Gå til innhold

Fra Sandve på Karmøy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utsnittet er vel greit nok det. men sider og hjørner er svært viktig og her reagerer jeg både til høyre og venstre.

Skeivheten til høyre er jo åpenbar pluss at du har diverse elementer akkurat i bildekant som gjør kanten urolig. 4,5mm gir jo store fortegnelser.

Halve mennesker i bildekant som til venstre her bør også helst unngås.

Hvis du bruker Photoshop ville jeg klikket Select og All før Edit og Transform for så å velge Skew i menyen som da kommer opp. Sett så musepekeren oppe i høyre hjørne og dra rett ut til høyre til det er rett. Bruk gjerne linjalen til hjelp om nødvendig.

Vær også obs. på at du ikke ender opp med linje direkte ut i hjørnet nede til høyre da jeg ser muligheter for at det kan skje.

Jeg har alltid brukt engelskspråkelig Photoshop så vet derfor ikke hvilke ord og uttrykk som brukes i norsk utgave.

Slike bilder som dette er slett ikke enkle da de alltid har så mange elementer i seg som skal passe inn uten at det blir elementære regelbrudd og konflikter.

Jeg aner jo ikke hva som befinner seg utenfor venstrekanten, men tenker meg at du kanskje skulle tatt med litt mer for å få en mer tilfredstillende bildekant.

Ellers liker jeg kameravinkelen, lys, dybdeskarphet, farger og detaljer.

Nevner også at hvis du demper lyset i himmelen separat så vil dramatikken i skyene som jeg nå bare skimter komme bedre fram.

At jeg skriver så mye og påpeker mange ting betyr ikke at jeg slakter bildet. Jeg har for vane å nevne ting jeg ser og komme med forslag hvis jeg har noen som jeg tror kan være positivt for bildet.

Roar

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...