Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca 5 ghz :p

Dette bildet er tatt med full load av prime 95.

Denne overklokken er BF3 stabil, og det er det eneste som teller :D Selv med lavere volt surret å gikk prime, men BF3 klikka :p

Litt mere tweak, og BF3 er stabil (virker det som) :D

post-42975-0-47625300-1363644549_thumb.png

Dette er selvfølgelig på vann. 41 grader idle og 75grader load.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Må bare spør deg et skjapt spm. ang OC av 3930K ettersom at du har den selv. :wee:

Er det normalt at den ikke får mer enn 118 GFlops når HT er på? Altså, når jeg sjekker meg IBT v.254 så får jeg ikke mer enn 118 GFlops når jeg har den "Enabled" mens når jeg har den på "Disabled" så får jeg en GFlops på 180... Jeg antar det er greit? Har sjekket på nettet og dem sier at en i7 3930K får ikke mer enn 105 GFlops når HT er på gjennom IBT v.254 ettersom at den ikke støtter Hyper Threading. Setter pris om du kan gi meg et svar når du ser dette. :)

Edit: Glemte å skrive at jeg har klokket min i7 3930K @ 4,4 GHz

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Må bare spør deg et skjapt spm. ang OC av 3930K ettersom at du har den selv. :wee:

Er det normalt at den ikke får mer enn 118 GFlops når HT er på? Altså, når jeg sjekker meg IBT v.254 så får jeg ikke mer enn 118 GFlops når jeg har den "Enabled" mens når jeg har den på "Disabled" så får jeg en GFlops på 180... Jeg antar det er greit? Har sjekket på nettet og dem sier at en i7 3930K får ikke mer enn 105 GFlops når HT er på gjennom IBT v.254 ettersom at den ikke støtter Hyper Threading. Setter pris om du kan gi meg et svar når du ser dette. :)

Edit: Glemte å skrive at jeg har klokket min i7 3930K @ 4,4 GHz

Sett antall tråder fra IBT til 12 i stedet for auto.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Sett antall tråder fra IBT til 12 i stedet for auto.

Ok. Men noe er helt klart merkelig her... Cinebench gjenkjente min CPU som en 3,2 GHz prosessor når det heller skulle være 4,4GHz?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ok, takk for hjelpen. :)

Har du noen andre programmer du ville anbefalt for å sjekke OC? Har Prime95, Cinebench, IBT v.254, 3DMark og noen få til tror jeg.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Software for OC som jeg har:

CPUID CPU-Z

CPUID HWMonitor

Cinebench 11.5

Prime95

Intel Burn Test v.254

----------

Bruker CPU-Z til å måle klokkefrekvens på CPU og RAM.

Ville du sagt at Cinebench er bedre eller dårligere enn IBT?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tror dere jeg kan klare å klokke fra 1866 MHz til 2133 MHz elns? Har Corsair Dominator Platinum med en standard klokk på 1866 MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...