Kikyet Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Har et merkelig problem. Har akkurat instalert en Netgear WNDR4300 ruter bak en Telsey ruter fra Altibox som står i Bridge modus. Alt funker konge, bortsett fra at jeg ikke kommer inn på Tv2.no overhodet. Alle andre nettsider og tjenester fungerer. Men kommer ikke inn på tv2.no. Hverken med wi-fi eller lan kabel rett i modemet. Når jeg pinger www.tv2.no får jeg følgende svar:Pingng tv2.no [5.44.65.150] with 32 bytes of data:Reply from 5.203.XXX.Xx: Destination host unreachable. Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable.Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable.Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable. En tracert gir samme svar i grunnen. tracert www.tv2.no 1. Rune-Pc [5.203.xxx.xx] reports : Destination host unreachable. Når jeg kobler til VPN på jobb fra samme opsett kommer jeg rett inn på TV2 sin nettside uten problemer. Kva i all verda er dette? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Prøv å flush DNS cachen din.. Åpne opp CMD og skriv ipconfig /flushdns Prøv også å endre DNS server i routeren din til 8.8.8.8 Endret 31. august 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 31. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Takk for svar. Og ingen av delene fungerte. Samme resultat som før. Andre ting å prøve? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Prøv å gå direkte til IP adressen istedet for URL'en... Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 31. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Prøvd det også med samme resulat. Er et mysterium hele greia. har googlet litt og det er vist flere som har samme problem. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Hadde problemer med tv2.no selv før, med en Linksys EA4500 router... Bytta den til Asus og aldri hatt problemer igjen siden... Prøv å ta kontrakt med ISP'en din og hør med dem om det er noen feil med routinga dems eller interne DNS problemer... Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 31. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Da skulle det hjulpet å bruke Google sin 8.8.8.8 / 8.8.4.4 men det gjorde det ikke... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Ja strengt tatt... Men det kan være ISP som også har problemer internt, som sagt... Feil i routingen sin f.eks. .. Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 2. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2014 Da er problemet løst og det er helt merkelig... Jeg sendte inn en support ticket til Netgear support. Og de har vært veldig hjelpsomme. Og spør om jeg har prøvd andre PC'er. Jeg har prøvd med både desktop som er dirkete tilkoblet Netgear ruteren (win 7.0) og laptop:(win 8.1) som er tilkoblet Wif-fi. Så jeg prøver Android telefonen. Da kommer jeg inn på mobilversjonen av Tv2.no regner jeg med. Så jeg prøver www.tv2.no/mobil på PC'en. Og kastes umiddelpart til den ordinære versjonen av Tv2.no. Den virker. Pinger www.tv2.no, og har full ping!Noe jeg IKKE hadde 5 minutter før, og ikke har kunnet siden jeg kjøpte modemet på Lørdag!!!!!!????? Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 2. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2014 Neeeeei! Problemet er tilbake og nå virker ikke tv2 over android telefonen som beskrevet over heller, og kan ikke pinge som før... Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 3. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2014 Okay...har funnet ut av det. På ruteren er det en USB utgang beregnet på en ekstrn hardisk man kan sette opp sin egen lille skytjeneste for, gjennom en tjeneste fra Netgear som heter ShareCloud. Problemet er at når du aktibverer dette i ruteren, vil ruteren fjerne ruten til netverk 5.0.0.0/8 Dermed mister man tilgang til alle ip adresser på 5.x.x.x gjennom LAN clienten... Og Ip adrssen til TV2 er: 5.44.65.150.... Litt krøjkkete oversatt, men her er Netgears forklaring og dårlige løsning på problemet. http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/24678 Min løsning ble å avinstallere sharecloud klineten fra PC'en og deaktere dette i ruteren, og heller sette den eksterne har disken i en ledig USB port i PC'en, og dele den derfra. Hey presto, tilgang til TV 2 og alle andre IP adresser som begyner med tallet 5. 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. september 2014 Rapporter Del Skrevet 3. september 2014 Bra du har funnet ut av det og deler det med oss andre! Veldig nyttig info! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå