Footy Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Skal kjøpe laptop, og akuratt nå er det 2 stk jeg ser på. Lurer på om det er noen her med erfaringer fra de to undernevnte pcene. Spesielt spent på Lenovoen mtp dens forskjellige bruksområder. https://www.komplett.no/asus-zenbook-ux303ln-133-qhd-touch/816370 og https://www.komplett.no/lenovo-ideapad-yoga-2-pro-133-qhd/817344 noen inspill? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 840M mot 4400 er jo rått parti, men grafikk er kanskje ikke så viktig? Skal du spille spill? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Hva skal du egentlig med den ekstreme oppløsningen i Windows? Gimmick? Maskinen bruker mer batteri for å oppdatere bildet, elementer på skjermen kan bli overraskende smått, nevnte jeg "unødvendig"? nVidia 840 yter massivt mer enn Intel 4400, men spiser også masse strøm og lager masse varme... fordeler og ulemper. Har du lyst til å spare litt penger kan du kjøpe en billigere Yoga2 og montere en m2-chip selv. I manualen står det hvordan du skrur av bakplata og setter den inn. Koster rundt 700kr for en 120GB brikke. Da har du 120GB SSD pluss 500GB harddisk!!! Kjæresten min har Yoga2 (vanlig), og den er overraskende kjekk. Den er tung, så ikke forvent å kunne sitte i sofa'n og surfe på samme måte som med en iPad, men på reiser og slikt er det kjekt å kunne flippe skjermen rundt og se film, surfe nett osv. Deilig å kunne legge den i fanget uten behov for laptop-bord... Huk kjøpte i5, og den bruker overraskende lite batteri. Og trenger man særlig mer i en bærbar? Bærbar tallknuser har få mennesker behov for... Og spillytelsen blir ikke bedre med en i7 så lenge man har IntelHD4400 på grafikksiden Endret 30. august 2014 av newman221 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 dere spør begge om jeg skal bruke den til spill... vel.. ikke planlagt. desktoppen står pr nå på soverommet, noe samboer ikke er superhappy for. lukter litt i lufta at hun vil ha den ut, og at hun planlegger et par argumenter etter at laptoppen er i hus. mao, kjekt å ha muligheten til å spille noe smått.. hm... heller litt mot zenbooken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå