Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Hmm.. Når jeg leser litt her og ser andres resultater så blir jeg ganske fornøyd :)

Jeg gjentar at jeg kjører på 3444 Mhz med en P4 2.6 (800 FSB) stabilt.

 

 

Og folk sa at MSI Neo-FIS2R ikke var særlig bra til å overklokke! :roll:

Volt?

 

Stepping? bla bla bla... :p

Volt? 1.6V

 

Stepping? Hakke peil

 

Bla bla bla? Bla bla bla! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Intel 1,6GHz A- "Northwood". Overklokket til 2,6, uten problemer- 1,625 V. Kjører Mist Black Silence som kjøler, og det fungerer som en drøm, stabil og lav temp, selv ved full belastning. Kjempebra prossesor, digg for overklokkere, har vært klokket til 2,9GHz med vannkjøling og stabil som bare f....

 

Asus P4C800- Gold edition- I875P.

Corsair TWIN 512MB XMS minne- PC3200.

Chieftech midi- Dragon

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB DDR.

2 stk. Maxtor Diamond 9 120GB- 7200rpm- 8MB minne.

Har sett mange som har klart bra OC'er med en slik CPU som du har...den er en av de gylne P4'ene ;)

 

Nice OC! :thumbs:

 

Temps har du?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Kjører P4 2.4 @ 3.2 med Geil pc4000 @ 2-3-3-8 (2+3+3=8 som vil gi best utslag?) Vanlig luftkjøling idle temp på ca 22-25C. Load rundt 30C. Default volt. Litt drøy lav temp da men..

jeg bruker som det blir nevne mach II. litt lav temp hos deg med luft ja.. har du P4C800?

Lenke til kommentar

Kjører en 2.4b @ 170x18 nå.

[Litt OT:] Mangler bare en cpu til å få en ekstra maskin.

Så jeg trenger en ny prosessor.

Har egentlig siktet meg inn på en 2.8HT.

DP & Gef: Lurer på hvilke steppinger som er ute og tusler blandt web-shoppene nå til dags, og hvilke som er gode.

Forøvrig har jeg waterchill på cpu/nb/gpu (med en ekstra Black Ice Extreme2 i posten).

[Edit:] Og vil selvsagt vente til etter 1.feb for å få med meg pris-senking.

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar
Kjører en 2.4b @ 170x18 nå.

[Litt OT:] Mangler bare en cpu til å få en ekstra maskin.

Så jeg trenger en ny prosessor.

Har egentlig siktet meg inn på en 2.8HT.

DP & Gef: Lurer på hvilke steppinger som er ute og tusler blandt web-shoppene nå til dags, og hvilke som er gode.

Forøvrig har jeg waterchill på cpu/nb/gpu (med en ekstra Black Ice Extreme2 i posten).

[Edit:] Og vil selvsagt vente til etter 1.feb for å få med meg pris-senking.

PÅ 2.8'en er det M0 som er gjennomsnittlig best, denne er det mange webshopper som har inne, bare send en mail å spør..

Lenke til kommentar
Kjører en 2.4b @ 170x18 nå.

[Litt OT:] Mangler bare en cpu til å få en ekstra maskin.

Så jeg trenger en ny prosessor.

Har egentlig siktet meg inn på en 2.8HT.

DP & Gef: Lurer på hvilke steppinger som er ute og tusler blandt web-shoppene nå til dags, og hvilke som er gode.

Forøvrig har jeg waterchill på cpu/nb/gpu (med en ekstra Black Ice Extreme2 i posten).

[Edit:] Og vil selvsagt vente til etter 1.feb for å få med meg pris-senking.

PÅ 2.8'en er det M0 som er gjennomsnittlig best, denne er det mange webshopper som har inne, bare send en mail å spør..

på 2.6Ghz'en da, hva skal man gå etter der? Sitter nå med en 2.8Ghz D1 på 3,43Ghz med 245Mhz FSB, men kommer ikke øver 3,5-grensa uansett hvor mye volt jeg gir prosessoren (1.55V på 3,43). Noen forslag? Kjører mine geil pc4000 på std timings (2.5-4-47, kan forbedres...? og volt på 2.8. Idle temp: 42, max load: 50-55C. Sjekk profil form er info.

 

Mvh

Haakon

Lenke til kommentar
Kjører en 2.4b @ 170x18 nå.

[Litt OT:] Mangler bare en cpu til å få en ekstra maskin.

Så jeg trenger en ny prosessor.

Har egentlig siktet meg inn på en 2.8HT.

DP & Gef: Lurer på hvilke steppinger som er ute og tusler blandt web-shoppene nå til dags, og hvilke som er gode.

Forøvrig har jeg waterchill på cpu/nb/gpu (med en ekstra Black Ice Extreme2 i posten).

[Edit:] Og vil selvsagt vente til etter 1.feb for å få med meg pris-senking.

PÅ 2.8'en er det M0 som er gjennomsnittlig best, denne er det mange webshopper som har inne, bare send en mail å spør..

på 2.6Ghz'en da, hva skal man gå etter der? Sitter nå med en 2.8Ghz D1 på 3,43Ghz med 245Mhz FSB, men kommer ikke øver 3,5-grensa uansett hvor mye volt jeg gir prosessoren (1.55V på 3,43). Noen forslag? Kjører mine geil pc4000 på std timings (2.5-4-47, kan forbedres...? og volt på 2.8. Idle temp: 42, max load: 50-55C. Sjekk profil form er info.

 

Mvh

Haakon

Er nok varmen som stopper deg..

Lenke til kommentar

Har en 1,6Ghz A-Northwood @ 2,6Ghz. Stabil som bare det, bruker orginal Intel kjøler for 2,6- full load 53grader, 38grader idle. Har hatt denne stabil med vannkjøling på 2,878Ghz, men den gikk i stykker(lekasje). Syk bra prosessor, det har vel også Overklokking.no konkludert med da de testet denne prosessoren!

Vcore 1,67, 150FSB, 2x187MHz(374MHz),2,6V. Mest for pengene i sin tid?!! :thumbs::thumbs:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...