Matryoshka Doll Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 hei, jeg er 17 år og har kjøpt meg en litt eldre bil som jeg skal pusse opp. den trenger altså et lag med maling, så jeg fikk takk i et firma som gjor det. og de ga meg et til bud på ca. 20000, de viste ikke helt, måtte se på bilen og litt sann. men uansett, 20.000 kroner, nei da lakkerer jeg den ikke nå. så kom jeg på at på skolen jeg går på så har de en linje som heter bilskade, lakk og karosseri. så hvorfor ikke høre med de(har ikke gjort det enda)? De får vel god erfaring og det blir vel en del billigere? Noen som har fått til noe slik???? eventuelt andre måter å få bilen lakkert skikkelig på. Lenke til kommentar
Grublekaffe Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Hør med skolen om hva du kan forvente, og kjekt hvis du kan få se noe tidligere arbeid de har gjort. Ville ikke gjort det på noen ny eller dyr bil. Du får vurdere om du syns det er greit å ta sjansen på at det blir bra, med tanke på at det er folk på din egen alder som sikkert ikke har gjort dette altfor mye, som gjør arbeidet. Det har akkurat startet et nytt skoleår, vil det si at de nettopp har begynt å lære lakkering også? I så fall kan du kanskje vente noen måneder til de har fått øvd seg litt mer først. Ellers har jeg hørt om noen som tar seg en ferieuke med roadtrip til Polen, og får den lakkert der for en ganske billig penge. Må nok fortsatt regne med noen tusen, men veldig stor forskjell fra norsk pris. Endret 1. september 2014 av Grublekaffe Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 tenkte å vente til etter jul. Det er en opel gt 1970 mod(noen vanlige feil med de?), har plander om farge den mørkeblått og to kvite striper bakover. Andre ideer? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Fantastisk kul gammel bil, få den i stand og ta godt vare på den! Blå er ingen dum farge, men hvite striper er kanskje ikke det jeg ville gått for på en slik bil. Alternativt vil den også kle knall rød. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 En Opel GT bør definitivt holdes dønn original, også hva gjelder farge. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 bengalakk or andre metall lakker, påføres med rull Lenke til kommentar
Grublekaffe Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 bengalakk or andre metall lakker, påføres med rull Nei please.. Du kan vurdere å bruke plasti dip for de stripene, så er det bare å dra av igjen senere hvis du føler for det. Veldig enkelt å gjøre selv, de stripene går nok fint med spraybokser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå