TheodorBjork Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Noen som vet i hvilken bok den novellen som Arme Riddere er basert på finnes? Skal være basert på en novelle. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Dessverre. Men jeg tror han bare har gitt ut 1 novellesamling: Karusellmusikk Så da er den kanskje der, selv om ingen av novellene heter Arme riddere. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Dessverre. Men jeg tror han bare har gitt ut 1 novellesamling: Karusellmusikk Så da er den kanskje der, selv om ingen av novellene heter Arme riddere. Samme jeg tenkte. Han har kun én novellesamling... Men imdb og wikipedia never ikke navnet på kilde-novellen... Han har helt sikkert gitt ut noen noveller i tidskrifter og lignende gjennom årene... Får låne Karusellmusikk og lese begynnelsen av hver novelle eller noe. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Edit: Idiot... googlet det igjen og fikk svaret: "Historien til «Arme riddere» er skrevet av forfatter Jo Nesbø. Den er skrevet spesielt for å bli filmatisert, og er ikke utgitt i bokform." http://www.dagbladet.no/2011/09/30/kultur/film/forfattere/jo_nesbo/mads_ousdal/18337518/ Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det var jo veldig opplysende.Alle medier som har skrevet om at filmen er basert på en historie (eller novelle), burde tatt med den opplysningen slik at folk slipper å spekulere. Da er det sikkert lettest å ta en telefon til Jo og be ham sende deg historien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå