Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk denne  :) 

3.8.JPG

Den nye SL6Z5 er virkelig artig å leke med  :D

Men synes det er litt skummelt å kjøre den med så høy VCore. Kan heller ikke kjøre minne synkront over 260FSB. Så jeg kjører den på 258FSB og 1.625 til vanlig da.

er den prime stabil på den hastigheten?

kjører min P4 2.4C @ 3.6 (300mhz FSB) på msi kortet.. virker utrolig stabil.

edit: får kjørt 3dmark på 310mhz også, men det lagger som f... er vel det kjente agp problemet.. :cry:

Endret av dp
Lenke til kommentar

Stabil og stabil :ermm:

Den gjør ferdig "continuous self-test", men får feil etter Test 4, i den In-place large FFTs, testen. Så den er nok ikke helt stabil nei :dontgetit:

Men så har jeg ikke så mye ekstra kjøling, utenom Zalman kjøleren på CPU. Skal prøve å få montert en vifte til å blåse mot NB kjøleren. Kanskje det hjelper...

Lenke til kommentar
Stabil og stabil :ermm:

Den gjør ferdig "continuous self-test", men får feil etter Test 4, i den In-place large FFTs, testen. Så den er nok ikke helt stabil nei :dontgetit:

Men så har jeg ikke så mye ekstra kjøling, utenom Zalman kjøleren på CPU. Skal prøve å få montert en vifte til å blåse mot NB kjøleren. Kanskje det hjelper...

gjør meg en tjeneste: ha cpu-z oppe imens du kjører prime 95.. se på spenningen, synker denne veldig hos deg når du kjører på 1.7v? det gjør den hos meg.. helt ned til 1.6v. (ASUS P4C800-E)

Endret av dp
Lenke til kommentar
QUOTE (megakrølle @ 18/12/2003 : 18:17)

har en p4 2.6 800 prosessor med standard vifte kjøler hva er forsvarlig å klokke denne opp til?

Er det noe programmer dere bruker til å klokke eller er det bare bios som gjelder? 

3Ghz burde ikke være noe problem med standard kjøling, du kan nok gå lengre og. Bios er tingen ja 

Svaret kommer når jeg selvfølgelig har laget en ny tråd :roll:

Men takk avlikevel hvor mange grader er max alarmerende på cpu'n?

Lenke til kommentar
Her går det tregt.... 2,4@2,8  :blush:

Det er en 2,4C

SL6WF fra costa rica

Når FSB settes til 240 loader ikke win xp. :ermm:

Hva kan hjelpe ? Volt ? RAM-timings ? (Temp er 52 på full load)

Noen tips på denne ? :ermm:

prøv å øke vcore et hakk, kan hende det hjelper. mulig det er rammen og, hvilke merke/hastighet/timings er det?

Lenke til kommentar
Rammen er Corsair XMS4000 (aida32 sier de er pc3700, men det er kanskje hk som begrenser litt ? Specs ligger i profilen min.)

samme sier aida til meg oxo. til og med at bare 256 ram er brukt i sisoft. flyttet den fra slot1 til slot3 , men akurat det samme. trimmet litt men har ikke tid til mere i dag. maskinen reboota på 3.1. men kan jo poste et pic fra en test med di gamle rammen (GEIL PC3200) http://www.pcpages.com/wichtom/pics/clock4.gif

sjekk temp.. :cool:

Endret av wichtom
Lenke til kommentar
Får vel slenge meg på jeg og.

Har en 2.6 GHz på 3444 MHz. Altså 265 MHz FSB x 13. Kjører da på 1.6v core. Har litt lyst til å sette opp volten enda mer, men jeg vet ikke om det er lurt fordi neste steget i BIOS er 1.7v.

Bra klokk det da!

Hvilken stepping og FPO# har du da?

Lenke til kommentar

Hmmm.. Må kjøre Vcore på 1,75V for å nå 3,5 Ghz.

Idle viser både Asus Probe og CPU-Z 1,8V.

Denne synker til rett under 1,7V under Prime 95.

Maskinen er heller ikke stabil under stress (låser seg, for å være konkret.) :cry:

Vanligeoperasjoner i Windows som surfing, lytting til musikk o.l. går helt fint. :ermm:

CPU ligger idle under 40 grader.

Under stress bikker den 60 grader.

Håper dette kommer seg med nye RAM-brikker (venter 1GB OCZ PC4000 Dual Platinum Gold), men gambler ikke på det.

Når jeg får brikkene skal jeg også bytte ut AS3 med AS5 for å se om dette kan hjelpe et par grader på temp.

Wish me luck, folks! :)

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...