Isbilen Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Litt må man tåle. Men det betyr ikke at det alltid er greit å spille høyt bare det er før 22-23. Det er som regel mulig å nyte musikk på et anstendig nivå uten å plage naboen. Folk som absolutt må ha Cerwin Vega og 4000W på full satan hele tida kan flytte på bøgda (de bor der stort sett allerede). Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Litt må man tåle. Men det betyr ikke at det alltid er greit å spille høyt bare det er før 22-23. Det er som regel mulig å nyte musikk på et anstendig nivå uten å plage naboen. Folk som absolutt må ha Cerwin Vega og 4000W på full satan hele tida kan flytte på bøgda (de bor der stort sett allerede). Ja det går nok en grense på lydstøy, men regelen er faktisk ro etter 2300. Unge folk spiller nesten alltid høy musikk, det er lov å forhøre seg om hva slags naboer det er før man flytter inn... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Regelen er at man ikke skal gjøre ting som er unødig til ulempe for naboen, og selv om man alltids kan diskutere hva som er nødvendig, kan man trygt si at å spille svært høyt stort sett ikke er det. Det er en utbredt misforståelse at man må tåle alt bare det skjer på dagtid. Jobber naboen skift slik at han sover om dagen, er det for eksempel noe du kan bli nødt til å ta hensyn til. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Jeg har aldri skjønt greia med å klage på naboer. Noen ganger er det støy, men det går over. Høy musikk betyr at jeg kan spille litt høyt selv en annen gang. Så det synes jeg er positivt faktisk. Det er værre med skrikende krangler og smelling med dører. Var engang noen fjortisnaboer som festet i helgen og slo opp med hyl og skrik hver helg. Dama stod å hylte i gangen i syke 30minutter før huseier gikk og sa ifra at det var nok. Men idag ser jeg det komiske i det... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Bevares, jeg finner meg i mye selv, men det jeg vil ha frem er at mange ellers oppegående folk har fått det for seg at "litt må man tåle" - og at "litt" inkluderer høy musikk fra morgen til kveld. De har hørt om nattero, men ikke om naboloven, og tror derfor at det aller meste er greit mellom morgen og kveld. Dette er feil. Problemet er at det er mye lettere å forholde seg til nattero, som er et absolutt krav, enn hensynet man skal ta etter naboloven. Endret 5. november 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå