Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svake tenner

Gjest SunnivaTo

Anbefalte innlegg

Gjest SunnivaTo

Jeg lurer på om det finnes behandling for svake tenner?

Som barn hadde jeg mye hull i tennene, selv om jeg pusset så godt som jeg kunne, to ganger om dagen. Jeg hadde også tydelige misfarginger på fortennene mine, noe som har gått mer bort med årene.

Tannlegen min forklarte at misfargingene var et resultat av feberkrampene.

Jeg har sjelden hull i tennene lenger, men får veldig fort vondt i tennene om jeg spiser noe syrlig. Dette varer et par dager, og er vondt å tygge i de dagene.

Det kan være alt ifra epler til smågodt, og det aller verste er vel rusbrus som Smirnoff for eksempel, noe jeg har måtte kutte ut helt.

-Kan det at jeg har "svake" tenner ha noe med feberkrampene jeg hadde som liten?

-Finnes det behandling for dette?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Spør tannlegen din kanskje? Hvis tannlegen ikke kan svare prøver du bare en ny, repeat helt til du får svar eller gir opp søket etter svar.

Jeg ble også medfødt med noe merkelig tannsykdom, føler at tennene kommer til å bli ødelagt lenge før de burde, slet også masse med hull, men ikke mer. Har misfarging på fortennene og har løst det med dekkfylling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...