Caliber Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Har en Zalman CNPS7000- AlCu. Har samme stepping som deg, Caliber. Bruker AS5 kjølepasta. Utført noen modifikajsoner på kortet ditt, er mc64 allerede fjernet? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Tråden min er desverre borte ser det ut som, så jeg får vel ta en liten instruksjon på det her Her ser du MC64 capen på hovedkortet: http://www.home.no/gef/MC64on.jpg Det er altså denne lille kondensatoren på (LxBxH)1x0,5x0,5mm som du skal kakke bort. For dem som ikke har loddeapparat og slike saker, går det ann å bruke dette utstyret for å få den bort: http://www.home.no/gef/Utstyr.jpg Utstyr: 1stk litt tynn spiker 1stk tang eller noe til å banke bort capen med. Ikke bruk en stor hammer eller liknende da dette blir for tungt og stort som kan føre til at du kakker for hardt. Det kan resultere i at du treffer andre ting rundt. Bruk en lett liten sak. Det du gjør er å sette spikerspissen mot foten til kondensatoren, hold den stødig intil, løft opp tanga og kakk forsiktig en 2-3 ganger på spikerens hode før kondensatoren etterhvert slipper taket. Demonstrasjon: http://www.home.no/gef/how.jpg Når kondensatoren er fjernet vil det se slik ut: http://www.home.no/gef/MC64off.jpg Det er lurt å børste bort metal støvet o.l. (hvis det er noe i det hele tatt) der kondensatoren var. Så slipper man å få kortsluttning o.l. Er bare å ta fingen og børste bort. Her kan dere se størrelsen på capen: http://www.home.no/gef/MC64f.jpg Det er virkelig ikke noe å være redd for å gjøre. Har dere noe å øve dere på først, så kan dere gjøre det. Da vil dere se hvor enkelt det hvirkelig er, og hvor lite som skal til før kondensatoren slipper taket. Det som skal til er rett og slett at dere må bryte kontakten hvor MC64'en er. Det gjør dere med å fjerne den. Ikke noe mer som skal til. Dette gjør dere selvfølgelig på eget ansvar. Lykke til Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg har klokka min 2.8Ghz Northwood til 3.2Ghz men kan ikke ha den der fordi da har jeg ikke lyd. Veit ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg har klokka min 2.8Ghz Northwood til 3.2Ghz men kan ikke ha den der fordi da har jeg ikke lyd. Veit ikke hvorfor. Sette på agp/pci lock kanskje? Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hallo eg skal kj0pe meg abit ic7 max3 og lurer pA om eg kan ha pc 4000 ram eller kraftigere i dette hk er det noen som har provd dette ?? mvh Dan Lenke til kommentar
Hottentott Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 jeg har klokka min p4 2,4ghz til 3,2ghz. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hallo eg skal kj0pe meg abit ic7 max3 og lurer pA om eg kan ha pc 4000 ram eller kraftigere i dette hk er det noen som har provd dette ?? mvh Dan Kjøre selv corsair xms twin 1024 PC4400 på mitt ic7-max3 og kjører dette helt flott. 550Mhz Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) takker eg hadde tenkt pA disse GEIL brikkene fixet linken no mvh Dan Endret 3. juli 2004 av Xch0rp Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 takker eg hadde tenkt pA disse GEIL i pc 4400 Bra link.. :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 hallo eg sA lit Pa det6 Hk som eg sa at eg skulle ha meg og eg fikk noen tips om at det ikke stottet sA godt prescott prosessorer og da tenkte eg...hvorfor ikke vere pA den sikre siden og bestille noe som eg vet at kommer til og virke sA da tenkte eg pA dette hk fra asus for det vet eg at st0tter prescott prosessorer. men sA kom dilammaet......st0tter dette hk GEIL sine 550 MHz RAM brikker ??? lurer pA om noen har provd dette mvh Dan Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har en maskin med P4C800-E Deluxe hovedkort i. Men jeg har ikke aning om det har problemer med de brikkene. Det er jo bare å handle å returnere hvis de ikke skulle funke sammen Selv Kjører jeg ocz pc4000 dual gold i den maskinen og det funker meget bra. Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) eg har en gammel intel pentium® 60 MHz klokket til 133MHz med medfolgene vifte og ribbe tror det er et Aopen hk pA den 3x 4MB SIM RAM 1x 32MB SIM RAM hercules 3d 4MB ram skjermkort (pci) creative sound blaster live eller no :S 1.2 GB hardisk:D tror den er ca 10 Ar gamel men klokker bra den ene rambrikken pA 4 mb er vist svidd :S har bare 40 MB ram igjen.....jaja Endret 7. juli 2004 av Xch0rp Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 eg har en gammel intel pentium® 66 MHz klokket til 133MHz med medfolgene vifte og ribbe 101,5% klokk det! NICE! Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 eg tok feil her over......det var bare en itel pentium ® 60 MHz men eg e fremdeles fornøyd med resultatet Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Endlig kommet hjem. Og endlig fått ut fingen og instalert mach IIen. Litt dårlig førsteerfaring med den nå. Får for f**n ikke god kontakt. Tempen kommer opp i 3 grader. Tror jeg vet problemet. Men får ikke fikset det før i morgen. En annen ting er at x800pro kortet åpenbart ikke liker når fsben kommer over 300. 302 går greit. Men høyere enn dette så blir alt mer og mer sirup. Regner med at det er det kortet siden det er det eneste som er andreledes siden sist gang (hadde GF3 da). Slenger vel det inni igjen iløpet av kvelden. Endret 15. juli 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Flott, ser frem til bra resultater Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Jau. Det gjør eg o. Fikk den nå opp i 3.9 4:3 2:2:2:5 36 sek i superpi 1.65 volt Kan trenge noe bedre minne og. Vært greit å kunne kjørt 5:4 med passe timings. Håper virklig jeg får litt bedre kontakt med kjølerhodet imorgen. Endret 15. juli 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Flott klokk det Veritas_! Endret 24. juli 2004 av Deuce Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg hadde en intel pentium 2Ghz 400Mhz FSB "Northwood" med standardvifte som jeg presset opp i 2.91ghz, mens systemet kjørte en halvtime helt stabilt. For å kjøre stabilt hele tiden måtte jeg ned til 2.7Ghz. Har en 2.8Ghz nå som jeg håper å få opp i 3.8Ghz, fått den opp i 3.6ghz men blir litt for varm med standardvifte..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå