Gå til innhold

Filmene blir strekete ved fullscreen

drbass

Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg se en film, når jeg tok fullscreen ble filmen mye uklarere eller man kan si det kom "streker", dette gjelder bare ved fullscreen og filmene har fungert bra før og med bra kvalitet. Har prøvd å slette å legge inn codecene på nytt, men det hjalp ikke i det hele tatt.

Har noen et forslag til hva som kan være løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ffdshow holder i lange baner til alle mulige DivX/XviD-varianter. Jeg har kun ffdshow, ac-3-filter og MPEG-2 på boksen og jeg har ikke møtt på en snutt som ikke lot seg avspille.

Skal man reenkode trenger man dog VFW-kompatible kodeker.

Lenke til kommentar

Har divx bundlen ja, og en egen xvid codec, det som er merklig er at problemet kom plutselig, og at filene hadde vært helt fine før. Skal legge ut ett skjermbilde asap :grine:

edit: Får ikke tatt skjermbilde via print screen, hvis jeg brukler mediaplayer så blir ikke bilde i fullscreen og da er ikke problemet der, og hvis jeg bruker bs player så blir bildet bare helt svart. Eneste muligheten er da å ta ett bilde via kamera. Gjør det nå

edit av editen: Ligger ute nå på hjemmesiden

Endret av drbass
Lenke til kommentar

Tror muligens at kortet mitt er på dødens vei nå. Får veldig ofte artifacts ved vanlig surfing på nettet selv ved standard hastighet, har både ramsinks og vannkjøling. Testet med det programmet nå. Og det ble så å si bare værre. Ingen tegn til bedring i allefall

Lenke til kommentar
Får veldig ofte artifacts ved vanlig surfing på nettet selv ved standard hastighet, har både ramsinks og vannkjøling.

Uh oh. Mitt døde nettopp på seg, jeg fikk også masse artifakter i 2D. Filmer funket fint, dog. Hvis du har et annet kort liggende, kan du jo skifte og se.

ojb: 'Flimrer' er veldig upresist. Du må nesten være mer utfyllende.

Lenke til kommentar

Har du prøvd litt grunnleggende feilsøking? F.eks prøvd videoklippene på en annen maskin? Disse enkelte filmene, har du sjekket egenskapene for disse nærmere? Er de f.eks interlaced eller ikke? Skjer det kun med en spesiell videoenkodingstype (DivX 3.11, MPEG-2 etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...