Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt info om mitt oppsett:

 

- Pentium III 450 MHz @ 558 MHz, uorginal kjøler. 60 mm vifte på ribba, men en 80 mm vifte blåser luft over northbridge og prosessor. Ikke særlig varm på idle, og ikke farlig varm på full load. Multiplier på denne porsessoren er låst på 4,5, og derfor er FSB klokket fra 100 MHz til 124 MHz. 133 MHz FSB vil ikke maskinen boote på. RAM er Apacer PC 133 SDRAM, CAS 3. Alt er montert på et Asus P2B hovedkort.

 

- STB Velocity 4400 TNT, 16 MB grafikkort. Standard er 90/110 MHz (kjerne/ram), men har klokket det til 105/130 uten artifacts. Orginal kjøler på kjerne, men det er montert en stor 60 mm vifte til å blåse over ribba. Har også saget opp en gammel Slot 1 SECC2 kjøler, og montert på kjøleribber på minnet.

 

Alt sammen er montert i et gammelt Cinet PPI600 kabinett, som er kjølt med en 80 mm Enermax kabinettvifte.

 

Totalt sett er jeg fornøyd med OC-en min, men kunne tenkt meg å fått presset CPU opp i 600 MHz. Det hadde vært deilig. Tror det er chipsettet som setter begrensningene, siden det ikke er laget for mer enn 100 MHz.

 

Det jeg trenger for en bedre OC er en Celeron prosessor med en multiplier på 5 eller høyere. 5*124 = 620, og det burde være mulig (med litt god kjøling) på en Celeron 330 MHz. De er kjent for å klokke meget godt.

 

Er det noen som har en Celeron med 66 MHz FSB og multiplier som er høyere enn 4,5 er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar

Jeg var på dynga sammen en kammerat(fatfuck) og fant en pc

Pentium III 450Mhz, 512 mb sdram, 10 gb hardisk.

ikke den beste men...

så bytta jeg ut prosessoren til en 650Mhz og fikk klokka den til 866Mhz

med den gamle kjøleren til 450Mhz`en ok klokk til en dunge pc??

den klokker i windows og det står at jeg får mindre ram......er litt usikker der men skal skaffe et nytt kabinett og bedre kjøler senere

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Syns det ser ut som at prescottene blir klokket lengst hær.... :whistle:

 

Kanskje jeg må kvitte meg med NWen min :hmm:

Prescotten klokker lengre hvis du har bra nok hovedkort og sterk nok PSU.

3.2E har gode resultarer med de fra Costa Rica med D0 stepping.

Når du klokker en prescott er det ikke CPUen som ryker først, men hovedkortet som ryker i 90% av tilfellene.

Dette er fordi mosfetene på hovedkortet i takler spenningen de blir utsatt for. Derfor må en sinke alle mosfetene rundt hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hey, driver å klokker min 3.2 Prescott her, før klarte jeg ikke mer en 3.8ghz, men nå i det siste har jeg skaffet meg ny ram OCZ PC-4000, å reknet med jeg skulle klare 4.0ghz, i alle fall 3.9ghz, men nei....

 

Øker jeg v-core mer en 1.525, så kræsjer maskina, enten ved at den slår seg helt av under booting, eller at den låser seg uten loading av windows...

Jeg kjører rammen på 2.9v , AGP/PCI lås på fixed....

 

Noen som har nå forslag te hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Jeg har en 3,2ghz klokket til 3,6ghz, vcore på 1,475....Jeg klarer 3,8ghz og regner med 4ghz, men jeg plages med at lyden faller ut, har noen vært bort i det problemet? å hvor høyt kan jeg gå opp på vcore? Jeg har 3,2Prescott og IC7-Max3...

Har samme problemet selv om CPU ikke er overklokket. Har 3.2 Prescott og Abit IC7-G hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...