Gå til innhold

Kometen C/2014 E2 Jacques

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant undertekst her for jeg mistenkte faktisk at du hadde brukt filteret "Lensflare" med det samme jeg så bildet.

Herlig bildet som nok helt eller delvis blir ødelagt av den stygge røde teksten nede til venstre.

Teksten burde vært mindre og lagt i en kulør som lar den gli umerkelig inn i bildet som en del av det slik Edvard Munch gjorde i sine malerier der man noen ganger måtte lete etter signaturen. Har to repro så jeg har beviset.

Roar

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding og infortmasjon om teksten.

Jeg har helt ærlig aldri vært flink på nettopp dette med teksten, så om du ønsker å komme med et eksempel på tekst, font, kulør og plassering som passer bedre inn uten å samtidig bli helt borte i bakgrunnen hadde jeg vært meget takknemmelig! :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding og infortmasjon om teksten.

Jeg har helt ærlig aldri vært flink på nettopp dette med teksten, så om du ønsker å komme med et eksempel på tekst, font, kulør og plassering som passer bedre inn uten å samtidig bli helt borte i bakgrunnen hadde jeg vært meget takknemmelig! :)

Ta hensyn til fargene i bildet og forsøk å legg deg i et leie som passer inn i bildet. Hvis du her hadde brukt samme størrelse og farge som teksten om opphavsrett som står under bildet og plassert nede i et av hjørnene - her kanskje helst venstre som har minst lyspunkter fra før for da vil antakelig det kraftige lyset fra kometen balansere det. Som du sikkert ser så bryter det kraftige røde helt med bildet og trekker derfor mye oppmerksomhet som burde blitt bildet til del. Rød er tross alt etter svart vår nest sterkeste farge.

Roar

Lenke til kommentar

Takker for tips. Jeg har lastet opp en ny versjon nå, med annen tekst størrelse, farge og plassering. Begynner vi å nerme oss noe der? Eller burde jeg kanskje vurdere å fjerne teksten helt fra bildene? :)

Ser ut til at du har tatt poenget nå så da får vi se framover om du går tilbake til gamle synder - he he.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...