Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Celeron D320 2.4GHz Prescott

OEM kjøling

ASRock hovedkort

 

Kjører stabilt på 3.271 GHz

2.5 grader høyere

0,02 volt lavere

318rpm ekstra på vifta

Dette er i følge speedfan 4.19

 

Prøvde den på 3.310 GHz, da rebootet maskinen ved avslutning av NFSU 2

Da øket også temperatur og rpm drastisk.

 

Kommer med flere resultater etterhvert som jeg tester mer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fikk presset min p4 3ghz "prescott" opp til 3,9ghz. måtte øke en del på vcore å sånn men det gikk. kjører den på 3,5 . vil ikke drepe stakkaren heller :D

 

hmm tenkte å legge ut bilde mn av en eller annen grunn går ikk det her. går liksom på alle andre deler av forumet men ikke her. rart. :hmm:

Lenke til kommentar

Første forsøk på klokking gikk ikke veldig bra: 3.2 til 3.45 :blush:

Ut i fra komponentene så ville jeg regna med minst 3.7, om ikke 3.9.

Kjører 3.2 northwood, Abit IC7-MAX3, og 2*Corsair XMS3500(2-3-3-7)

Styggeste er at når jeg går over 3.45 nekter det å komme skjermbilde. Hmm, ja ja, får prøve med ny bios og kanskje se om CPUkjølere sitter godt nok...

 

 

Edit: Og ja, jeg har satt på agp/psi lock :p

Edit2: I følge speedfan ligger den høyeste tempen på 50 grader. Hva vil det forresten si å "heve spenningen på northbridgen"? Hørt en må gjøre det på Hovedkortet mitt.

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
Første forsøk på klokking gikk ikke veldig bra: 3.2 til 3.45 :blush:

Ut i fra komponentene så ville jeg regna med minst 3.7, om ikke 3.9.

Kjører 3.2 northwood, Abit IC7-MAX3, og 2*Corsair XMS3500(2-3-3-7)

Styggeste er at når jeg går over 3.45 nekter det å komme skjermbilde. Hmm, ja ja, får prøve med ny bios og kanskje se om CPUkjølere sitter godt nok...

 

 

Edit: Og ja, jeg har satt på agp/psi lock :p

Edit2: I følge speedfan ligger den høyeste tempen på 50 grader. Hva vil det forresten si å "heve spenningen på northbridgen"? Hørt en må gjøre det på Hovedkortet mitt.

Hadde en 3.2 Northwood før. Det er den minst samarbeidsvillige chippen jeg har hatt. Fikk den oppi 3.8ghz med vcore 1.7.. Etter et par måneder begynte den og degradere. Til slutt klarte den ikke mer en 3.6. Jeg solgte min til fordel for en

3.2 prescott, og har ligget stabilt på 4.0 ghz siden ;)

Lenke til kommentar

kjører min p4 3.2 nortwood i 3.85. har vært oppe i hastigheta til snekkern(3.9) men det var ustablit, satta den til 3.85 igjen.. bruker en gigabyte cpu kjøler, og en Swiftech MCX159P chipsettkjøler. og Corsair TWINX1024-4400C25 minne. tempem ligger på 33 grader ide og 47 grader med max load. hovedkortet er et asus p4p800-e deluxe. lurer på om jeg vil komme lengre med en bedre kjøling på cpu?

Lenke til kommentar
Prøvde den på 3.310 GHz, da rebootet maskinen ved avslutning av NFSU 2

Da øket også temperatur og rpm drastisk.

 

Da er det vel på tide å stille litt på volten i bios! :p

Har ikke prøvd å klokke noe på en stund nå...

Men hvor mye kan VCore på en Celeron D økes? Den er normalt på 1,39V. Liker ikke å leke med VCore, det virker som mange har brent seg på det..

 

Jeg bestiller vel en ny cpu kjøler en av dagene, så da blir det vel mer testing.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for nøyaktig et år siden en Intel Pentium 4 2,8C på komplett.no Jeg tror det er en Malaysia. Jeg er EKSTREMT fornøyd med den! får klokka saken opp i hele 3,5GHz i Windows.. Men den rebooter når jeg prøver å spille NFSU2. Jeg må også stille ned rammen min slik at den ikke blir overbelastet (billigdritt), men jeg skal kjøpe en ny Kingston HyperX.

 

CPU Speed: 3410mhz

Vcore: 1,550v

Kjøler: MIST Frostbite C

CPU Temp: 36'C idle 55'C load (LUFTKJØLING)

 

 

 

Som sagt, FORNØYD..

 

-Ha en fin dag..

Lenke til kommentar

Har prøvd litt forskjellig:

 

Abit VT7, Celeron D 533 2,4 gikk til 3,14

 

Asus P4P800-E Deluxe, P4 2,8 800 SLW6J gikk til 3,45 med 245 fsb.

Idle temp 27-31 grader.(Deaktivert HT)

 

(Begge med Termaltake TR2, Artic Silver 5 og økonomi Twinmos ram)

 

 

Håper å komme lenger med sistnevnte, men jeg bruker billig twinmos ram som må byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...