bfk Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hei. Jeg har en mac nå som jeg kjøpte våren 2011 (se mer info nederst), men som i det siste har begynt å bli ganske treg, og hakker når jeg streamer ting (spesielt sumo). I tillegg høres den ut som en jetfly når jeg streamer. Jeg tenkte derfor å skaffe en egen til dette, og fortsette å bruke den jeg har nå til skolearbeid. Tenkte kanskje en Mac mini, den tar jo liten plass og er vel forholdsvis grei å bare koble til tv'n. Jeg skal altså i utgangspunktet bare bruke den til spotify og streaming (sumo, netflix, d-play etc.) Er dette noe å anbefale? I så fall hvilken av dem? Holder det med den billigste til det jeg skal bruke den til? Eller anbefales noe annet? Jeg er i utgangspunktet mest interessert i et apple produkt, da jeg kun har brukt dette siden 2008, både data og mobil, men jeg kan også vurdere en windows pc dersom det er å anbefale Nåværende mac: MacBook Pro 13-tommers, tidlig 2011 Prosessor 2,3 GHz Intel Core i5 Hukommelse 4 GB 1333 MHz DDR3 Grafikk Intel HD Graphics 3000 384 MB Programvare OS X 10.9.3 (13D65) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Skal du ha en ny Mac kun for streaming? I så fall bør du kjøpe en Apple TV i stedet. Lenke til kommentar
bfk Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Ikke helt utelukkende til streaming, vil også kunne ha muligheten til å surfe, se youtube videoer, kanskje se powerpoint presentasjoner fra skolen etc. Men et bra tips med apple tv! Lenke til kommentar
camxer Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ville heller kjørt en clean install av os x på din macbook og gitt viftene/kjøleribbene en rens med trykkluft på boks før jeg vurderte ny maskin. Min macbook pro 2009 med core 2 duo 2.8 GHz samt m9600 GT klarer dette fint HD3000 kortet ditter ikke noen racer, men den burde klare slik streaming uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå