ugly fandukt. -En Papst 26dB 120mm vifte som suger inn luft i bunnen av kabinettet mot skjermkortet -En papst 11dB 80mm vifte som blåser luft rett på skjermkort-kjøleribbene (på bildene er ikke denne montert enda. -Totalt blir dette åtte vifter som lager en liten storm i kabinettet mitt. De er kontrollert med en Nexus viftekontroller. Har prøvd å få til bilder så dere kan se http://folk.uio.no/henrima/Pc-bilder.htm Håper dere er fornøyde nå... Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ehm Noen tips til hva jeg kan forbedre? Ram-timingen min er på 2.5, 3, 3, 7. Alle brikkene skulle være på 400MHz så jeg kan vel kanskje klokke dem litt Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ehm Noen tips til hva jeg kan forbedre?Ram-timingen min er på 2.5, 3, 3, 7. Alle brikkene skulle være på 400MHz så jeg kan vel kanskje klokke dem litt Hvis dette er stabilt i prime og 3DMark01 så må jeg bøye meg i støve og si; Meget bra klokk på en 2,8Ghz Presshot, fine temps og. Men hadde vært kjekt å sett noen bencher av dette systemet. SuperPi, 3DMark01 og Sisoft Sandra cpu benchmark. Men du kunne jo ha jukset det screenshotet til da, hvis du ville. Enten paintshop eller screenet en klokk som kun var stabil nok til å komme inn i windows. Kan også screene en klokk på 300Fsb 4,2Ghz, men den er kun stabil nok til å komme inn i windows med. Kan ikke en gang kjøre superpi. Og dette er ved 1,8Vcore. Men for all del, stoler på deg jeg. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Det er den versjonen jeg har brukt. Hva mener du med "å få den godkjent"? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Det er den versjonen jeg har brukt. Hva mener du med "å få den godkjent"? Under "About" i CPU-Z er det en funksjon som heter "Validation", resten finner du ut selv Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Men det kan fremdeles være en extremt ustabil klokk fordi om en får den godkjent. Men en utelukker jo painshop iallefall. Hadde vært kjekkere å sett noen bencher. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Men det kan fremdeles være en extremt ustabil klokk fordi om en får den godkjent. Men en utelukker jo painshop iallefall. Hadde vært kjekkere å sett noen bencher. Vel, det fjerner jo den ene tvilen ihvertfall (off-topic: Får bare mer og mer problemer med dette p4c kortet, får pipelyder og svart skjerm av og til når jeg spiller cs. Vil ikke kjøre prime95 heller, den går aldri videre til neste "test", blir bare hengende på den første, er det normalt ? Savner mitt gamle IS7-E , men i det minste funker lyden nå, så jeg avstår fra overklokking en stund..) Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 last ned cpu-z 1.28 fra www.cpuid.com og få den godkjent. Men det kan fremdeles være en extremt ustabil klokk fordi om en får den godkjent. Men en utelukker jo painshop iallefall. Hadde vært kjekkere å sett noen bencher. Jeg bruker softwaren som fulgte med MSI-hovedkortet til å klokke. Dette gjøres i windows. Systemet virker stabilt når jeg bare driver med "vanlige" ting som nedlasting og overføring av filer på hjemmenettet. Skal prøve noe benchmarks fra SiSoft Sandra nå, må bare laste ned litt til... Tror alt kræsjer etter hvert pga mitt brutalt dårlige skjermkort. Jeg fikk klokken godkjent http://folk.uio.no/henrima/PC-overklokking...%20Verified.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå