filmdiesel.com Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 hei, jeg skal filme en direkte konsert på YouTube om noen uker, jeg bruker ikke webcam fordi jeg skal ha best kvalitet! Men for det trenger jeg en HDMI (flat, ikke buet) til USB, noen steder å kjøpe? Takk for seriøse svar! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Det finnes ingen kabler som gjør dette. Du trenger noe ala et capture card med HDMI inngang for dette. Lenke til kommentar
S.t.a.l.k.e.r. Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Du kan jo se om det er noe interessant her: http://priser.teknofil.no/sok/?q=USB%20to%20HDMI Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 HDMI til usb går nok ikke da HDMI sender raw bildedata i ganske vill bitrate, vil neppe klare dytte det over USB (HDMI 2.0 - 18Gbit / USB 3.0 - 5Gbit) Det du trenger er et PCI Express kort som du kan ta inn HDMI strømmen på. Merk at du må ha en ganske kraftig PC til å encode det signalet on the fly uten at du mister for mye kvalitet til at det kanskje hadde vært greiere med et webcam ;D Du vil nok typisk ha bildet ned på 2 - 4 mbit avhenging av input kilde, og for å strømme det ganske greit til mange også med dårlig nett. Da skal altsa MYE data per sekund komprimeres veldig mye for å oppnå dette. Normalt sett bruker man SDI og hardware encodere til slikt i TV verden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Du kan jo se om det er noe interessant her: Det er nok ikke slik at bare man finner noe som har en USB kontakt og en HDMI kontakt så vil det fungere til ennhver bruk. Det du har funnet er noen USB skjermkort, dvs HDMI utgang. Andre er MHL (Mobile High-Definition Link). Det bruker USB kontakt, men er ikke USB. Endret 30. august 2014 av Hårek Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Du får USB3.0 capture cards med HDMI-inn og innebygd encoder. Brukes mye til å ta opp fra spillkonsoller som Xbone/360/PS4/etc. Du får også mer proffe utgaver men de koster som regel skjorta og krever ofte heftig maskinvare. Lenke til kommentar
filmdiesel.com Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 finnes det andre løsninger? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Hvis dette skal gå live må du vel ha noe som kan komprimere det ganske heftig on the fly også, er redd vi snakker om kort som koster litt, f. Eks som dettehttp://www.scandinavianphoto.se/produkt/1004008732/matrox-mxo2-mojito-max Skal du derimot bare ha det inn på pc også laste opp senere kan du bruke billigere kort uten egen prosessering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå