Gjest Slettet+513 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Problemet i norge i dag er at fødselsraten blant norske kvinner er på snaue 1.8 barn per kvinne. Dette er ikke bærekraftig. Så om 70 år vil det ikke være mange etniske nordmenn igjen i landet. Vi vil være halvert hvert 70 år. For å forhindre at fremmede kulturer er i flertall enn med oss med norske røtter og at du tvinges til å spise halal kjøtt. osv. Dette er mitt forslag. alle Kvinner får rikelig belønning for å ha minst 2 eller 3 barn hver. Maks belønning ved 4 barn. Gi de rabatter og andre ordninger. Noen enige? Litt info fra Human Rights Service http://www.rights.no/2013/12/faerre-etniske-nordmenn-i-norge/ Endret 31. august 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Problemet i norge i dag er at fødselsraten blant norske kvinner er på snaue 1.8 barn per kvinne. Dette er ikke bærekraftig. Så om 70 år vil det ikke være mange etniske nordmenn igjen i landet. Vi vil være halvert hvert 70 år. For å forhindre at fremmede kulturer er i flertall enn med oss med norske røtter og at du tvinges til å spise halal kjøtt. osv. Dette er mitt forslag. alle Kvinner får rikelig belønning for å ha minst 2 eller 3 barn hver. Maks belønning ved 4 barn. Gi de rabatter og andre ordninger. Noen enige? Litt info fra Human Rights Service http://www.rights.no/2013/12/faerre-etniske-nordmenn-i-norge/ Jeg grøsser ved tanken på enda flere kvinner som prøver å prakke unger på stakkarer som har fått litt for mye å drikke Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Heller omvendt. Det er på tide av vi begynner med avmennesking av jorda 5 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Verdens befolkning har vokst med minst én milliard i løpet av din levetid, om du er tenåring eller eldre. Det er over 1500 ganger Oslos befolkning (per dags dato). Den slags vekst er ikke bærekraftig. Rene etniske nordmenn kan sikkert knulle i vei uten beskyttelse, uten at det i seg selv vil stå for det meste av skaden. Men økt befolkningsvekst generelt sett er ikke noe å kjempe for. Vi burde heller studere de land med lavest befolkningsvekst, og gjøre alt vi kan for å spre den kulturen og politikken som sørger for det. Ikke gå inn for å fjerne den, bare for å konkurrere med andres genreplikasjon. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Vil ikke norske kvinner og menn få mange barn, så vil de ikke. Men det er et velstandsfenomen i hele verden, (i land der velstanden øker) og innvandrerne tar etter også på det området. Det tar tid, men de som HRS kaller tredje generasjon får ikke flere barn enn de etnisk norske. Så kan man selvsagt spørre om kultur og religion tilpasser seg like fort. Jeg blåser i hvilken hudfarge mine fremtidige oldebarn har, men jeg vil helst ikke de skal tvinges til å bære nikab og gifte seg når de er 13... Geir 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Ifølge Jørgen Randers så vil ikke verden være bærekraftig om ikke alle kun får et barn, slik som i Kina. Dette tror Randers vil skje av seg selv, men så er Randers evig optimist også da.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Nå er jo Norge langt ifra overbefolket da. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Noen enige? Ikke her, og det er vel det pussigste forslaget jeg har sett på en god stund. Jeg går heller for importering av nye borgere, fremfor å sette ola nordmann på avl Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Dette tror Randers vil skje av seg selv, men så er Randers evig optimist også da.... Nå vet jeg ikke hvilken Randers du snakker om, for Randers slår meg som svært pessimistisk og negativ til menneskehetens evne til å imøtekomme globale utfordringer. Nå mener han riktignok at befolkningsveksten vil flates ut av seg selv, men det er i tråd med fagfeltet. Det som gjør Randers til en pessimist er at en slik utvikling ikke vil være et resultat av at vi velger å motarbeide befolkningsvekst, men at det heller er prisgitt konkurransedynamikk og liknende prosesser som samfunnsutviklingen vil sette i gang av seg selv, og selve politikken og demokratiet er underordnet dette. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Ifølge Jørgen Randers så vil ikke verden være bærekraftig om ikke alle kun får et barn, slik som i Kina. Dette tror Randers vil skje av seg selv, men så er Randers evig optimist også da.... Kina har 1.55 barn per kvinne. Kun to små land har under 1.00. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Jeg synes Norge bør skaffe seg borgere selv så vi slipper å importere:) Men jeg ser at dere er uenige. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Kina har 1.55 barn per kvinne. Det har flere årsaker. Ettbarnspolitikken har flere unntak i dag, blant annet gjelder den kun Han-kinesere, ikke andre etniske grupper. Og så straffes det bare med bøter, og med øket velstand er det en del kinesere som får flere barn og betaler boten. Interessant nok stiger den kinesiske befolkningen fortsatt, om enn ikke så raskt som før. Geir Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Og hva er poenget med å skulle tviholde på våre gener? La oss blande oss, sier jeg. Globalisering er fremtiden. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Heller omvendt. Det er på tide av vi begynner med avmennesking av jorda lyst til å starte? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Heller omvendt. Det er på tide av vi begynner med avmennesking av jorda lyst til å starte? Om du tenker selvmord skal jeg la deg ta første steget. Snakker om å la være å få barn, ikke å ta livet av seg selv... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Folk må slutte å føde egne barn. Det er egoistiskt. Det er nok av barn der ute fra før. Vi må undertrykke våre instinkter om egen reproduksjon, og heller adoptere. La intellektet vinne over det primitive i oss. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Dette tror Randers vil skje av seg selv, men så er Randers evig optimist også da.... Nå vet jeg ikke hvilken Randers du snakker om, for Randers slår meg som svært pessimistisk og negativ til menneskehetens evne til å imøtekomme globale utfordringer. Nå mener han riktignok at befolkningsveksten vil flates ut av seg selv, men det er i tråd med fagfeltet. Det som gjør Randers til en pessimist er at en slik utvikling ikke vil være et resultat av at vi velger å motarbeide befolkningsvekst, men at det heller er prisgitt konkurransedynamikk og liknende prosesser som samfunnsutviklingen vil sette i gang av seg selv, og selve politikken og demokratiet er underordnet dette. Randers mente i sin ungdom at menneskene ikke ville overskride grensen Limits to Growth. Han mente optimistisk at menneskene ville regulere seg unna dette verdensproblemet. Men her sitter vi med en ubetydelig Kyoto avtale. På samme måte tror Randers at både folk i I land og U-land vil gå ned til 1 barn pr familie. Jeg vil si at dette er optimistisk, men vet at det allerede er en trend med mindre barn i I-land som Norge. Ifølge Jørgen Randers så vil ikke verden være bærekraftig om ikke alle kun får et barn, slik som i Kina. Dette tror Randers vil skje av seg selv, men så er Randers evig optimist også da.... Kina har 1.55 barn per kvinne. Kun to små land har under 1.00. Ja, men det er lovbestemt kun 1 barn pr familie da.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Nå er jo Norge langt ifra overbefolket da. nei, men d vil vi fort bli når innvandringen øker og land som Danmark og Nederland synker i havet.... Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Folk må slutte å føde egne barn. Det er egoistiskt. Det er nok av barn der ute fra før. Vi må undertrykke våre instinkter om egen reproduksjon, og heller adoptere. La intellektet vinne over det primitive i oss. Tror jeg heller får egne barn en å straffe resten av samfunnet med å importere kriminelle og ukultur. Jeg sier ikke at alle utlendinger er kriminelle, men det er de som hever statistikken. Endret 31. august 2014 av Heradon 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 det kan kanskje være noe i hva trådstarter foreslår: jeg leste en plass at en av grunnene til at kvinner får mindre barn er at de venter til de er økonomisk stabile (altså ferdig utdannet og med jobb) før de skaffer unge. og så ender det kanskje opp med at det er "for sent" å få barn. hvis det er tilfellet kunne det være en tanke å gi dem "barnelån" eller noe i den dur, lån a la studielån som er lette å tilbakebetale. så de ikke trenger å bekymre seg for dårlig økonomi hvis de vil starte tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå