nObedienz Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Trenger en lugn maskin, først og fremst til bruk av spill som f.eks Counter-Strike, men også til fremtidige online spill som World Of Warcraft. Men altså CS i første rekke. Er villig til å bruke 8000 - 10 000,- som nevnt i topic, Intel eller AMD spiller ingen rolle, men helst et ATi skjermkort. Har ingenting av datakomponenter fra før av.. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Dette er satt sammen hos komplett.no... 9952,- NOK med frakt! Rått skjermkort og RÅ mus er viktig til CS !! _______________________________________ Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A - nForce2 400/MCP, ATX,ATA133,USB2.0,LAN AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton - Socket A 333MHz bus, 512kb Corsair Value S. PC2100 DDR-DIMM 512MB - Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x - Bulk,SW-252FEN Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB - Sort diskettstasjon Suntek Miditower TH-656 Sølv - Kabinett m/300W P4 / AMD Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM - Special Edition 8MB cache WD1600PB ADi 17" CRT MicroScan V77 TCO-99 - Bild 0,27dp GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA - RetaiI Igloo2450 Til XP3200+ Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR - AGP, ATI 9800, DVI-I, TV-Out, Retail Logitech OEM DeluxeAccess Keyboard Black - (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk Logitech MX500 Optical Mouse - USB & PS-2, Retail Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Fint oppsett det. Njaal Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Hvorfor i huleste har du valgt PC2100 RAM? TwinMOS PC3200 512 duger nok tålelig bra. Western Digital bråker, en Maxtor er fin, om du trenger 160GB er et annet spørsmål, men det er alltids greit med god plass Trenger du ikke såpass med plass er en Seagate alltid et godt valg. Da er denne fin. Det at CS trenger et bra skjermkort er vel å overdrive en smule, et gammelt GeForce 4 klarer jo å sparke fra seg ganske hardt akkurat der, men når det gjelder World of Warcraft, Half Life 2, Doom 3 osv så må man nok opp i Raden 9800 serien for at det skal gå tålelig bra. Et Pro kort er nok det man bør oppdrive, men et vanlig 9800 burde ikke være et så forferdelig valg det heller. Hercules og Sapphire leverer gode Radeon kort, det får være opp til deg hvilken leverandør du velger. ASUS A7N8X-X er jo vel og for seg et ganske fint kort, men ASUS A7N8X GD/Deluxe eller Abit NF7-S 2.0 er å foretrekke. Jeg ville anbefale å bytte ut den kjøleren til fordel for Thermaltake Volcano 11+. [Denne passer ikke på A7N8X-X] Alle spil trenger rå mus, men man trenger også musematte. IceMat og fUnc 1030 er av det beste, og koster deretter. IntelliMouse + IceMat pakken er ikke å forakte, siden den leverer bra mus med bra matte til en bra slant. Et godt tastatur er ikke å forakte heller, på den fronten leverer Logitech noen fine. Desse Logitech Internet Navigator Keyboard og Logitech Internet Navigator Keyboard SE er nok de beste. Jeg vil anbefale å kjøpe en god skjerm. denne skal være bra. Har dessuten planer om å kjøpe den selv senere på året eller i begynnelsen av neste. Har hørt at Suntek kabinetter blir ganske varme og altså ikke til å anbefale, men det vet jeg ikke helt 100% sikkert. Chieftec leverer jo gode kabinetter, men "alle" har dem, så det er vel ikke så artig. Dette fraChenbro er bra, det ser ikke så forferdelig grællt ut, det har stille PSU [Fortron/Source], godt å bygge i [egen erfaring] og ikke så mange som har det. [Hvor viktig akkurat det er får være opp til deg.] Husk at du må kjøpe egen dør til det om du vil ha det seende ut som på bildet. En DVD-Spiller må du nesten ha med på kjøpet, en fra ASUS, Plextor eller LG kan nok anbefales. Du kan også legge til en CD-Brenner, der leverer Plextor og ASUS de beste. Skal du ha ovennevnte kabinett må du passe på å få med svart versjon. Endret 26. oktober 2003 av -NeoRag- Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 skulle være 2700 ram ja...beklager dette! men en ting må jeg si!! jeg har 2 maxtor disker (120 gb, 8mb.... i raid 0..) en kompis har samme opplegg med western digital disker! og disse er en nytelse i forhold til mine maxtor støymessig! ha veldig mye erfaring med begge produsenter og wester bråker garantert minst! driver og selger pc'r sånn utenom jobben så dette har jeg en del erfaring med..men hva skal du med volcano viften uten at du skal overklokke???? Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har lest igjennom dere forslag og har mer eller mindre fastslått at jeg trenger: IntelliMouse + fUNc 1030 - 19' Skjerm Jeg trenger ikke, derimot: Unødvendig mye plass (det holder med 60 - 80 GB) og Radeon 9800 er vel overkill.. ? Med tanke på at 9700 Pro eller 9600 "FireBlade Edition" yter vel mer i forhold fps / kr,- .. eller er jeg helt på jordet? *grin* Trenger heller ikke det mest fancy kabinettet på markedet, bare noe helt kurant (I motsetning til det fra Chenbro : ) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 jeg vet egentlig ikke om det er AIDA32 som viser feil temp. men jeg har selv AMD Athlon XP2500 men Thermaltake volcano 11, og AIDA32 viser 45 grader. syntes dette er litt mye? ihvertfall med tanke på at jeg ikke engang spilte da jeg fikk dette resultatet :| Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Har fått kjøpt meg en skjerm (19') til 1000,- av en bekjent *grin* Så nå kan jeg legge mer penger i andre ting, noen forslag? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ATI kort er ikke bra til cs1.5, er ikke sikker på om de er noe bedre til cs1.6. Broren min har radeon 9700 pro og ligger jevt på en 60-70 fps og detter OFTE ned i 20-30 fps. En annen kamerat har sapphire radeon 9800 nonpro, men det klarer heller ikke 100 fps jevnt hele tiden. Gf4 eller gffx er bedre til cs. Men ATI er vel bedre til alt det andre.. Som sagt er jeg ikke helt sikker på hvordan det er i cs1.6, så du får funderer videre... Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 MItt ATI kort ligger på 100 hele tiden det. Ikke noe problem. Kunne jo vært en ide og kjøpe IS7+p4 2.4c og noen pc3200 brikker vis du ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå