RohamR Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Frogner park Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Her har du funnet et perfekt ståsted som jeg nok har oversett på minne fototurer til Vigelandsparken. Jeg ser du har en ørliten skråvinkel på kamera framfor rett på uten at det spiller noen som helst rolle. Framfor den smale svarte linja i høyre bildekant ville jeg kutta slik at steinen danna avslutningen da en slik liten sort åpning lett trekker ufortjent oppmerksomhet. Fantastisk dybde du har fått med 16mm her med kirketårnet laaangt inne i bildet. Du nevner ikke lyset spesifikt, men det betyr svært mye i dette bildet sammen med full dybdeskarphet. I og med at du allerede har så godt dybdesug i bildet hjalp det ikke å øke med himmelkutt før jeg hadde dekket så mye at det bare var 4cm igjen over trærne til høyre på min 32 tommer. Men tviler sterkt på om det vil høyne bildet noe som helst. Med så lang lukkertid som 13 sekunder har skyene tapt noe av sin spenst hvilket kanskje er noe negativt for akkurat dette bildet. Det er kanskje andre motiver der lange lukkertider kan gi interessante resultater. Morten Krogvoll lå i telt borte i Irland mens han lot sin Hasselblad gå gjennom hele natten. Dermed fikk han alle himmelbevegelsene gjennom natte i bildet. Roar Lenke til kommentar
RohamR Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 Her har du funnet et perfekt ståsted som jeg nok har oversett på minne fototurer til Vigelandsparken. Jeg ser du har en ørliten skråvinkel på kamera framfor rett på uten at det spiller noen som helst rolle. Framfor den smale svarte linja i høyre bildekant ville jeg kutta slik at steinen danna avslutningen da en slik liten sort åpning lett trekker ufortjent oppmerksomhet. Fantastisk dybde du har fått med 16mm her med kirketårnet laaangt inne i bildet. Du nevner ikke lyset spesifikt, men det betyr svært mye i dette bildet sammen med full dybdeskarphet. I og med at du allerede har så godt dybdesug i bildet hjalp det ikke å øke med himmelkutt før jeg hadde dekket så mye at det bare var 4cm igjen over trærne til høyre på min 32 tommer. Men tviler sterkt på om det vil høyne bildet noe som helst. Med så lang lukkertid som 13 sekunder har skyene tapt noe av sin spenst hvilket kanskje er noe negativt for akkurat dette bildet. Det er kanskje andre motiver der lange lukkertider kan gi interessante resultater. Morten Krogvoll lå i telt borte i Irland mens han lot sin Hasselblad gå gjennom hele natten. Dermed fikk han alle himmelbevegelsene gjennom natte i bildet. Roar Hei Roar. Dine fyldige og konstruktive tilbakemelding på mine bilder gjør at jeg blir mer oppmerksom på komposisjonen og etc. Jeg ser at jeg har en del å jobbe akkurat på den biten. Takker ydmyk for din kommentar og ønsker å få tilbakemelding fra deg på mine kommende bilder her på Akam. Ønsker deg en fin Lørdag. Hilsen Roham Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg