Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har laget en fremtidig meny i flash ( http://home.no.net/nanbjor/menyknapper.htm ) hvor jeg ikke får targetene til å åpne seg i hovedramma. Pr. idag får jeg bare de til å åpne seg i hele browser vinduet, og ikke i hovedramma jeg har på siden. btw har tre rammer. Siden det dreier seg om er www.nanbjor.tk.

Kan ikke flash koding, men litt html. Og det er jo to forskjellige kodingsåpråk. Noen som vet hvordan jeg får linkene i flash menyen til å åpne seg i hoved ramma??

PS! de knappene jeg har oppe på sia nå, er standar frontpage knapper, mn de funker fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både flash og frames er elementer som helst skal unngås når det gjelder webdesign. Nå hevder jeg ikke at all bruk er "ulovlig", men både frames og flash kan vel til en viss grad brukes fornuftig.

Sett deg inn i css, og du klarer å lage MYE penere menyer enn den flash-menyen du strever med nå.

Lenke til kommentar

Vel, først av alt må du vite hva framen heter (altså der du vil at "ting" skal komme opp) ... når du vet dette må du bare sette dette inn i "target" egenskapen i Flash (altså der du lager linken). Sett at framen din heter "hoved" må du altså lage linker i Flash som har target "hoved" ... skjønner du eller bare roter jeg det til her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...