Oskbre Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hei folkens! Jeg skal investere i en skikkelig gaming rig og har et par spørsmål. Her er delene jeg har kommet fram til: Ser det bra ut? Har hovedkortet innebygget wifi? Det jeg er mest usikker på er skjermen, jeg vil ha en 1440p skjerm. Skulle gjerne kjøpt asus rog swift, men den blir litt for dyr Finnes det noen alternativer? Også er det vel snakk om at den nye serien med grafikkort fra nvidia skal lanseres snart, burde jeg vente? Takk for oppmerksomheten Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Vurder en bedre psu, f.eks evga supernova g2. 980 er rundt svingen ja, så hvis du klarer å vente er det nok verd det. Aoc har en 24 gsync Gaming monitor. Sjekk ut den.. Harddisk trenger du vel? Og OS? Asus Z97a pro har Wi-Fi men hva skal du er det på en stasjonær ?? Endret 1. september 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Takk for svar Hva gjør den psuen bedere? Hvordan er denne? https://www.dustinhome.no/product/5010752536/rm750 Jeg har hardisk og os Er student og har ikke mulighet til å trekke kabel inn på rommet, er derfor avhenig av wifi Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Evga sin er bedre tvers igjennom. Cs650m bråker nok litt mer enn du ønsker. Rm serien har fått litt tyn for kapasitator på sekundær side. Men dette er på ingen måte noen dårlige psu'er. Noe annet er bare litt bedre les reviews på Johnny guru. Dette gir gode tester og pekepinner på hva man bør kjøpe. Seasonic er også veldig gode valg. Corsair kommer med en ny hx serie. Denne er nok verd å ta en titt på. Eller ax serien. Endret 1. september 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
larriss Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 kjøp denna: https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-titan-z/10937 sell titan z'en til 15000k og kjøp en gtx 780 ti Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Evga sin er bedre tvers igjennom. Cs650m bråker nok litt mer enn du ønsker. Rm serien har fått litt tyn for kapasitator på sekundær side. Men dette er på ingen måte noen dårlige psu'er. Noe annet er bare litt bedre les reviews på Johnny guru. Dette gir gode tester og pekepinner på hva man bør kjøpe. Seasonic er også veldig gode valg. Corsair kommer med en ny hx serie. Denne er nok verd å ta en titt på. Eller ax serien. Ok! Da går jeg nok for den evga psu'en og asus Z97a pro. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Jeg har tenkt litt og kommet fram til at det kunne vært praktisk å bygget i et mini tower. Hvis jeg finner ut at det er det jeg vil, noen som kan anbefale et kabinett og hovedkort som passer? Vil jeg kunne bygge med de samme delene som i første post hvis jeg bytter ut med et mindre hovedkort? Noen som har noeå si om denne casen?https://www.komplett.no/cooler-master-elite-120-mini-itx-sort/755473 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Du skulle ikke byttet til X99 hovedkort, 5820K og DDR4 da? Du bør klare det innen ditt budsjett. 4 vs 6 kjerner utgjør en del. Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Interesant! Vil jeg merke noe serlig bedere ytelse i spill med en x99 plattform? Det er vel også mer framtidsretta å kjøpe x99? Fant denne pakka på komplett https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-core-i7-5820k/823787 Ser det ut som en bra pakke? Hvis jeg kjøper denne pakka + Crucial MX100 ssd Evga SuperNOVA 750 G2 Fractal Design Define R4 Cooler Master Hyper 212 Evo Også vente med å kjøpe gpu til nvidia lanserer nye kort Høres det bra ut? Blir nok en del med enn 15k, men skal nok klare det Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Har Asus skjermen du listet opp der, og er veldig fornøyd med den Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ville ventet med å kjøpe til 980 er ute. Helt slutten av måneden tenker jeg, da kjøper du alt. En ting, ikke handle hos komplett. De er generelt dyrere enn andre. Her har jeg tatt med billigste priser hos prisjakt. Mulig at noen vil synke bittelitt i løpet av en liten måned også. -5820k: 2990,- -MSI X99S SLI plus: 1699,- -4x4 gb DDR4 Crucial Ballistix 2400 mhz: 2159,- -980: Cirka 5 tusen Så kan du enkelt regne sammen hva resten blir Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Takk for hjelpen! Da venter jeg til nvidia sin lansering også kjøper jeg da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Du bør også tenke litt over hvilket kabinett og kjøling du vil ha. En 6-kjerne vil kreve noe mer kjøling enn en 4-kjerne. Noe slikt vil gjøre jobben: http://www.prisjakt.no/product.php?p=960281 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hei folkens! Jeg skal investere i en skikkelig gaming rig og har et par spørsmål. Her er delene jeg har kommet fram til: PC.png Ser det bra ut? Har hovedkortet innebygget wifi? Det jeg er mest usikker på er skjermen, jeg vil ha en 1440p skjerm. Skulle gjerne kjøpt asus rog swift, men den blir litt for dyr Finnes det noen alternativer? Også er det vel snakk om at den nye serien med grafikkort fra nvidia skal lanseres snart, burde jeg vente? Takk for oppmerksomheten Veldig bra oppsett Hvis du har veldig lyst på den skjermen kan du f.eks. spare litt på å kjøpe gtx 770. Er ikke så stor forskjell mellom 770 og 780, tror du vil merke større forskjell på en skjerm du liker bedre Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 problemet er at 770 blir i svakeste laget til å dra spill i 1440p, krever rimelig mye mer enn 1080p Lenke til kommentar
Oskbre Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Jeg fant ut at det blir for dyrt med x99 plattform. Klarte ikke vente lengre.. ble så gira! Så jeg bestilte dette nå ASUS PB278Q 27in 2560 x 1440 Evga SuperNOVA 750 G2 Cooler Master Hyper 212 Evo Kingston HyperX Predator Beast DIMM 240-pin 8GB 2400MHz Fractal Design Define R4 Intel Core i5-4690K Crucial MX100 512GB ASUS Z97-Pro (WI-FI AC) SteelSeries 6Gv2 (Nordic) Cherry MX Black Også kjøper jeg gtx 980 når det kommer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå