FrihetensRegn Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Har en 1.3L 87 HK 1997 model Toyota Corolla. Hvor vanskelig er det å få festet en turbo på den? Og hvor lurt er det? Jeg tenker kanskje å få 20-30 hk mer ut av motoren uten at det går ut over andre deler og uten at det sprenger forsikring og avgiftsbudsjettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Litt prosjekt er det om du skal gjøre alt rett. Det er nok muligens mye lettere å sette inn en ny motor, men hvis du bare har lyst på et prosjekt er det jo greit nok. Hvis det ikke allerede finnes, så må du sveise en turbomanifold og tilpasse en hel del mer. Du kan jo se denne, og de to andre videoene etter denne, og vurdere selv om du har tid og kunnskap nok til å gjøre dette Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Lurt er det nok ikke, men artig er det jo alltids.. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Damn, visste ikke at det krevde så mye arbeid. Tror nok jeg dropper å gjøre det selv ihvertfall, har hverken riktig utstyr eller erfaring. Og tipper det koster mer bilen er verdt å få noen proffe i Norge til å gjøre det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Det tar vel ordet "ecoboost" til nye høyder. Kort svar er nei: Ikke bare er det komplisert å installere, men det krever også at resten av bilen kan tåle den nye effekten, slik som clutch, girkasse, diff etc. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Girkasse, clutch etc. tåler fort en 20-30hk mer selv om det blir utsatt for litt mer slitasje men lykke til med å få det godkjent. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Var mtp. godkjenning. Men du kan fort dra av noen prosenter av levetiden ved effektøkning. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. august 2014 Rapporter Del Skrevet 30. august 2014 En mulighet er å importere en Glanza V Turbo fra Japan og flytte over motor og drivverk, men det vil også koste mer enn det smaker, og vil neppe kunne godkjennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå