Fjell Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Bare hørte mye styr da vigelse av homofili ble nedstemt såvidt i 2014. Så lurer bare på hvor man vanligvis stemmer når det kommer til kirkevalg. http://www.ostlendingen.no/ringsaker-blad/haper-at-homofile-kan-gifte-seg-i-kirken-i-2015-1.8551040 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 De siste gangene det har vært kirkevalg har dette vært avholdt samtidig med vanlig storingsvalg og lokalvalg. Lenke til kommentar
Fjell Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) De siste gangene det har vært kirkevalg har dette vært avholdt samtidig med vanlig storingsvalg og lokalvalg. Men det var ikke noe stortingsvalg i 2014. Bare lurte fordi jeg vil gjerne stemme, men usikker på dato, tid og hvor man vanligvis møter opp for å stemme. Er mest interessert i den som er i 2015, siden jeg har hørt at det skal muligens bli valg da også. Endret 31. august 2014 av Fjell Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Kirkevalget er et valg som blir avholdt i den norske kirke for å bestemme hvem som skal styre kirken på lokalt og nasjonalt nivå. Såvidt jeg har skjønt er det de som hadde blitt stemt frem igjennom dette valget som stemte over homofili-greiene du nevner i post #1. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Det er ikke sånn at du stemmer på "partier" som er for eller mot homofili, du må isåfall sette deg inn i hva de lokale representantene dine står for og stemme på dem. Lenke til kommentar
Fjell Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Det er ikke sånn at du stemmer på "partier" som er for eller mot homofili, du må isåfall sette deg inn i hva de lokale representantene dine står for og stemme på dem. Sant der. Men jeg er bare litt sånn uopplyst på hvor man får vite hvor man kan stemme hen. Altså når det er noe å stemme på, som forslag, hvor det blir utlyst hen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Med mindre du er valgt inn i styre® i Den norske kirke kan du ikke stemme. Det blir noe som det samme som at du ikke kan stemme over ting som kjøres igjennom i Stortinget. Det gjør de du har stemt på på dine vegne. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 såvidt jeg husker sendes det ut brev til alle i kirkedistriktet i nærheten av valg. Som de fleste kaster i søpla. Så det er eneste måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå