Gå til innhold

hjelp feil med hdd ps3

nukem1231

Anbefalte innlegg

hei.
for en uke siden så hadde jeg en pc som ikke hadde harddisk så da prøvde jeg harddisken til ps3en min.
jeg sletta alt som var på den harddisken som var om ps3en uten at jeg skjønte noe som hest. nå når jeg satt in harddisken i ps3en igjen så vil den ikke starte.
den sier noe om at jeg må laste ned version 4.60 eller senere for at den skal starte men det stod mer en det. jeg vet ikke hvordan... kan noen hjelpe!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.

På harddisken er grunnoppsettet til PS3 slettet.
Du trenger en USB-pen, laste ned grunnoppsettet via en PC.
Så starte PS3 med harddisken i, og USB-pennen.
Da vil den legge inn nødvendig informasjon på harddisken, og tingene virker igjen.

Her finner du systemprogrammvaren

Quote fra Playstation support

Hvis systemprogramvaren ikke starter opp når systemet slås på (for eksempel når harddisken er skiftet ut), må du laste ned systemprogramvaren og installere den på nytt.

Laste ned oppdatering til systemprogramvaren

Du kan bruke en PC med tilgang til Internett til å laste ned dataene for oppdatering av systemprogramvaren fra eu.playstation.com/ps3. Følg instruksjonene på nettstedet for å kopiere oppdateringsdataene fra PC-en til lagringsmediet.

Merk:
Bruk den nyeste versjonen av oppdateringsdataene som er tilgjengelig på nettstedet. Det er ikke mulig å oppdatere systemprogramvaren med en versjon som er eldre enn versjonen som ble brukt tidligere. Hvis de riktige oppdateringsdataene for systemet ditt ikke er tilgjengelig på nettstedet, kan du ta kontakt med den lokale kundestøttelinjen.
Hvis du har en spillplate eller en annen plate som inneholder oppdateringsdata, kan det hende at du kan bruke den platen til å installere systemprogramvaren på nytt. Hvis du setter platen inn i PS3-systemet og følger instruksjonene på skjermen, kan du få bekreftet hvorvidt oppdateringsdataene kan brukes.
Hvis du ikke har tilgang til Internett fra en PC, kan du kontakte din lokale kundestøttelinje.

Installere systemprogramvaren

Slå på PS3-systemet, og sett deretter inn lagringsmediet som inneholder oppdateringsdataene. Følg instruksjonene på skjermen for å installere systemprogramvaren på nytt.

Merk:
Ikke slå av systemet eller fjern lagringsmediet mens installasjonen pågår. Hvis installasjonen avbrytes før den er fullført, kan systemprogramvaren bli skadet, og da kan det hende at systemet må leveres inn til service eller skiftes ut.
I løpet av installasjonen er strømknappen på systemet og PS-knappen på den trådløse kontrolleren deaktiverte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...