Gå til innhold

[Løst] SGS4 Active - filtrering/visningsoppsett av telefonloggen lagres ikke ("Alle anrop")

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en Samsung S4 Active fra arb.giver, og her er det en liten ting jeg ikke får helt til.

Når en trykker på telefon ikonet så kommer jo telefonloggen opp, og for min del også loggene for sms, mms.

Ved å trykke på telefonknappen nede til venstre så kan en da åpne en liten liste med forskjellige valg, der velger jeg det øverste valget Vis. Så kan en jo da velge å se de loggene en ønsker, og der står altså min mobil på Alle logger.

Så velger jeg Alle anrop som jeg kun er interessert i se, da ser jeg jo kun Alle anrop slik jeg ønsker at det skal være.

Men når jeg så går tilbake til startskjermen og så velger telefon ikonet, så viser jo telefonen likevel alle loggene......

Jeg har forsøkt å bytte litt frem og tilbake i mellom fanene helt øverst når jeg er inne på loggen, for at den da kanskje skal kunne "huske" mitt valg om å kun vise Alle anrop. Det gjør den da i en liten stund, så går den tilbake til å vise Alle logger på nytt igjen. Det samme skjer også ved å enten omstarte -eller ved å slå mobilen av/på.

Er det noen mulighet i noen innstillinger for å lagre den innstillingen/valget i loggen(e) slik jeg ønsker at det skal være?

Ikke verdens største problem dette her, men likevel litt irriterende når en hele tiden leser om hvor enkelt det er å "personalisere" en Android mobiltlf...... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Ikke verdens største problem dette her, men likevel litt irriterende når en hele tiden leser om hvor enkelt det er å "personalisere" en Android mobiltlf...... ;)

Ja, de påstår så.

Lenke til kommentar

Ja, de påstår så.

Ja det er så enkelt som å laste ned en annen dialer. Da kan du tilpasse til krampa ta deg :)

Jeg bruke dialer one. Det fins maaange andre om du ikke liker den

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, de påstår så.

Ja det er så enkelt som å laste ned en annen dialer. Da kan du tilpasse til krampa ta deg :)

Så for å få mobilen til å lagre de valgene den gir meg i loggen, så meg jeg altså laste inn et annet "program". Det ser jo ut til det er enkelt å "personalisere" mobilen da ja....... ;)

Klarer ikke helt å se vitsen med å ha muligheter for å vise flere logger når en ser i tlf. loggen, vil jeg se hvilke mld som ligger på mobilen, så velger jeg heller meldings ikonet. Dette burde en jo kunne velge slik en ønsker med mobilens egne innstillinger og valg synes jeg.

Men Dialer One fungerte i allefall slik jeg ønsket da, så takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Ja, de påstår så.

Ja det leser jeg ganske ofte, men vil vil likevel si at jeg liker iPhonen best jeg da.......

Lenke til kommentar

Det første du må lære er at det ikke er en iPhone :p Ting er på en annen måte. Noe er positivt og noe er negativt.

Men nå sjekket jeg den originale dialeren på telefonen min. Den står på alle anrop og det forandrer seg ikke. Vet ikke hvorfor du ikke får det til.

En av grunnene til at jeg bruker Dialer one er at T9 søket er masse bedre med den.

Om du kommer fra iPhone så kjenner du vel kanskje ikke til den funksjonen engang.

Endret av Daniel.ab
Lenke til kommentar

Ja, de påstår så.

Så for å få mobilen til å lagre de valgene den gir meg i loggen, så meg jeg altså laste inn et annet "program". Det ser jo ut til det er enkelt å "personalisere" mobilen da ja....... ;)

Nå er det da Samsung som har "personalisert" mobilen din for deg. Så om du ikke liker det de har valgt må du velge noe annet.

Dette har lite med Android i seg selv å gjøre..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det første du må lære er at det ikke er en iPhone :p Ting er på en annen måte. Noe er positivt og noe er negativt.

Men nå sjekket jeg den originale dialeren på telefonen min. Den står på alle anrop og det forandrer seg ikke. Vet ikke hvorfor du ikke får det til.

En av grunnene til at jeg bruker Dialer one er at T9 søket er masse bedre med den.

Om du kommer fra iPhone så kjenner du vel kanskje ikke til den funksjonen engang.

Det er sant, det er ikke en iPhone på både godt og ondt.... ;)

Men når det er sagt, så synes jeg helt klart at både Samsung (Android) og iPhone har sine fordeler og ulemper. Med det beste fra begge deler så kunne det nok ha blitt en meget bra og god løsning :)

Den originale dialeren får jeg ikke til å fungere slik jeg ønsker med hverken fabrikkversjonen -eller etter at det ble oppdatert til Android 4.4.2.

Den viser konsekvent Alle logger uansett.

Er ikke så veldig aktiv bruker av mobil, så det blir ikke lastet ned så mange aplikasjoner uansett for min del, og dermed så har jeg heller ingen erfaring med (eller hatt behov for) T9 søk i det hele tatt. Benytter den som tlf, til sms/mms, mail og litt surfing på nettet ensjelden gang.

Derfor så passer iPhonen meget godt til mine behov, og ved bruk av iCloud synes jeg også var en meget enkel og grei måte å få iPhone og iPad til å dele bl.a. bilder uten noe som helst dill-dall.

Alle mailer med vedlegg kan åpnes og leses umiddelbart, og har ingen problemer der i det hele tatt.

På Samsung mobilen har jeg lastet ned og prøvet flere forskjellige office løsninger og PDF lesere uten at de har klart å lese alle vedlegg. Slike ting synes jeg er både tungvindt og unødig, her er jeg vant til fra Apple produktene at det bare virker og alt kan åpnes uten at det mangler noe som helst av programvare

Så langt så er jeg ikke like imponert over bruken av Samsung S4 active mobilen og Samsung Note 10.1 4G nettbrettet jeg har fått utdelt av arb.giver, men nå er jeg også helt nybegynner på begge deler bare så det er sagt. Det går sikkert bedre etterhvert, men overgangen fra Apple til denne Android løsningen her, er ikke helt problemfri for mine ønsker og behov.

Er som sagt vant til at det bare virker, og da føles det litt unødvendig å måtte laste ned andre løsninger for hver eneste ting en vil skal kunne leses eller åpnes. Når ikke en gang de ferdige instillingene en har mulighet til å velge ikke vil lagre seg, men går tilbake til fabrikkoppsettet, så blir jeg ikke umiddelbart imponert. Men mye av dette er selvfølgelig også en overgangsfase, så får jeg bare håpe at Samsung og jeg blir bedre buddies etterhvert ;)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Ja, de påstår så.

Nå er det da Samsung som har "personalisert" mobilen din for deg. Så om du ikke liker det de har valgt må du velge noe annet.

Dette har lite med Android i seg selv å gjøre..

Det er sant, det er mer det at jeg rett og slett er vant til at ting bare fungerer uten å måtte gjøre forandringer eller måtte laste ned både det ene og det andre for å få lest f.eks. mailvedlegg, eller bare vise tlf.logg for å nevne noe.

Like god og effektiv løsning som iCloud har for å samkjøre /dele bilder etc. mellom mobil og nettbrett savner jeg også på Android. Kan selvfølgelig bruke Dropbox e.l., men igjen så er det noe jeg må laste ned eller åpne en eller annen konto for å få til etter det jeg har sett så langt. Men som nevnt tidligere, jeg har nå kun hatt Samsung (mobil og nettbrett) i noen få timer, så jeg har ikke kommet så langt i hvilke muligheter som ligger der hittil.

Håper Samsung/Android og jeg blir bedre venner og mer "samkjørte" etter hvert, men så langt så må jeg nok si at iPhonen (og iPaden) passet bedre og var enklere i bruk til de behovene jeg har......

Så får vi se om det blir enklere å bruke den nye plattformen etter at en får mer kjennskap og erfaring med Samsung/Android oppsettet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Og der ligger den store forskjellen mellom iOS og Android i mine øyne.

-Androidbrukerne vil selvfølgelig omtale det som noe positivt at man kan/må laste ned masse ekstra apper for å få ting som de vil.

-Men IOS brukerne foretrekker at alt bare funker enkelt og greit ut av esken. Ikke noe personalisering nødvendig.

Jeg tilhører nok den siste leiren selv om jeg også eier ganske mange Androidbrett/telefoner. Noen vil knote mye og tilpasse absolutt alt, mens andre egentlig ikke har lyst til det i det hele tatt.

Skulle bare ønske at vi kunne godta at vi er forskjellige og har forskjellige behov uten å måtte slenge dritt om hverandre. (Nå mener jeg ikke denne tråden, men les kommentarfeltet på ITavisen eller aMobil så skjønner du hva jeg mener)

Android mot IOS krigen er så utrolig barnslig.

Lenke til kommentar

Og der ligger den store forskjellen mellom iOS og Android i mine øyne.

-Androidbrukerne vil selvfølgelig omtale det som noe positivt at man kan/må laste ned masse ekstra apper for å få ting som de vil.

-Men IOS brukerne foretrekker at alt bare funker enkelt og greit ut av esken. Ikke noe personalisering nødvendig.

Jeg tilhører nok den siste leiren selv om jeg også eier ganske mange Androidbrett/telefoner. Noen vil knote mye og tilpasse absolutt alt, mens andre egentlig ikke har lyst til det i det hele tatt.

Skulle bare ønske at vi kunne godta at vi er forskjellige og har forskjellige behov uten å måtte slenge dritt om hverandre. (Nå mener jeg ikke denne tråden, men les kommentarfeltet på ITavisen eller aMobil så skjønner du hva jeg mener)

Android mot IOS krigen er så utrolig barnslig.

Helt enig med deg i dette, og jeg tilhører definitivt også den kategorien som vil at det jeg pakker ut av esken virker uten å måtte gjøre det ene og det andre.

Når mobilen ikke engang kan lagre sine egne valgmuligheter, så blir litt for dumt.

Beklageligvis så må jeg bare benytte denne mobilen, for vi er avhengig av visse aplikasjoner som ikke støttes av IOS.

Jeg er også avhengig av en litt mer robust og fuktsikret mobil i mitt yrke, og der kommer jo iPhonen veldig dårlig ut, uten en eller form for værtettet veske e.l. Men den støtter jo heller ikke de aplikasjonene jeg er avhengig av, så derfor må jeg over på en værtettet Android mobil.

Skal også ærlig innrømme at det er flere funksjoner jeg liker mye bedre med Samsung S4 Active jeg har fått av arb.giver enn jeg var med iPhonen. Men at det skal være nødvendig å laste ned flere forskjellige ting bare for å få lest et mailvedlegg synes jeg er litt merkelig, og enda har jeg ikke funnet et som kan åpne kvitteringsvedlegget som ligger ved en mail fra Elkjøp etter at vi har handlet der. Da må vedlegget først lagres, så kan jeg få åpnet vedlegget i et av programmene jeg har lastet ned.

Litt tungvindt arb.metode synes jeg, men det får en jo bare vende seg til.

Er ikke ute etter å starte en ny Android vs IOS diskusjon, jeg undrer mest bare på hvorfor en må gjøre så mange ting dobbelt for at det skal fungere......

Men som jeg har sagt tidligere i tråden, jeg er fremdeles fersk på med Samsung og Android, så det kan jo hende at en finner noen lure løsninger etterhvert (som egentlig burde vært ferdig i std.oppsettet etter min mening da......).

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Samsung sitt touchwiz er 8 GB med bloatware så og si. Samsung er så dårlig på programvare at de ikke skulle fått lov til å benytte Android. Så kunne de sittet der med Tizen sin :p

Samme med smart-tv'ene deres (ihvertfall den jeg har), men skjermer kan de lage hvertfall, det skal de ha :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...