Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Umm. Er det ikke kondensatorer som er under da? Mener på at transistorer har 3 bein :o

Hmm.. Etter mitt ved så vet jeg at en enkel kondensator har kun "2" poler.

Og diverse transistorer har også 2 poler. Men disse så sitter på cpu har åtte poler per "dings". Så gudene må vite hva vi skal kalle disse greiene.

 

edit:Må bøye meg i støvet, qoute:Looking at the new 2.80GHz unit next to the 2.53GHz & 2.40GHz Northwood CPU’s, we see that the current units have 15 capacitors with the room for 10 more. The new CPU has only 12, albeit larger, capacitors:qoute

 

Capacitors=kondensator :p

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Vel, så var det tid for litt rådføring med ekspertene igjen da... :D

 

Er eier av en p4c 2.8ghz med SL6WT/D1-stepping som jeg kjører sammen med et Abit IC7-MAX3 og 2 stk. Geil Ultra Platinum PC4000 512mb (1:1). Har AC5 mellom CPU og min kjøler, som forøvrig er en Zalman CNPS7000-CU, og har også påført denne pasten under den defaulte NB-vifta.

 

Det høyeste jeg får cpu'en opp i stabilt er 3.45ghz med en cpu volt på 1.55V og ram volt på 2.8V. Høyere volt på enten ram eller cpu fører IKKE til høyere mulig klokk og/eller stabilitet. Temperaturen ved 3.45ghz/1.55V ligger på 41C idle, 55C max load. Skal sies at jeg i tillegg til overnevnte hardware har 4 stk. 12dv PAPST 80mm-vifter (som jeg forhåpentligvis får byttet ut med noe kraftigere som jeg kan kjøre på min viftestyring), en VGA Silencer (som bidrar til å holde lav kabinett-temp.) og en Mist 550w, som jo skulle levere nok kraft sånn sett.

 

Hadde håpet å komme lengre, særlig med tanke på ram'en som jeg betalte i dyre dommer for. Jeg har lite lodde-ferdigheter/tekniske ferdigheter generellt, og tør derfor ikke å utføre noen mods på hovedkortet, iallefall ikke på egenhånd. Desverre kjenner jeg heller ingen som kan hjelpe meg på dette området, noe jeg syns er veldig synd... :(

 

Hadde virkelig satt pris på innspill til hvordan jeg kan komme meg lengre/forslag til forbedringer, uten å innvestere i vannkjøling/fasekjøling. Har rett og slett ikke råd til dette enda, og er heller ikke sikker på hva jeg burde gå for. (Det frister med vannkjøling pga. bl.a. lydsvakhet og muligheten til å kjøle både cpu, gpu, nb, harddisker ol., men fasekjøling åpner jo opp for helt nye klokke-resultater).

 

Dette ble et langt innlegg, håper noen gidder å lese det hele og hjelpe meg på min vei mot den ultimate overklokk ;)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Du mangler 3,5Mhz for å nå pc4000 hastighet i 1:1 forhold. Prøv å set opp agp volt ett hakk (gjøres på eget ansvar) bare for å se om du kommer lenger.

har prøvd å forandre agp-volten, selv om dette i teorien ikke skal ha noe å si på cpu-klokk. Uansett gir det inget utslag i forbedret overklokking av prosessoren, jeg er fortsatt i samme situasjon. Noen som vet om noe sted de utfører hk-mods for deg?

Lenke til kommentar
har prøvd å forandre agp-volten, selv om dette i teorien ikke skal ha noe å si på cpu-klokk. Uansett gir det inget utslag i forbedret overklokking av prosessoren, jeg er fortsatt i samme situasjon. Noen som vet om noe sted de utfører hk-mods for deg?

Hvor høy volt kjører du på minne? Hvis mc64 ikke er fjernet på ditt hk så kan du ikke gå over 2,8 uten at det blir ustabilt. Mulig minne ditt trenger mer volt for å kjøre høyere med 1:1 ratio. Da må eventuelt mc64 fjernes hvis den ikke er fjernet allerede. Når kjøpte du hk´et?

Lenke til kommentar
Hvor høy volt kjører du på minne? Hvis mc64 ikke er fjernet på ditt hk så kan du ikke gå over 2,8 uten at det blir ustabilt. Mulig minne ditt trenger mer volt for å kjøre høyere med 1:1 ratio. Da må eventuelt mc64 fjernes hvis den ikke er fjernet allerede. Når kjøpte du hk´et?

Hovedkortet ble kjøpt rett før juletider, og er nokså sikker på at mc64 IKKE er fjernet. Har heller ikke nervene til å tørre å tukle med det selv, utgiftene et nytt hovedkort ville gitt meg hadde vært et hardt økonomisk slag i magen... :no: Kjører 2.8V på minnet, og har opplevd i praksis at brikkene er ustabile ved alt over det, selv om ustabiliteten synes å minske jo høyere man går (har vært oppe i 3.1V). har så lyst til å komme lengre!

 

Ja, syns også det er merkelig at det stopper her for meg, har du samme stepping som meg? Hvilken kjøler/kjølepasta har du?

Lenke til kommentar
Hovedkortet ble kjøpt rett før juletider, og er nokså sikker på at mc64 IKKE er fjernet. Har heller ikke nervene til å tørre å tukle med det selv, utgiftene et nytt hovedkort ville gitt meg hadde vært et hardt økonomisk slag i magen... :no: Kjører 2.8V på minnet, og har opplevd i praksis at brikkene er ustabile ved alt over det, selv om ustabiliteten synes å minske jo høyere man går (har vært oppe i 3.1V). har så lyst til å komme lengre!

 

Ja, syns også det er merkelig at det stopper her for meg, har du samme stepping som meg? Hvilken kjøler/kjølepasta har du?

Det er ikke noe særlig risiko å fjerne MC64 capen. Jeg gjorde det, regner med at du leste tråden min om akkurat det?

 

Det er bare å være litt stødig på hånda og treffe riktig kondensator, så kjører du fint med 3,2v på rammen ;)

 

Kjenner enda ikke en som har klart å bomme med spiker og ei lita tang til å hammre med. Kjør på :thumbup:

Lenke til kommentar
Hovedkortet ble kjøpt rett før juletider, og er nokså sikker på at mc64 IKKE er fjernet. Har heller ikke nervene til å tørre å tukle med det selv, utgiftene et nytt hovedkort ville gitt meg hadde vært et hardt økonomisk slag i magen... :no:  Kjører 2.8V på minnet, og har opplevd i praksis at brikkene er ustabile ved alt over det, selv om ustabiliteten synes å minske jo høyere man går (har vært oppe i 3.1V). har så lyst til å komme lengre!

 

Ja, syns også det er merkelig at det stopper her for meg, har du samme stepping som meg? Hvilken kjøler/kjølepasta har du?

Det er ikke noe særlig risiko å fjerne MC64 capen. Jeg gjorde det, regner med at du leste tråden min om akkurat det?

 

Det er bare å være litt stødig på hånda og treffe riktig kondensator, så kjører du fint med 3,2v på rammen ;)

 

Kjenner enda ikke en som har klart å bomme med spiker og ei lita tang til å hammre med. Kjør på :thumbup:

Leste den for en stund siden ja, link gjerne til den igjen. har veldig vegring mot å gå løs på hk'et mitt med hammer og meisel, men kanskje det er det som trengs. Noen andre gode forslag jeg kan prøve ut gef?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...