Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny prosessor, nytt skjermkort, ny klokk: 2,8C@3,5 på IC7 (250 FSB) med pc3200. Ny ram så bikker jeg 270 fsb.

Volt? stepping?Kjøler? :roll:

Stock, hakke peiling, WaterChill.

Nice det..du skal vel ikke øke vcore litt? Hva slags ram skal du ha da?

Ikke noe poeng å øke Vcore når det er stabilt. Den poster på 265 foreløpig (har ikke giddet prøve høyere enda), så jeg må sikkert justere litt når jeg får ny ram. Ang. ram så vet jeg ikke helt enda, jeg får en cash-innsprøytning snart så jeg ser an en uke eller to. Regner med at jeg går for noe hissig Geil eller OCZ+ en P4 3.2 / evt. noe AMD64, hvis mine kontakter kan skaffe dette til en hyggelig pris.

Lenke til kommentar
Ang. ram så vet jeg ikke helt enda, jeg får en cash-innsprøytning snart så jeg ser an en uke eller to. Regner med at jeg går for noe hissig Geil eller OCZ+ en P4 3.2 / evt. noe AMD64, hvis mine kontakter kan skaffe dette til en hyggelig pris.

Ville gått for OCZ pc3700 da disse kan kjøre meget lave timings på relativt høye hastigheter.. og som det i det siste har kommet frem av mange tester så er ddr400 med 2-2-2-6timings å foretrekke fremfor ddr500 med 3-4-4-8timings..

 

Bare en anbefaling..

Lenke til kommentar
Ang. ram så vet jeg ikke helt enda, jeg får en cash-innsprøytning snart så jeg ser an en uke eller to. Regner med at jeg går for noe hissig Geil eller OCZ+ en P4 3.2 / evt. noe AMD64, hvis mine kontakter kan skaffe dette til en hyggelig pris.

Ville gått for OCZ pc3700 da disse kan kjøre meget lave timings på relativt høye hastigheter.. og som det i det siste har kommet frem av mange tester så er ddr400 med 2-2-2-6timings å foretrekke fremfor ddr500 med 3-4-4-8timings..

 

Bare en anbefaling..

Joda, men tåler de 1:1 ved 270fsb?

Lenke til kommentar
Ang. ram så vet jeg ikke helt enda, jeg får en cash-innsprøytning snart så jeg ser an en uke eller to. Regner med at jeg går for noe hissig Geil eller OCZ+ en P4 3.2 / evt. noe AMD64, hvis mine kontakter kan skaffe dette til en hyggelig pris.

Ville gått for OCZ pc3700 da disse kan kjøre meget lave timings på relativt høye hastigheter.. og som det i det siste har kommet frem av mange tester så er ddr400 med 2-2-2-6timings å foretrekke fremfor ddr500 med 3-4-4-8timings..

 

Bare en anbefaling..

Joda, men tåler de 1:1 ved 270fsb?

Nei, sansynlig vis ikke.. men som jeg skrev så er det bedre å kjøre med beste timings og 5:4 enn dårligste timings og 1:1..Her er en test av dem..

Lenke til kommentar
Men hvis du absolutt vil kjøre 1:1 så er kansje disse et godt valg.. vet ikke om noen plass hvor de selger disse da men..

Har du hørt noe om disse?

 

Brikkene jeg har nå (TwinMOS PC3200 CL2) er mildt sagt ræva, tåler ikke 2-2-2-5 ved 200mhz engang, og stopper på 410Mhz. Prosessoren derimot, er jeg veldig fornøyd med. Hadde en 2,6C som stoppet på 240FSB, nektet å poste over. Deilig å bli kvitt den. Skjermkortet er også koselig :)

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
Men hvis du absolutt vil kjøre 1:1 så er kansje disse et godt valg.. vet ikke om noen plass hvor de selger disse da men..

Har du hørt noe om disse?

 

Brikkene jeg har nå (TwinMOS PC3200 CL2) er mildt sagt ræva, tåler ikke 2-2-2-5 ved 200mhz engang, og stopper på 410Mhz.

Har sett en som kjørte de på DDR600! Tror det var test av dem også i den linken jeg gav deg.. ;)

 

Tror du har vært mildt sagt, sykt uheldig med twinmosene dine! Se i siggen min.. de kommer enda lenger, men cpu henger ikke med pga kjølinga da.. :grumpy:

Lenke til kommentar
Men hvis du absolutt vil kjøre 1:1 så er kansje disse et godt valg.. vet ikke om noen plass hvor de selger disse da men..

Har du hørt noe om disse?

 

Brikkene jeg har nå (TwinMOS PC3200 CL2) er mildt sagt ræva, tåler ikke 2-2-2-5 ved 200mhz engang, og stopper på 410Mhz.

Har sett en som kjørte de på DDR600! Tror det var test av dem også i den linken jeg gav deg.. ;)

 

Tror du har vært mildt sagt, sykt uheldig med twinmosene dine! Se i siggen min.. de kommer enda lenger, men cpu henger ikke med pga kjølinga da.. :grumpy:

DDR600 ja, da snakker vi :) Ja, må si jeg ikke er så fornøyd med minnebrikkene. Må faktisk sette de til 3:2 om jeg skal poste over 253 FSB :(

Lenke til kommentar
Hvis du ser her så kommer OCZ PC4000COPPER til DDR552 mens Adata PC4000 kommer bare til DDR512..

Så var det dét å få tak i de da... :(

 

Ellers er jeg ganske fornøyd med den nye 2,8'en. Det er tydeligvis stor forskjell på overklokkingspotensialet til P4C, hadde en 2,6C som nektet å gå over 240FSB. Skjermkortet mitt er også koselig :)

Lenke til kommentar
De selger OCZ minnet på www.mpx.no fant noen tester av Adata PC4000.. må si at det ser ut som det er meget bra! I denne klarer de DDR600 ved 3.2v og i denne klarer de 536 i dual og 560 i single channel ved  2.85v det er jo MEGET bra! Ser ut som anandtech har vært uheldige med sitt eksemplar..

Hovedkortet mitt støtter ikke mer enn 2,9V :(

Vmod?? neida.. da kan vel det beste være å gå for OCZ som etter jeg har sett er de beste på lav volt.. Men du har ikke tenkt på de PC3700 brikkene jeg anbefalte?

Lenke til kommentar
De selger OCZ minnet på www.mpx.no fant noen tester av Adata PC4000.. må si at det ser ut som det er meget bra! I denne klarer de DDR600 ved 3.2v og i denne klarer de 536 i dual og 560 i single channel ved  2.85v det er jo MEGET bra! Ser ut som anandtech har vært uheldige med sitt eksemplar..

Hovedkortet mitt støtter ikke mer enn 2,9V :(

Vmod?? neida.. da kan vel det beste være å gå for OCZ som etter jeg har sett er de beste på lav volt.. Men du har ikke tenkt på de PC3700 brikkene jeg anbefalte?

Joda, men jeg skal tenke litt over saken. Hvilke brikker var det som utviklet så lite varme igjen? Forresten, dette blir litt off-topic, men vet du om det er stor forskjell på overklokkingspotensialet til P43,2? (forskjellige steppinger osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...