Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på, selv om det er en gammel cpu på 766mhz!

 

Intel Celeron 766Mhz, 66Fsb Tulatin kjerne 1,7v @ 1150Mhz, 100fsb 1,8v (Hk klarer ikke mer) 110% stabil...

ASUS CUSL2-M

SD-Ram 256Mb+ Pc100

Gammel kjøler opp til 1200Mhz + moddet med 80mm (45 grader max load)

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vel, så var det tid for litt rådføring med ekspertene igjen da... :D

 

Er eier av en p4c 2.8ghz med SL6WT/D1-stepping som jeg kjører sammen med et Abit IC7-MAX3 og 2 stk. Geil Ultra Platinum PC4000 512mb (1:1). Har AC5 mellom CPU og min kjøler, som forøvrig er en Zalman CNPS7000-CU, og har også påført denne pasten under den defaulte NB-vifta.

 

Det høyeste jeg får cpu'en opp i stabilt er 3.45ghz med en cpu volt på 1.55V og ram volt på 2.8V. Høyere volt på enten ram eller cpu fører IKKE til høyere mulig klokk og/eller stabilitet. Temperaturen ved 3.45ghz/1.55V ligger på 41C idle, 55C max load. Skal sies at jeg i tillegg til overnevnte hardware har 4 stk. 12dv PAPST 80mm-vifter (som jeg forhåpentligvis får byttet ut med noe kraftigere som jeg kan kjøre på min viftestyring), en VGA Silencer (som bidrar til å holde lav kabinett-temp.) og en Mist 550w, som jo skulle levere nok kraft sånn sett.

 

Hadde håpet å komme lengre, særlig med tanke på ram'en som jeg betalte i dyre dommer for. Jeg har lite lodde-ferdigheter/tekniske ferdigheter generellt, og tør derfor ikke å utføre noen mods på hovedkortet, iallefall ikke på egenhånd. Desverre kjenner jeg heller ingen som kan hjelpe meg på dette området, noe jeg syns er veldig synd... :(

 

Hadde virkelig satt pris på innspill til hvordan jeg kan komme meg lengre/forslag til forbedringer, uten å innvestere i vannkjøling/fasekjøling. Har rett og slett ikke råd til dette enda, og er heller ikke sikker på hva jeg burde gå for. (Det frister med vannkjøling pga. bl.a. lydsvakhet og muligheten til å kjøle både cpu, gpu, nb, harddisker ol., men fasekjøling åpner jo opp for helt nye klokke-resultater).

 

Dette ble et langt innlegg, håper noen gidder å lese det hele og hjelpe meg på min vei mot den ultimate overklokk ;)

Har vell lest en plass at Abit IC serie har ofte problemer med FSB over 250.

Har opplevd det samme selv med min 2.8 som har samme stepping som din. CPU hengte seg over 250 fsb uansett hva jeg gjorde.

Prøvde cpuen på et ASUS deluxe hovedkort å fikk fsb opp i 267 stabilt da.

 

Men Abit IC serie er svært stabil på all FSB opp til 250.. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har en 2,8C. Den har jeg overklokket til 3,4Ghz, funker helt stabilt, bortsett fra at det intregrerte lydkortet henger seg opp.. Jeg lurer på hvorfor det skjer.. Kjøleribba mi er en mIST Frostbite. Funker meget bra. CPU TEMP: 52 ved load, 37,5 ved idle. :D Jeg bruker IC7MAX-3...

Er ofte AGP/PCI lås som ikke er satt på som er grunnen ja. Jeg kjører samme CPU på 3.5 GHz på en Asus P4C800-E Deluxe.

 

Chii? Chii! :p

Lenke til kommentar

Jaja låsen funka men maskina kommer inn i windows men så kommer den ikke lenger. Altså jeg får logga meg inn og da MBM5 sakl starte (automatisk etter oppstart) henger alt seg. Da har jeg overklokka til litt over 3ghz og når jeg enten restarter eller slår den på nytt kommer det spørsmål om jeg vil starte i normal mode, safe mod og alt det der.

 

 

Betyr det at jeg må sette opp Vcore?

Endret av darkX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...