Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på forhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 24 år gammel gutt, men poster dette som anonymt for å ikke bli gjenkjent på forumet.

De siste dagene har jeg blitt svært usikker på en jente jeg nylig har blitt sammen med. Vi har "holdt på" i nærmere 4 måneder og forige måned bestemte vi oss for å bli sammen. Hun er en pen og smart jente, men hun er veldig tilbakeholden i sosiale sammenhenger. Dette er noe som har plaget meg litt da hun f. eks blir tilnærmet helt stille når hun er med mine kompiser. På en annen side har vi det utrolig bra når vi er sammen.

Over til poenget. Det som gjør meg usikker er at det alltid er jeg som må ta initativ til å møtes og henge sammen. Jeg har ofte invitert henne til å møte mine venner, og hun blir gjerne med. Men hun inviterer aldri meg til å bli med hennes venner. Og utover dette kan hun gjerne plutselig bestemme seg for å dra ut med sine venner, uten å informere meg om dette.. selv om vi dagen før hadde planlagt å være sammen.

Her om dagen bestemte vi oss for å dra ut sammen dagen etter, eller spise et sted. Da dagen kom og jeg ville snakke med henne om kvelden, fortalte hun meg plutselig at hun skulle på et vors. Jeg hintet til om jeg kunne være med, da hun ikke spurte meg.. Det kunne jeg ikke siden ikke hun som har vorset ville ha så mange der. Her kunne hun for eksempel fortalt meg at hun ønsker litt alenetid med sine venner. Det ville jeg hatt full forståelse for, men hun gir meg ingen grunn.

Når jeg snakker med henne om hva hun faktisk vil med meg, sier hun at hun er utrolig glad i meg og ønsker en fremtid med meg.. Det er dette som er så utrolig forvirrende, fordi i det ene øyeblikket vil hun ha meg, og i det neste forteller hun meg ingenting og virker avvisende.

Jeg orker heller ikke et forhold der det alltid er jeg som må ta initativ til å finne på ting, og møtes. Jeg har snakket med henne om alt dette, men det er ingenting som endrer seg. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke kan være åpen og ærlig om sine planer og intensjoner. Jeg dømmer henne ikke på noen måte. Jeg prøver bare å forstå henne.. Noe jeg ikke helt klarer.

Noen som har råd i denne situasjonen? Det er selvsagt bare jeg som egentlig vet hva jeg kan og burde gjøre, men akkurat nå føler jeg at jeg har behov for noen råd og litt støtte.

Anonymous poster hash: 20ead...846
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært meg, så hadde jeg gjort det slutt, og heller vært knullepartner/venner. For det er ikke fungerende for meg å ha en partner som ikke kommuniserer og bryter avtaler. Forhold skal ikke være gjettelek. Skal man kjøre sololøp, så bør man ikke være i forhold. (for all del, man skal få ha sine ting og interesser, men det er i full åpenhet for partner)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har ikke direkte brutt en avtale. Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Uansett, sånn som du sier føler jeg at kommunikasjonen jeg ønsker ikke er der, og jeg føler også det blir litt gjettelek. Noe jeg ikke ønsker. Skal se litt hvordan det utvikler seg den neste uken før jeg tar noen avgjørelse.

Anonymous poster hash: 20ead...846
Lenke til kommentar

Hvor gammel er jenta?

Selv om det vanligvis er omvendt, hender det at jenter også kan være emosjonelt ureflekterte (umodne), og/eller mangle ferdig utvokste sosiale antenner. Oppå dette kan du legge blyghet og usikkerhet der lavt selvbilde er årsaken.

Uansett kommer du deg ikke videre med dette uten å snakke med henne om det. Mitt råd er at du ikke skal være offensiv, men heller vær nysgjerrig og spørrende til hvorfor hun handler slik hun gjør. Fortell for henne hvordan du føler når hun gjør slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...