Gå til innhold

kan ingen pushups/pullups til forsvaret

Anbefalte innlegg

Er ei jente som skal inn i førstegangstjenesten i september (litt over 3 uker til), og har et lite problem.

Er vell ganske godt trent generelt i kondis, ben og slike ting. trent i mange år, men har et lite problem. Aldri fått til en eneste militær armheving eller en eneste pullups.

Tror jeg vil overleve rekrutten og slik ganske godt, men dette med styrkeøvelsene bekymrer meg litt når jeg ikke klarer en eneste..

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Gi noen tips her og der eller rett og slett bare gi meg noen øvelser eller whatever.

Litt skjelven her jeg sitter som snart skal inn, har et mål på å bli vingsoldat, men ikke klarer de styrkeøvelsene.. huff..

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pullups er det vel ikke nødvendigvis alle som greier, sånn er det bare.

Men prøv å øv på det i blandt, har du en trapp elns kan du jo ta det hjemme hver gang du går forbi og se hvor mange du greier (eller om du etterhvert greier en).

Ang pushups, greier du ikke en greier du selvsagt ikke noen på testene, men på oppstillingsplass osv er det somregel ikke så nøye om man har litt bredere grep.

Jeg kjenner ikke til hva det å være vingsoldat innebærer da jeg var i hæren.

Lenke til kommentar

Som nevnt over så hjelper det å bare øve på det. Du kan ta liggende pull-ups f.eks. Sett deg klare mål, som at du skal prøve minst 3 ganger ila en dag. Skaff deg en pullups stang du kan ha i en døråpning og hver gang du passerer døra må du ta X antall pullups hvis du ikke har en trapp, eller noe annet i huset som egner seg.

Ta push-ups på knærne med føttene over bakken hvis strake blir for tungt, det hjelper og kan være tungt nok det. Sett et dagsmål. Pleier å gjøre det selv før de halvårlige testene, som f.eks X antall når man står opp, lunsjen, etter jobb og før man legger seg. Fikk med dama på det før hu skulle inn, startet på 1 før hu måtte nedi med knærna, men gikk seg sakte men sikkert oppover i god progresjon. Ta f.eks 5-10 om gangen som en start.

Lenke til kommentar

Som sagt, start med push ups på knær, så jobb deg oppover. (Du vil få en meget rask forbedring iløpet av rekrutten, så frykt ikke:)

Med tanke på Pull Ups, så testes jenter vanligvis i den "liggende" typen. (Samme som opptak på Politihøyskole/Befalskole) Noe de fleste klarer ganske fint.

Ikke glem at det hovedsaklig er INNSATS, og ikke prestasjoner befalet ser etter, i de første ukene i rekrutten.

(Kan også legge til at du vil få - Mye - ut av litt trening med sekk. Trenger ikke være for veldig mange kilo eller kilometer. En vanlig skolesekk med 10 kg pluss kanskje 1 time gåing i litt tempo, 2 ganger i uka gjør mye. Av erfaring så er det her de fleste rekruttene sliter mest, selv "spreke" langrennsutøvere sliter en del med sekk de første ukene)

Endret av TheNorwegian
Lenke til kommentar

Jenter blir ikkje testa på same type pullups som menn. De skal halde fast i ein planke 1m over bakken elns, med beina i bakken og dra dykk opp til planken. Mykje lettare, mykje raskare å få framgang på.

Armhevingar kan du ta på kne, ta 5 sett dagleg og auk antal repetisjonar så ofte som mogleg. I tillegg kan du ta armhevingar på føtter, der du prøver å senke deg ned så sakte som mogleg. Etter 2-3 veker klarer du å ta ein del armhevingar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...