DiFronzo Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hei, jeg går VG 3 Dataelektonikkfaget og lurer på om jeg blir svartruss eller rødruss? Har sett tidligere elever med røde bukser. Takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hei, jeg går VG 3 Dataelektonikkfaget og lurer på om jeg blir svartruss eller rødruss? Har sett tidligere elever med røde bukser. Takk for hjelpen på forhånd Da jeg leste overskriften, lurte jeg på hva en "russeboks" er for noe. Det er ikke noe problem å rette opp. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Du velger selv farge når du bestiller klær. Du kan også være grønnruss eller blåruss om du vil. Men tradisjonelt er vel svartruss de som har gått på yrkesfag, herunder elektrofag, mens rødruss er de som har gått på allmennfag. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Når jeg gikk dataelektronikk ble vi rød russ da det var 3årig utdannelse Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Men tradisjonelt er vel ... mens rødruss er de som har gått på allmennfag.Rødruss er de som har fått generell studiekompetanse og ikke er blåruss. Det inkluderer selvsagt alle på allmenn, men også enkelte andre studieretninger. Så spørsmålet her er om VG 3 Dataelektonikkfaget gir generell studiekompetanse. Da blir det rødruss. Ellers blir det svartruss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå