drbass Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Her om dagen skulle jeg se en film, når jeg tok fullscreen ble filmen mye uklarere eller man kan si det kom "streker", dette gjelder bare ved fullscreen og filmene har fungert bra før og med bra kvalitet. Har prøvd å slette å legge inn codecene på nytt, men det hjalp ikke i det hele tatt. Har noen et forslag til hva som kan være løsningen? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Litt vanskelig å komme med smarte tips uten en litt mer spesifikk beskrivelse. Har du mulighet til å ta og legge ut noen skjermbilder? Hvilke kodeker har du installert og hvilken enkoder er brukt til filmen? (Gspot er din venn) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 bruker du nimopack så fjern den og legg inn koepi sin xvid, den offisielle divx og en ac3 codec så burde det funke (har selv slitt med utalige symptomer på nimo si pakke) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 ffdshow holder i lange baner til alle mulige DivX/XviD-varianter. Jeg har kun ffdshow, ac-3-filter og MPEG-2 på boksen og jeg har ikke møtt på en snutt som ikke lot seg avspille. Skal man reenkode trenger man dog VFW-kompatible kodeker. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Har divx bundlen ja, og en egen xvid codec, det som er merklig er at problemet kom plutselig, og at filene hadde vært helt fine før. Skal legge ut ett skjermbilde asap :grine: edit: Får ikke tatt skjermbilde via print screen, hvis jeg brukler mediaplayer så blir ikke bilde i fullscreen og da er ikke problemet der, og hvis jeg bruker bs player så blir bildet bare helt svart. Eneste muligheten er da å ta ett bilde via kamera. Gjør det nå edit av editen: Ligger ute nå på hjemmesiden Endret 27. oktober 2003 av drbass Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Ah. Det ser ut som interlaced video, det der. Gjelder det bare den filmen? Edit: Gammel versjon av Bsplayer kanskje? Jeg tok en hel haug med det i dag. Endret 27. oktober 2003 av LarsC Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Det gjelder alle filmer, divx, avi, xvid, mpg, mpeg osv. Mener å huske at jeg har den nyeste versonen av bsplayer Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jøss. Rart. Har du tuklet med innstillingene til skjermkortet? En ting du kan prøve, er å laste ned Videolan-avspilleren. Denne kommer med egne dekodere, så det er en måte å eliminere feilkilder på: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Tror muligens at kortet mitt er på dødens vei nå. Får veldig ofte artifacts ved vanlig surfing på nettet selv ved standard hastighet, har både ramsinks og vannkjøling. Testet med det programmet nå. Og det ble så å si bare værre. Ingen tegn til bedring i allefall Lenke til kommentar
ojb Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Bilde "flimrer"av og til når jeg spiller av filmer... Noen som vet noe om det?? Vet det er off-topic, men tenkte det ikke var nødvendig å starte en ny trå... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Får veldig ofte artifacts ved vanlig surfing på nettet selv ved standard hastighet, har både ramsinks og vannkjøling. Uh oh. Mitt døde nettopp på seg, jeg fikk også masse artifakter i 2D. Filmer funket fint, dog. Hvis du har et annet kort liggende, kan du jo skifte og se. ojb: 'Flimrer' er veldig upresist. Du må nesten være mer utfyllende. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hele bilde vibrerer/dirrer... Ikke hele tiden men av og til. Tilsynelatende tilfeldig. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er vel fordi skjermen auto degauser vel Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Neh, den kjøper jeg ikke. Er de bare når du spiller av videoklipp eller skjer det utenom også? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 På meg så virker det i allefall som om det er noe støy som forstyrrer inn på skjermbildet. Kanskje en dårlig kabel eller noe magnetisk støy av noe slag Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Ikke hvis det kun er ved avspilling av videoklipp. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det skjer bare innenfor video området på enkelte filmer... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har du prøvd litt grunnleggende feilsøking? F.eks prøvd videoklippene på en annen maskin? Disse enkelte filmene, har du sjekket egenskapene for disse nærmere? Er de f.eks interlaced eller ikke? Skjer det kun med en spesiell videoenkodingstype (DivX 3.11, MPEG-2 etc) Lenke til kommentar
drbass Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Det skjer bare innenfor video området på enkelte filmer... Ok da skjønner jeg mer, jeg trodde det var überalles jeg Lenke til kommentar
ojb Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Den filmen det skjedde sist med var xvid 12bits 198Kbs 592x320 Denne er prøvd på en annen maskin og der virker den. Tror jeg skal fjerne alle codecene mine, og ta en "clean install".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå