N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg syntes voltmeteret i CPU-Z virker veldig unøyaktig. Jeg liker å bruke statistikkverktøyet som kommer med Aida64. CPU-Z viser kun VID, det er ikke det samme som CPU Voltage. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 CPU-Z viser kun VID, det er ikke det samme som CPU Voltage. Det varierer endel, men stort sett er det CPU Voltage som leses av. Har sett at VID er lest av på endel servere, men på desktop kan jeg ikke huske sist jeg fikk en ren VID-avlesning. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Det varierer endel, men stort sett er det CPU Voltage som leses av. Har sett at VID er lest av på endel servere, men på desktop kan jeg ikke huske sist jeg fikk en ren VID-avlesning. Kommer ann på hvilken versjon man bruker virker d som. Lenke til kommentar
B-BoyX Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Synes denne temperaturen er grei til å kjøre 24/7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 4,5 GHz under BF3 med H100. 72C på det høyeste Lenke til kommentar
Intel Rocks Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Har en 4770K og har aldri overklokket før. Kunne noen fortelle meg hvordan dette fungerer? Kommer sannsynligvis ikke til å gå over 4 GHz. Kjøler: Corsair H100i Endret 22. september 2013 av Intel Rocks Lenke til kommentar
Intel Rocks Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Et annet spørsmål: Trenger jeg vannkjøling hvis jeg ikke skal overklokke mer enn 4GHz? Hvis ikke er Cooler Master Hyper 212 EVO favoritten. Endret 25. september 2013 av Intel Rocks Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Både H100i og Hyper 212 Evo burde holde til 4770K @ 4GHz. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 4Ghz burde gå med H100i uansett hvor god kvalitet det er på prosessoren. De fleste klarer også 4.4Ghz, men noe særlig over det så må du ha vært heldig. Lenke til kommentar
Intel Rocks Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Men er det nødvendig å bruke de ekstra 500 på H100i over 212 EVO? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hyper 212 Evo er faktisk en ganske bra kjøler. Vannkjølere sliter en del med pumpestøy, så Hyper 212 kan nok være stillere. Vil du ha god kjøling og lite støy kan jeg anbefale NH-D14. 1 Lenke til kommentar
Intel Rocks Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Takk for tipset, setter pris på det! Hadde også satt pris på om noen forklarte meg hvordan overklokking fungerer, og hva en bør gjøre/ikke gjøre osv. Har aldri vært borte i det før, men virkere spennende. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Takk for tipset, setter pris på det! Hadde også satt pris på om noen forklarte meg hvordan overklokking fungerer, og hva en bør gjøre/ikke gjøre osv. Har aldri vært borte i det før, men virkere spennende. http://www.youtube.com/watch?v=iwbzQblRQ7I http://www.youtube.com/watch?v=3vBN-cBPs98 Kanksje disse gir svaret.. Du kan se under undertema overklokking på forumet.. Der står det også en del om det. Endret 26. september 2013 av kalleklovn12 1 Lenke til kommentar
Intel Rocks Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Mange takk, Kalle. Setter pris på all den hjelpen jeg har fått fra deg. Lenke til kommentar
Spearman Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kjører AIDA64-tester på min i5-4670k 3.4 @ 4.4GHz 1.300V. Har lagt CPU cache på "bare" 4.1GHz, men hvis denne setupen er stabil skal jeg forsøke å tyne cache litt også. Har også økt noe på chipset, cache og cpu-input voltage, men ikke spesielt mye. I går kræsjet jeg etter 1 time på 4.2 på både cpu og cache, men hadde ikke økt chipset, cache eller cpu-in voltage da. Det jeg uansett er mest fornøyd med foreløpig er hvordan min Noctua NH-U12P ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 ) holder CPU max under 60 grader, mens varmeste core har maxa på 75. Rimelig fornøyd med dette på 1.3V. Noen som har innspill til denne setupen? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Paint køddet til screenshot'en, men her er mitt første forsøk på 3.9 etter jeg fikk min Xeon L5639 6-core i posten idag Skal tweake mer imorgen siden den kommer opp på 4.5 med turbo Holder seg under 60 grader med corsair H100i også Tror det er litt mer å gå på her Lenke til kommentar
otl Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Kjører AIDA64-tester på min i5-4670k 3.4 @ 4.4GHz 1.300V. Har lagt CPU cache på "bare" 4.1GHz, men hvis denne setupen er stabil skal jeg forsøke å tyne cache litt også. Har også økt noe på chipset, cache og cpu-input voltage, men ikke spesielt mye. I går kræsjet jeg etter 1 time på 4.2 på både cpu og cache, men hadde ikke økt chipset, cache eller cpu-in voltage da. Det jeg uansett er mest fornøyd med foreløpig er hvordan min Noctua NH-U12P ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 ) holder CPU max under 60 grader, mens varmeste core har maxa på 75. Rimelig fornøyd med dette på 1.3V. Noen som har innspill til denne setupen? Litt høy Vcore, men kanskje det er det som trengs hos deg. Du klarer ikke få den litt lenger ned? Selv ga jeg lang mars i cachen, eller det vil si at jeg satt den passe lavt, på 3.9, for å se hvor langt jeg kom uten at cachen skulle være det som ga meg ustabilitet. Siden har den bare blitt stående der egentlig. Fant nå ut av at Haswell, i mitt tilfelle, er meget sensitiv til spenninger. Kjøleren din er god den, har en slik selv også, men til tider tror jeg CPU'en kan slite litt med 1.3V og vil gi til dels høye temperaturer enkelte ganger, men kan nå selvfølgelig godt hende at jeg tar feil her. 1 Lenke til kommentar
Spearman Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Litt høy Vcore, men kanskje det er det som trengs hos deg. Du klarer ikke få den litt lenger ned? Selv ga jeg lang mars i cachen, eller det vil si at jeg satt den passe lavt, på 3.9, for å se hvor langt jeg kom uten at cachen skulle være det som ga meg ustabilitet. Siden har den bare blitt stående der egentlig. Fant nå ut av at Haswell, i mitt tilfelle, er meget sensitiv til spenninger. Kjøleren din er god den, har en slik selv også, men til tider tror jeg CPU'en kan slite litt med 1.3V og vil gi til dels høye temperaturer enkelte ganger, men kan nå selvfølgelig godt hende at jeg tar feil her. Jeg er enig at vcore var noe høy, så jeg bestemte meg heller for å legge meg på 4.3 GHz med 4.0 GHz cache. Kjører nå stabilt på 1.255 Vcore. Intel burn test kjører da kjernene til ca. 90 grader. AIDA64 kjører kjernene til 65-70 grader. Synes dette virker som et mer fornuftig nivå for min del, for jeg er enig at jeg nok hadde lagt meg litt høyt tidligere. Endret 21. oktober 2013 av Spearman Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) 1.4v 4,8 ghz 30min i Prime95. Rimelig ok dette Gelid CE-Extreme paste. Endret 14. januar 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Ikke noe extreme klokk her, men får se hvor langt den er villig til å strekke seg etterhvert. Klarte iallefall 12 timer i P95 på 4.6Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå