Entity extraction Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har 4 WD disker 1 x 80 Gb 2 x 120 Gb 1 x 160 Gb Og en extern 120 Gb Alle med 8Mb cache I det siste har Pcen oppført seg rart. Enten før Xp i det hele tatt starter, eller etter et par minutter fryser PCen. Hører i samme slengen et slags klikk, eller noe lignende. Har lasta ned diagnostic Sw fra wd, ingen feil funnet hverken på quick test eller extended test. Kjører jevnlig disk sjekk og defrag på alle disker, har vifter montert på alle diskene også. Event viewer forteller om en bad block i en disk, disk 0. Men hvilken disk er det. (tror det må være boot disken på 80Gb, men er ikke sikker) Alle diskene heter 0 i diagnostic progget fra wd. Finnes det noen andre progger som er bedre (sikkert, men hvilket) Håper noen kan hjelpe meg med dette. Takker og bukker V Og hvorfor finner ikke diagnostic verktøyet noen feil. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Er selv hatt problemer med WD disk og strømkontakten. Prøv å rugg litt på kontakten når disken er i gang, hvis det da sier klikk så har du funnet problemet. Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 i disk management i win2k og winxp kan du i hvert fall lese hvilken disk som er disk 0. Det er som regel primary master på hovedkortet (ikke kontroller, men sjekk likevel). Får håpe den disken ikke lager et "skrapete" klikk... Det skjedde meg for noen år siden med en wd. Skriverhodet var gåent og jeg fikk masse feil på de filene jeg klarte å redde.... Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 foreløpig hjalp det å røske litt i strømkablene gitt :-) Men, jeg tenker det blir litt sikkerhets backup i dag jeg. En annen ting som forvirrer meg er følgende: M$ anbefaler vel at du skal sjekke disk og utføre defrag ofte. En kompetent kompis av meg sier det motsatte. Han mener at defrag er med å gjøre disken ustabil. Dette kan vel ikke være riktig? V Hvor er woot blitt av Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 man bør kanskje ikke defragmentere hver dag, det er ikke bra for harddisken, den jobber ekstra mye når du defragmenterer den, men du burde gjøre det ca 1 gang pr mnd, hvis du ikke har lagt inn mye/lastet ned mye er det liten vits å defragmentere Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hø, ødelegge disken ved å defragmentere hver dag? Nei du, det gjør du nok ikke, men det er ikke nødvendig å gjøre det. Selv bruker eg diskeeper 8.0 som du stiller inn og gjør defragmenteringen automatisk, har satt den til å kjøre når skjermbesytteren er på. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er vel ikke dette? http://support.wdc.com/download/index.asp#raidno3ware Les Tech FAQ'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå