Gå til innhold

Ny stuemaskin til musikk og video

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en mac nå som jeg kjøpte våren 2011 (se mer info nederst), men som i det siste har begynt å bli ganske treg, og hakker når jeg streamer ting (spesielt sumo). I tillegg høres den ut som en jetfly når jeg streamer. Jeg tenkte derfor å skaffe en egen til dette, og fortsette å bruke den jeg har nå til skolearbeid. Tenkte kanskje en Mac mini, den tar jo liten plass og er vel forholdsvis grei å bare koble til tv'n. Jeg skal altså i utgangspunktet bare bruke den til spotify og streaming (sumo, netflix, d-play etc.)

Er dette noe å anbefale? I så fall hvilken av dem? Holder det med den billigste til det jeg skal bruke den til? Eller anbefales noe annet?

Jeg er i utgangspunktet mest interessert i et apple produkt, da jeg kun har brukt dette siden 2008, både data og mobil, men jeg kan også vurdere en windows pc dersom det er å anbefale

Nåværende mac:

MacBook Pro

13-tommers, tidlig 2011

Prosessor 2,3 GHz Intel Core i5

Hukommelse 4 GB 1333 MHz DDR3

Grafikk Intel HD Graphics 3000 384 MB

Programvare OS X 10.9.3 (13D65)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kjørt en clean install av os x på din macbook og gitt viftene/kjøleribbene en rens med trykkluft på boks før jeg vurderte ny maskin.

Min macbook pro 2009 med core 2 duo 2.8 GHz samt m9600 GT klarer dette fint :)

HD3000 kortet ditter ikke noen racer, men den burde klare slik streaming uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...