Gå til innhold

Selvbygd pc - hva bør jeg installere?

hen-enge

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå satt sammen min nye AMD pc og må si meg meget fornøyd. Den startet opp med en eneste gang. Fikk opp at pc'en kun gikk på 1,2 ghz eller noe slikt. Stod også at rammen gikk på 400 et eller annet tror jeg det var. Gikk inn i bios og endret noen ting. Var bare innom der det står hva slags CPU en har. Lagret og startet på nytt. Nå fungerte alt. Prosessoren ble gjenkjent som AMD Athlon 2600+ og rammen gikk på 333 (har Corsair 512 3200 ddr minne), er dette korrekt?

-

Så fikk jeg lagt inn Windows og alt fungerer smurt. Men har jo hørt endel snakk rundt omkring hva som er obligatorisk å legge inn etter ny pc mekking. Benytter meg av Abit NF-S 7 V2.0 eller hva det nå heter. Bør jeg legge inn noen spesielle drivere, de som medfølgte eller bør jeg laste ned nye? Er det andre ting jeg bør laste ned?

-

Er forresten det innebygde lydkortet på dette hovedkortet bedre enn å bruke SB Live Value! som jeg bruker nå?

-

Er det ellers andre tips dere vil, kan komme med? Setter pris på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har nå satt sammen min nye AMD pc og må si meg meget fornøyd. Den startet opp med en eneste gang. Fikk opp at pc'en kun gikk på 1,2 ghz eller noe slikt. Stod også at rammen gikk på 400 et eller annet tror jeg det var. Gikk inn i bios og endret noen ting. Var bare innom der det står hva slags CPU en har. Lagret og startet på nytt. Nå fungerte alt. Prosessoren ble gjenkjent som AMD Athlon 2600+ og rammen gikk på 333 (har Corsair 512 3200 ddr minne), er dette korrekt?

Ja, dette er korrekt (går itifra du har XP2600). Men siden du har DDR400-RAM, kan du få ekstra ytelse ved å sette FSB opp på 200 (400), og sette multiplieren ned.

Så fikk jeg lagt inn Windows og alt fungerer smurt. Men har jo hørt endel snakk rundt omkring hva som er obligatorisk å legge inn etter ny pc mekking. Benytter meg av Abit NF-S 7 V2.0 eller hva det nå heter. Bør jeg legge inn noen spesielle drivere, de som medfølgte eller bør jeg laste ned nye? Er det andre ting jeg bør laste ned?

Last ned nForce 2.45 her.

Er forresten det innebygde lydkortet på dette hovedkortet bedre enn å bruke SB Live Value! som jeg bruker nå?

Ja, ifg. visse tester er SoundStorm på høyde med Audigy2.

Lenke til kommentar

Du bør installere alle de nyeste driverne du får tak i til din hardware (som ikke er beta/alpha, da), i stedet for å bruke de som følger med på CD. Husk også på å ikke bomme i Windows Update og installere eldre drivere over de nye. :p: Ellers er det jo de selvskrevne ting som antivirus, firewall etc... *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...