pakchong Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 En gammel hvalfanger på sin siste ankringsplass Nok et bilde av Petrel. Bilde er tatt i grytviken Se bildet Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Flott med båten og skya som parallelle diagonaler. Det flotte lyset ute til høyre gjør at jeg vil være forsiktig med å be om kutt der for å få båten til mer å se ut som den er på vei inn i bildet. Men den siste halve fjelltoppen tror jeg trygt du kan ta. Elementet som båten er fortøyd i går omtrent kant i kant med bildekant hvilket ikke er så heldig. Derfor ville jeg av to grunner hatt med litt mer luft der: For det første som jeg allerede har nevnt å få båten til ved sin plassering å gi inntrykk av å være på vei inn i bildet ved minst luft bak og mest foran som er en grunnregel for både døde og levende motiv i et bilde. men hvis motivet utvilsomt er på vei vekk fra fotografen så stiller det seg annerledes. Ellers gjør jo denne gamle slitaren seg godt på foto i snødekt natur. Lyset er nevnt og dybdeskarpheten sitter fint slik at farger og detaljer kommer godt frem. Båtens navn er litt kamuflert inne i rusten og slik burde signaturer på bilder være også så de ikke tar oppmerksomheten bort fra selve bildet. Du har ikke signert, men nevner det likevel for eventuelt andre som stikker innom. Når jeg spanderer så mye tid og ord på et bilde så forteller det at jeg har stor sans for det. Roar 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Stilig:-) Ellers henger jeg meg på det som Kneppen sier. Lenke til kommentar
pakchong Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Flott med båten og skya som parallelle diagonaler. Det flotte lyset ute til høyre gjør at jeg vil være forsiktig med å be om kutt der for å få båten til mer å se ut som den er på vei inn i bildet. Men den siste halve fjelltoppen tror jeg trygt du kan ta. Elementet som båten er fortøyd i går omtrent kant i kant med bildekant hvilket ikke er så heldig. Derfor ville jeg av to grunner hatt med litt mer luft der: For det første som jeg allerede har nevnt å få båten til ved sin plassering å gi inntrykk av å være på vei inn i bildet ved minst luft bak og mest foran som er en grunnregel for både døde og levende motiv i et bilde. men hvis motivet utvilsomt er på vei vekk fra fotografen så stiller det seg annerledes. Ellers gjør jo denne gamle slitaren seg godt på foto i snødekt natur. Lyset er nevnt og dybdeskarpheten sitter fint slik at farger og detaljer kommer godt frem. Båtens navn er litt kamuflert inne i rusten og slik burde signaturer på bilder være også så de ikke tar oppmerksomheten bort fra selve bildet. Du har ikke signert, men nevner det likevel for eventuelt andre som stikker innom. Når jeg spanderer så mye tid og ord på et bilde så forteller det at jeg har stor sans for det. Roar Hei Roar, Takk for tilbakemelding ...Det er givende med konstruktiv kritikk, det er jo av den grunn til jeg poster bilder her i ny og ne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg