katet Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Hei alle godtfolk! PC slit med kommunikasjon via usb til eksternt utstyr. Software'n kan i utgangspunktet velge mellom 4 com-portar men det er kun ein av desse eg kan velge men den får iķkje kontakt med det som er kobla til. Programvare er installert. Nokon som har tips til kva eg kan gjere for å få dette til å fungere? Brukar win7 Endret 31. august 2014 av katet Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Bruker du software for å replikere comport? Jeg har erfart at det er ikke alltid dette fungerer. Spessielt med kommunikasjon til bankterminaler. Det letteste for meg var å skaffe et fysisk com kort. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Lar du softwaren velge å koble til med en av dine comporter og så har du fysisk koblet utstyret til med en usb port? Hvor kommer usb porten inn i bildet? Har du fysisk com port på maskinen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Athen usb til serial du bruker. Eller en annen type ? Håper du ikke buker profilic . Den = trøbbel . Athen har funket best for oss (hvis over usb -seriell) Men ofte har vi måtte installert pci rs232 kort. Utfordringen ligger i å få tak i de lave 1-4 com port nr. Ofte er 1-2, 3-4 hardkodet i maskins default bios interrupts og device adresse til fysiske com porter (selv om de ikke er tilstede/wired) og ikke vanligvis lar seg disable.3 & 4 ser jeg omtrent aldri heller. Starter ofte på com 5. Gamle software kan og være skrevet slik at den skal kommunisere direkte til hardware og da får du problemer med å funke med usb til seriell og virtuelle com porter provided av sw/drivers fra denne. Har hatt litt av de samme problemer i jobb med legacy utstyr og ny hardware. Vi prøver da å installere pci kort med rs232 og håpe vi kan "få tak i" de lavere com nummer som applikasjonen krever i sin kode (opp til com 9). Det kan også være du må gjøre en clean up av used com ports i windows 7. Må blandt annet enable hidden devices i control panels device manager. Google clean up com port. Her er noen tricks for å modifisere com nr du kan bruke. http://plugable.com/2011/07/04/how-to-change-the-com-port-for-a-usb-serial-adapter-on-windows-7 Er du heldig har hovedkortet en com port header og du kan bare kople på en serial bracket. Endret 31. august 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Interessante triks du linket til, syar. Jeg har koblet til diverse utstyr på denne pc-en en del ganger, nå sist fikk jeg com port nummer 10 og 11. Jeg fulgte linken og fikk slettet 5 stk lave nummer, som nå er ledig igjen, fungerte glimrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå