GXT Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Jeg er på jakt etter helst noe stillegående. Stock-viften fra AMD bråker rett og slett for mye, og når jeg først skal ha noe nytt kan jeg like godt gå for noe skikkelig. Jeg har lenge siklet over vannkjøling grunnet at jeg foretrekker det fremfor en større luftkjøler som tar masse plass i kabinettet. Det er vanskelig å beskrive hvor mye stock-viften bråker, og jeg vet heller ikke hvor mye til en forbedring de forskjellige kjølerne vil gi. I utgangspunktet så jeg på noe slikt som en H100i eller en H110, men jeg er usikker på om de får plass i et Carbide 500R... Så er det noen som har noen anbefalinger? I første runde har ikke pris allverdens å si. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 H110 har vel 140mm-vifter x2. ? Synes de bråker formye, har byttet ut mine med luft igjen^^ Lenke til kommentar
GXT Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Ja, var blant de tingene jeg var bekymret for. Så langt jeg kan se eksisterer det hull for 140mm-vifter også(på toppen), men jeg måtte på en eller annen måtte også fått plass til radiatoren i kabinettet. Som sagt vet jeg ikke hvor mye noe slikt bråker, ettersom at det virker håpløst å se på videoer for å finne dette ut. I noen videoer virker det nærmest lydløst, mens i andre videoer kan jeg tydelig høre radiatoren. Uansett, AMD-viften høres ut som en liten jetmotor. Så lenge det er en tydelig forbedring både når det kommer til temperatur og lydnivå er jeg fornøyd. Jeg ønsker tross alt noe overklokkingspotensiale, i og med at jeg også bytter CPU. Endret 30. august 2014 av Raxzer Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Har og en H100i, den bråker for mye. Gå for en Noctua toppmodel innen luft. De yter like bra som vannkjøling AIO men bråker mye mindre. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Det jeg byttet mine ut med. Viftene er stille. Typsik 11-12db + evt motstandskabel. Lenke til kommentar
sceeZer Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 har en h105 med 2 sp120 quiet edition som går på rundt 1000rpm. kan ikke si det lager så mye lyd av seg. svak hummelyd. eneste grunnen til at jeg gikk for en aio over en nh-d14 var kun utseende billigere og kjøler minst like bra og stillere med en noctua kjøler som med en aio kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå