Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

DP & Gef: Lurer på hvilke steppinger som er ute og tusler blandt web-shoppene nå til dags, og hvilke som er gode.

Forøvrig har jeg waterchill på cpu/nb/gpu (med en ekstra Black Ice Extreme2 i posten).

[Edit:] Og vil selvsagt vente til etter 1.feb for å få med meg pris-senking.

Steppinger på 2.4 som er GODE er: L321 OG M0.

På 2.6'en er det L329, L321 og MM ett ellerannet. (2.6'en finnes ikke som M0 enda)

2.8'en er L321 og M0

 

Caliber: Syntes at du skal være fornøyd med den klokken din jeg. Det er nok som C0bra sier tempen som stopper deg :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit Gef, får vel si meg fornøyd... Ingen forslag til hva som kan gjøres for å komme lenger, er d pga. steppingen min?

 

Mvh,

Haakon

Jeg vil tro bedre kjøling ville gjort susen! :yes:

 

Hvor mye volt gir du den på 3.43GHz?

Ville da sagt at min kjøling som meget bra...

 

cpu med AC5 + Zalman cnps7000acu @ full speed

 

NB med AC5 påført, std. vifte

 

gpu med ac5 + arctic cooling vga-silencer @ full speed (blåser jo den varme luften ut av kæbbiset, så har jo noe å si)

 

4x Papst EKL 80mm vifter @ full speed

 

Noe mer du kommer på i farta, forbedringer?

Gir den 1.55V når jeg kjører den på 3.43ghz.

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Tror heller ikke det er kjølingen din som stopper deg. Har ingen problemer med å kjøre både 3.6 og opp til 3.74GHz med Zalman 7000ACU og AC5.

 

Edit: Men du skal ikke være redd for å gi den litt mer Volt. Kjører selv på 1.675 for å få den stabilt på 3.7GHz.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Tror heller ikke det er kjølingen din som stopper deg. Har ingen problemer med å kjøre både 3.6 og opp til 3.74GHz med Zalman 7000ACU og AC5.

 

Edit: Men du skal ikke være redd for å gi den litt mer Volt. Kjører selv på 1.675 for å få den stabilt på 3.7GHz.

3,74 på en 2,8 med luftkjøling står det respekt av , men det er ikke noe alle kan forvente å klare. :cool:

Lenke til kommentar
Tror heller ikke det er kjølingen din som stopper deg. Har ingen problemer med å kjøre både 3.6 og opp til 3.74GHz med Zalman 7000ACU og AC5.

 

Edit: Men du skal ikke være redd for å gi den litt mer Volt. Kjører selv på 1.675 for å få den stabilt på 3.7GHz.

Så har du jo M0 CPU da...de klokker endel bedre enn D1...

 

 

Ikke vær redd for å gi den mer volt nei...min CPU gir seg på 60grader....da failer den i prime :(

Lenke til kommentar
Stabilt?

stabilt opp til 3.71GHz(265FSB) har jeg klart i ca. 3 timer i Prime95. Slo av da. Men ikke noe over blir stabilt. Men kjører den til vanlig på 250FSB.

Min også. Dønn stabil som 3.7GHz, men må kjøre 1.7v igjenom den. Ser ikke på det som noe problem, for den overstiger aldri 50 grader

:realmad::realmad: Jeg vil også klare 265fsb stabilt! Klarer ikke mer enn 260 med 1.65vcore.. Tempen kommer aldri over 45c(rom temp:25-30c..)

 

Klarer benche på 268fsb med 1.65v alt over dette resulterer i reboot i slutten av testene..

Lenke til kommentar
Den er ikke det grann mer stabil med 1.7v på cpu, bare så d er sagt.

 

Mvh,

Haakon

Hvor varm blir den på 1.7v ?

Den blir ganske varm, 55 idle tipper jeg, og oppimot 65 max load.

 

Mvh,

Haakon

Da tørr jeg å si at du har for dårlig kjøling. Du skulle vel ikke prøvd å åpna vinduskarmen, åpna den ene siden på pc'en og satt den i vinduet, for å prøve å klokke mer?

Lenke til kommentar

Er ikke på tale med ekstreme løsninger som å åpne viduet på vidt gap osv., får vel prøve å påføre et nytt lag AC5, kanskje jeg smørte for tykt...

Flere forslag? Er åpen for de fleste forslag som ikke bidrar til forkjølelse eller direkte skade for maskinen/helsa ellers :p

 

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...